Tatil Notları

Sanki aynı meslekten öğretmen miş gibi tanıdık bir yüzünüz var yanılıyor muyum/ evet yanılıyorsunuz / veya polis ya da asker olmalısınız o zaman / yok hayır bu işletmenin müdürüyüm / demez mi adam '!!..sık sık uğradığım çay içtiğim bu nezih güzel tesis ( yörsan ) gerçekten akçay için farklı bir görünüm sahile bire bir ciddi ve hizmete yönelik harika bir tesis her zaman kalabalık oluyor masalar da boş yer yok hah şu ilerde bir geniş koltuk önünde küçük sehpa üzeri gazete dolu dur oraya kaçayım dedim çorum yazılı gazete ekini yerel gazete zannedip çorum lu musunuz ? demez miyim adam okuduğu gazeteden isteksizce başını kaldırdı hayır deyince ama yerel gazete çorum yazıyor dememe balyoz gibi cevap verdi gazete eki bakar mısınız yani durumu düzeltmeliyim ( çatlarım konuşmazsam illa ki adama laf atacağım ) oh nihayet konuşma düzeyini yakalamıştım evet buranın bir işletme müdürü olarak tebrik ve takdirlerimi lütfen kabul edin geldiğim günden beri işletme yetkililerinden birini görsem de sevincimi bu hizmeti verdikleri için teşekkürlerimi ifade etsem diyordum hem ucuz hem temiz çalışanların kibar ve işinin ehli oldukları saygılı tavırları da burayı daha çok sevilir kılıyor sözlerim ardı ardına gayet etkili ve güzel sıralanması adamın hoşuna gitti rengi düzeldi okuduğu gazeteyi bıraktı garsonu çağırdı ne içersiniz çay-kahve veya yemek deyince doğrusu hoşuma gitmedi değil hemen çay istedim tabi nasıl olsa daha konuşacaklarım bitmemişti yemeğe sıra gelecekti neler konuşmadım ki karşısında herşeyden haberdar olan biri ile konuşmak adamın hem hoşuna gidiyordu hem açıklamalarda bulunuyordu denizden yeni çıkmış çay sonrası böyle bir sohbet ve dinlenmeyi hep arzu etmişimdir müesese müdürünün dikkatini çekecek tavsiye ve temennilerde bulundum her şey güzel gidiyordu ta ki tanıdık birilerinin gelip benim de ayrılmam gerektiğini düşünmeme kadar yarım kalan bir sohbetin sonunda ayrılırken yetkili müdürün memnuniyeti gözlerinden okunuyordu...
Gitar çalıyorlardı iki genç dikkatimi çekmişti biraz uzaktalardı bir ara söylemeyi bıraktılar yanlarına gittim elinde gitar var sa susmamalı hadi istek parçası talebim var dedim neydi şu şarkı yoksun sen aslında/ yalnızım bu kumsalda/neler neler yapıyorsun / bensizken ankara daaaa...hadi çalın bakalım ..ya abi arkadaşla konuşuyorduk ne çalalım diye emin olun haluk leventin bu parçasına karar kılmıştık tam isabet bu nasıl böyle örtüştü hayret ya....parçayı istekle iştiyakla çaldılar ben de eşlik ediyordum herkesin dikkati yüzü bize dönmüştü çocuk yarın askere gidecekmiş bir günlüğüne arkadaşı ile gelmiş ah abi ya nasıl geçecek askerlik günleri oysa ben sahne alacaktım iş bağlantılarım vardı çalışacağım ya biz bu kadar geri zekalı mıyız ki bize şunca ay 16 ay askerlik yaptırıyorlar iki ay bilemedin bir ay tamam Benim gibi işi gücü üretimi yatırımı plan proğramı olan genç insanlar var şimdi ben ne yapacağım nasıl geçecek ...nasıl bunca ay.../ üzülme genç uzaklar yakındır şimdiden dövünme çok zorlanırsın bak ama dediğin şey doğru makul bir zamana miktara çekilmeli hakikaten askerlik silah tutmawsını nişan ve isabet konularında sınıflarına ait bilgi pratik donanımlarını kavrasınlar zeki gençlerimiz yeterli olmalı gün boyu canı sıkılan bomboş geçen durumlar var neyse hayırlısı tez elden gider gelirsin inşaallah....
Nereden /istanbul'dan/fena yanmışsınız krem kullanmadınız mı / hayır huylandığım için sürmüyorum/ama çok fena görünüyor / yok acımıyor/ yalnızsınız / evet yalnızlığı seviyorum yalnız gezinmeleri de / şunlara bak nasıl girmişler denize/ nasıl girselerdi / göz zevkinizi bozmuyor mu / ya sizin / benim bozuyor bir de çarşaflılar var / benimse bozmuyor hatta dikkatimi bile çekmemiş ne var gayet medenice bir köşede üç dört hanım giriyorlar ne zararı var size ülkeye topluma / ama estetik değil manzara bozucu/ bu mu ? eleştiriniz ,bana göre de tam aksi veya onlara göre de pekala diğerleri asıl manzara bozucu bak şuna sizi rahatsız etmiyor mu kendi evinden başka yerde soyunmasını nasıl karşılıyorsunuz hiç etik değil dimi...bu açıdan bakın bir de ? veya sen ve ben bizler de doğru yerde değiliz / evet ama ../ bak herkes kardeş kardeş giriyor kimse kimseyi engellemiyor demek sizin gibiler bunu çok düşünüyorsunuz peki bu doğru mu ? huzurlu kavgasız uzlaşmacı toplumsal barış dediğimiz herkes kendi düşündüğü gibi seçimini yapmış rahat bırakalım bence /...Adam kalktı selamsız sabahsız uzaklaştı gitti ikinci kez tekrar yüz yüze geldiğimizde konuşmak için hamle yapmadı samimi bakmıyordu hatta hiç tanımadı bile ilginç di mi ?
Rüzgar çıktı bir çadırdemir direği ile önüme saplandı düşündükçe yine sıyrılmıştım görünmez bir kazadan tebessüm ettim hamd ettim Rabbim...güzel Allah'ım kime ben ne iyilik yaptım kimin duasını aldım ben böyle..Allah razı olsun iyiliğimi düşünenlerden dua edenlerden Rabb'ime de hamd olsun ..ilahi bir uyarı almış gibi hissettim birden kalkmalıyım hemen derhal...09.08.2012/akçay


/Akçay'dan yarın ayrılıyorum bugün doya doya denizin tadını çıkarmak istiyorum../

12 Ağustos 2012 5-6 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar