Tilkilerim

Eyvah, yine geldi benim tilkiler.
Artık bırakmazlar yakamı, abuk subuk sorularla anamı ağlatırlar.
İçlerinde biri var ki, çok şeytan. Akla hayale gelmeyecek sorular soruyor. Şaşırıp kalıyorum.

Sorduğu soruya bak hele.
'Bugün insan için ne yaptın?'
Hoppala, buyurun buradan yakın.
Kahvaltıda kaşarlı tost yedim, duble çay içtim, çöpü boşalttım, bulaşık yıkadım, az birazcık tv seyrettim, kimin eli kimin cebinde magazini zapladım, canlı yayında transa geçen medyuma küfür ettim. Sonra da cübbemi giydim alışverişe çıktım. Param arttı, telefonuma kontör yükledim, sevgilimle kavga ettim, biraz ağlayıp zırladım.
Akşama doğru da sevdiğim çiçeklerin tohumlarını bahçeye ektim, üstüne biraz laiklik serpiştirdim, baharı bekliyorum. Seneye de kıyafet devrimi yapacağım, alla alla...!
Bu da soru mu şimdi, git başımdan be tilki!

Hadi tilki sen git ki uyku gelsin. Gecenin kaçı oldu.
Hadi canım hadi, insan ve insanlık için hepsini dün yapmıştım, bugüne bir şey kalmadı vallaha.
Az önce de iki kulhüvallah bi elham okudum şifa niyetine. Şimdi beni rahat bırak uyuyacağım. Sabah yine erken kalkıp gerine gerine saatlerce kahvaltı yapacağım. Herkesin kafasını kuma gömüp arkasını poyraza verdiği bir toplumda, bula bula beni mi buldun hesap soracak. Bana ne insandan insanlıktan.

Hem niçin ' ne yapmadın' diye sormuyorsun da, 'ne yaptın' diye soruyorsun be tilki.
Benim kimseye zararım yok ki. Memura rüşvet verip işimi yaptırmadım, elime kopya yazıp sınavda yüksek not almadım. Köpek taşlayıp kafasını yarmadım. Kalp kırmadım, kimsenin inancına karışmadım, organlarını çalmadım, kimsenin yoluna bomba koymadım, mayın döşemedim, Molotof atmadım. Hırsızlık yapmadım, adam öldürmedim. Bu yetmez mi?

Yetmiyormuş. Tilki öyle söyledi.

Hele önce bir sorsa ya, kendin için ne yaptın diye. Kendisi için yenilik üretmeyen başkası için üretebilir mi hiç. Bir kişinin insana ve insanlığa katkıda bulunması için insani değerler taşıması gerekir.

En güzel yerleri kapmışlar, dindi- kindi derken köşe başlarını tutmuşlar. Düşüncelere ket vurmuşlar. Evcillerle yabancılları ayırmışlar. Cukkaları doldurmuşlar.
O insani değer denen de ne ola ki?
İnancın zedelenmiş,
Giyim-kuşamın örselenmiş,
Gezi yerlerin parsellenmiş,
Ne yediğin belli ne yemediğin,
Öküz tirana bakar gibi bakıyoruz ekrana ve gastelerdeki koca koca harflere.
Yiyoz- içiyoz-.ıçıyoz.
Bakıyoz bakıyoz, dinliyoz dinliyoz kafa sallıyoz.

Bugün ne yaptın diyor bana tilkinin teki.
Ne yapmadın demiyor.
Canımı sıkıyor.
Tilkilerin alayını boğacağım günün birinde.
Mağaralarda dumana verip boğarlardı eskiden tilkileri, postu için.

Tilkileri toz duman edip rahat bir uyku çekmek istiyorum.

Müsadenizle

24 Ağustos 2012 2-3 dakika 58 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar