TRT Şeş Beş(İnsan Şaşar Beşer)

Geçenlerde rastgele televizyonu açtım.TRTnin şeş bombası henüz dinmemişken yei bir haberle karşılaştım.Hükümet ankara ve istanbul üniversitesinde kürt dili ve edebiyatı bölümü açacağını açıklıyordu.
Anlayamadığım şey hükümetin yüzyıllarca birlikte ve sorunsuzca yaşadığımız küertlere ayrı bir kanal ve eğitim programı açarak neyi amaçladığı.Biz kardeşçe yaşarken hükümetin oy potansyeli yaratmak uğruna uydurduğu bu gayrılık ne kadar doğru?
Yoksa istenilen olmayan yaraları kaşıyarak bir gocuntu ortaya çıkarıp,vatanına sadık(!)yeni milletler üretmek mi?ayrı diller,ayrı kanallar...Bu kadar bir ve bütünken neden bu ayrılık?Yoksa hükümet bir kez daha seçilemeyeceğini anlayıp emellerini gerçekleştirme yoluna mı düştü?Anlaşılıyor ki kömür politikasının bu dönemde işe yaramayacağını akıl ettiler.
Ulu önder Mustafa Kemal'in Tek dille,birbirine kenetli kardeşçe yaşayan bir ülke olun öğütleri üzerine hükümetin bir kahramanmış gibi abzürt yenilikler çabasına girişmesini de anlamıyorum.Bunun sebebi Mustafa kemalden daha zeki olduklarını düşünmeleri mi?Ya da amaç kürt kardeşlerimizin kafasında bir ampul yakarak onları devrim yolculuğuna çıkartarak bizi birbirimize düşürmek mi?
Türkiye cumhuriyetinde birçok ırktam insan varken(laz,çerkez,tatar gibi)ve kürtlere ait özel kanallar bulunuyorken devletin kanalındaki bu kürt ayrımcılığı nedir?yA da kürtleri Türklerden farklı kılmaya çalışmanın mantaritesi nedir?
Eğer amaç her türlü ayrımcılığı yapıp sonunda;''kanalları dilleri kültürleri varken toprak da verelim.'' demeye getirmekse,önce gülümser sonra;Türk milletinin ayakkabı fırlatmakla yetinmeyeceğine kalıbımı basabilirim.

04 Ocak 2009 1-2 dakika 2 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (5)
  • 15 yıl önce

    Sen maşallah daha çok fikirlere kalıbını basarsın....

    Denemeye gelince...harikasın...izindeyim...tebrikler.👍

  • 15 yıl önce

    Teşekkürler Bu konuda Bir yazı yazmaya hazırlanırken gerek kalmadı bu yazdıklarını okuduktan sonra.. Biz türkçe derke Israrla başka dil peşinde koşanlar ne denli vatan bütünlüğünde bilmiyorum ........

  • 15 yıl önce

    sende haklısın ben bir kürt olarak o kanalı izlemiyorum çünkü karşıydım ilk duyduğumdan beri. Diyarbakırda ya sev ya terk et diyen adam gelip kürt kanalı açıyorsa ben bundan oy alma çabasından başka bişey beklemem kürtçe konuştu diye hapis yatan yargılanan adam varken bu adam gelip birde yasaklı kelimeleri kullanması bence başka bir şey değildir. ahmet kaya nın dediği gibi; biz dil istedik kültür istedik, bazıları gitti bunu toprak anladı kimlik anladı...

    güzeldi tbrkler 👍

  • 15 yıl önce

    [b][i]"Anlayamadığım şey hükümetin yüzyıllarca birlikte ve sorunsuzca yaşadığımız küertlere ayrı bir kanal ve eğitim programı açarak neyi amaçladığı."[/i][/b] buraya aynen katılıyorum...ud83euddd0ud83euddd0ud83euddd0

  • 14 yıl önce

    Helal sana.. gerçekten konuyu çok iyi toparlamışsın..... tebrik ediyorum seni... 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍