Tsunaminin ardından

Teknolojinin insanoğluna doğaya en yakın çevremize en uzak çevremize vayhut tüm sınırların kaldırıldığı sınırsızlıklara faydası olduğu gibi zararlı yıkımlarını da bu konu da bilgi sahibi olan insanlar söyleyip duruyorlar. Mesela kurulan nüklüer santralların devasa boyutlarda karları olduğu gibi devasa boyutlarda zararları da oluyormuş. Söylenenlere bakılırsa bir bir nüklüer santralin ömrü otuzyıl veya daha fazla. Bu santral ömrünü tüketince geriye kalan atıklar kimyasallar ve radyasyon dedikleri zehirin çöeplüğünü temizlemek ve bunların yarattığı zararlardan kurtulmak asırları alabiliyormuş. Şöyle düşündüm geçenlerde; dünyamız uzayın sonsuz boşluğunda dönerken acaba taşıyacağı yük ne kadardır diye belki saçma-salak bir düşünceye kapıldım. İsteristemez çevreme en yakın çevreme baktım. Atılan temellerin çıkılan binaların ağırlığını ki bu ağırlıklarla da
ölçülemez dünyamız daha ne kadar dayanacak bu kendine yapılan baskıya.Gittikçe azalan yeşilliği gittikçe çoğalan nüfus artışını ekilmeyen yetmeyen toprağın isyanını acaba dünyamız daha ne kadar taşıyabilecek durumdaydı. Sonra birinci ikinci ve en son üçüncü dünya savaşının dahi yaşandığı bir dünyamızın ızdırabını düşünmeye başladım. Dünyamızın yediği bombaları soluduğu zehiri soluduğu gazları egzoz dumanlarını kömür dumanlarını zehirlenen sularını delik deşik edilmiş toprağını ve yitip giden onca insanı...Şimdiyse diyorlar ki otuz saat kaldı Japonya da ki nüklüer patlamaya. Çernobil daha dün gibi oldu oysa. Sakat doğan binlerce çocuk basına yansıyan yansımayan binlerce ölü kirlenen doğa kavrulan ağaç su aklınıza ne gelirse tamamen yitip giden bir nesil ve o nesilin ızdıraplarının tâ bu günlere kadar yansıması devam ederken bu Japonya da ki patlamadan sonra aynı şeylerin yaşanacağını hepimizin etkileneceini ne yazıkki bundan kaşış olmayacağını düşünmeye başlayınca, kaldırdım kafamı uzayın sonsuz maviliğine bakarken doğayla binlerce yıldır süregelen küslüğümüzü üzülerek gördüm. Doğa şöyle seslendi bana; BENİM KURALLARIMA GÖRE YAŞAYIN İNSANOĞLU. BENİM KURALLARIMI BOZDUĞUNUZ ZAMAN KATLANIN BAŞINIZA GELEN FELAKETLERE. Acaba dünyamız bu kadar yükün altında ne dersiniz ne kadar çökmüş olabilir? Bir balonun üzerine avucunuzla bastığınızı düşünün . Biraz daha biraz daha bastırın.Patlar mı patlamaz mı?

18 Mart 2011 2-3 dakika 181 denemesi var.
Yorumlar