Unutulmayan Anılar

sabahın erken saatinde sahile vuran dalgaları izliyorum...ne kadar hırcınlar ve bir okadar da denizlerin hakimi....
aklıma yüzmeyi ögrenmeye calıştıgım günler geliyor taa cocukluktan....dalgalar beni bir 20 sene oncesine götürüyor....ben denizin sakin oldugu zamanlar giriyor var gucumle dibe batmamak için mucadele ediyordum...aslında bana deniz birşeyler söylüyordu bana teslim ol der gibi ..... ben anlayamıyordum .... şimdi anlıyorum. ben ne kadar denize hakim olmaya calışsam o beni dibine cekiyordu....
bir gün teslim oldum bıraktım kendimi hiç haraket etmeden yastıga sarılır gibi yataga yatar gibi ...deniz beni anladı daldıgım yerden suyun ustune cıkardı beni ....ve ben onun üstünlüğünü anladım....
aklıma başka neleri getirmediki sahile vuran dalgalar neler gelmezki hele birde dalga seslerine martılar eşlik ederse elindeki simidin bir parcasını martılarla paylaştıgında ister istemez yine cocukluguna gidersin....
bir parca simidi canınla kanınla paylaştıgım o cocukluk günlerim.ACISI İLE TATLISI İLE ...ömrümüzün nasıl da tükendigini haytın sadece anılardan ibaret oldugunu anlıyorum...her gecen gün bir ertesi güne mazi olarak giriyor yasanılanları bir sonrası gun kapatıyor....iyisi ve kötüsü ..
işte anılar işte mazi yasadıklarını bir sahil kenarında dalgaları izlerken aklına geliyor..ve içten bir of cekerek hey gidi günler hey diyor içini bir hoşluk bir efkar sarıveriyor.....
yaşlandıgını hissetmek istemez insan gönül hiç yaşalanmazki hep aynı yaştadır kimine gore 18 kimine gore 24 ama hep genctir gönül....
fırsat buldugumda huzur evlerine giderdim oradaki insanlarla sohbet etmek ve hayat kavramını tecrubeli insanlardan ögrenmek için...ve her gidişimde degişik dostlukların belki hayatı boyunca hiç yasamadıgı sıcaklıkların orada bakım evlerinde bulduklarını gordum ..birde siz gidip ellerini optüğünüzde ...sizi evladı yerine koyum anlınızın tam orta yerine cıkarsızca bir öpücük kondurduklarında ne kadar mutlu oluyolradı ve nekadar mutlu oluyordum...rabbim ömür verirse bundan sonraki hayatımın bu insanlar gibi olcagını ve mutlulugun istersen yaşının bile olmayacagını anlıyordum....

işte böyle sahile vuran dalgalar işte boyle martılar...sizler beni alıp götürdünüz unutulmuş üzeri toz kaplamış mazide ki günlere..... ve sadece bir üf demek le yine ilk günki gibi suanda yaşıyor gibi tertemiz tozu silinmiş sanki hiç tozlanmamışçasına .........

17 Ağustos 2008 2-3 dakika 16 denemesi var.
Yorumlar