Üsküdar'dan Bakış

Birbirinden farklı renkleri heyecan ve coşkunlukları olan iskeleler insanı saatlerce oyalayabilir bu şehirde.Hhangi birine uğramak isterseniz belki aynı koşuşturmalara rastlayacaksınız.Aah buradayım işte üsküdar iskelesi.Güneş az sonra bırakıp gidecek istanbul'u dakikalarca suya girişini seyre koyulmayı beklerken çok kısa bir an dikkatinizi kaçırmışsanız hayret bir şekilde çoktan kayıp gitmiştir kaçırmışsınızdır ne güzeldir aslında o an hüznün ve sevdanın bu güzellikle yoğrulmuş olmanın hazzını yaşamak.İskeleye iki vapur bağlı insanlar büyük kalabalıklar halinde biniyorlar biri eyüp sultan'a biri eminönü'ne .Bütün dikkatimi vapurdan inen insanlara yüzlerindeki akşam sevinçlerinebakıyorum karaya ayak basmanın telaşı bir bakıma belki ağır aksak bazıları yorgun hareketler .Veya binmeye hazırlanan insanlardaki sakin duru gizli bir aceleci kıpırtıların denizin yüzeyine benzeyen dalgalarla örtüşen görünüşleri bir bir zihnime işliyorlar . Oturduğum yerden karşıda uzakta istanbul yarımadası harika bir fotoğraf olarak duruyor hemen yanıbaşımda üsküda her 15 dk.da bir vapurların sahile yanaşma koşuşturmaları . Sahili insan coşkusu seyyar satıcıları çığırtkan çocuklar ağırbaşlı güngörmüş kadınlı erkekli sakin insanlar bir anda hepsi bir arada.İiskelenin canlılığı gün boyu devam eder gecenin bir saatine kadar sürer bu.Her akşam üsküdar bir gün öncesine göre daha kalabalık görünür hep daha bir güzel .Eğer iyi bir yer kapmışsanız tüm kareleri yakalayabilir ayrıntıları kaçırmazsınız ben bu akşam böyle bir yerdeyim en güzeli de elimi uzattığımda mavi su avuçlarıma dolacak kadar harika bir yakınlık üstelik denizlerin özgür kşları martılarla öz göze gelebileceğinizdir.Bakın martılardan bir grup en az 20-25 martı önümüzde suyun üzerinde o özel sesleri çığlıkları ile bir şeyler arayıp durdular karşımdaki güzel insana '..bak bunlarda bizim gibi insanlar gibiler konşuyorlar tartışıyorlar ve karar veriyorlar birazdan bu ses çığlıkları sonunda belki buradan kalkp gidecekler..acaba neyin tartışmasını yapıyorlar bölge hakimiyeti mi üyelerin başka gruplara katılma telaşı mı istanbul'u paylaşım gücü mü.. demiştim 'gerçekten de az sonra birden havalanıp uzaklaştılar birbirimize baktık gülüştük gün suya indi güneşin suya giriş anını kaçırdığımıza yine hayret ettik ezanlar okundu gece indi daha güzel hisssediyorduk denizi ve denizden gelen temiz havayı her 15 dk. da bir iskeleye yanaşan gemileri izledik üç kağıt helva yemişim arkadaşım birini bile bitiremezken hatta sonunu ben getirdim elinden kapıp iyi mi..? Bir yanımızda boğaz tüm gizemliliği ile bize el sallarken bir yandan hangi sevgililer yeniden kavuşuyorlar hangileri hüzünlü bir akşama giriyor ayrılıyorlardı .Bir martı uzun uzun çığlıklarla geçti kurşun gibi ve istanbul böyle bir masal şehirdi ...

13 Haziran 2012 2-3 dakika 164 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar