Üstü Açık Mezar

Kaleme almaya çalıştığım bu yazı aslında bir araştırmacıya bilgi amaçlı olarak yazılmış bir yazım.2006 yılnda yetkili mercilerden izin alamadığı için sitemkar konuşmaları sonucunda kendisine bilgi amaçlı bir yazı yazarak yardımcı olacağımı söylediyimde çom mutlu olmuştu.
Tellafuz edildiyinde insanların korktuğu,ürperdiyi,yanından geçildiyinde vucudumuzdaki tüylerin diken diken olduğunu hissettiyimiz,soguk buz gibi duvarlarla çeverili esrarengiz,gizemli sırlarla dolu içerisinde yalnızca nefes alınıp dolaşılabilen üstü açık mezar.
Temiz toplumun kirli çöplerinin depolandığı çöp deposu.yukarıda tarifini yapmaya çalıştığım yerde depolanan insanlar mantığın kabullenmeyecegi türden suç işlemiş olsalarda,katil olsalarda,kısaca akla gelen yada gelmeyen hertürlü suçun faili olsalarda onlarda etten kemikten,hisleri duyguları özlem ve hasreti,sevinci kıvancı,aşkı sevdayı kini nefreti hatta intikam ateşini tekbir bedende yaşayan insanlardır.Bu insanların öfke ve kinleri kendileri için böylesine bir yaşama zemin hazırlayan etkenleredir.
maruz kaldıkları haksızlıklaradır.
Sevdaları her türlü kozmetik üründen azade,kayaların arasından fışkıran berrak su misali tertemiz sevgi ışıkları saçan birçift kömürkarası,yosun yeşili,denizmavisi kısaca bütün gözlerin renklerine,yaykirişi misali gerilmişkaşlardan,ibrişim teli kipriklerden,birer tomurcuk gül misali heran açmaya hazır yanaklardan cem olmuş simalaradır.bu insanların hasretleri çilelerle ve azapla geeçmiş günlerin kırıştırdığı yüzlerden hertürlü acıyı tadarak delinmiş yürekleriyle zamanından önce yaşlanmış anaya ,babaya,bacıya ,kardeşedir.belki bir ikide kadim dosta ve arkadaşa,özlemleride özgürlügedir.
Bu insanların ve ailelerinin bayramları elem doludur.Sevinçleri hüzündür,sevdaları volkan ateşidir,aşkları cehennem narı verdikleri söz demirin kertiyidir.Bu nedenledirki yaşadıkları yerde zamanın
kendilerini törpülemesine fırsat vermemek için onların zamanı eritmeleri gerek.Zamanla tutuştukları bu amansız güreşte galip gelebilmeleri içinde akıl ve el becerilerini kullanmaları gereklidir,işte bu düşünceden hareketlede üretmeye başlarlar yasaların ve imkanlarının el verdiyi ölçüde elsanatlarıürünlerini imal ederler.işte bu üretim işi yapan eller belkide her türlü suça bulaşmış kirli ellerdir.Fakat bu kirli ellerle hayat bulan ürünlertertemiz ve lekesiz pişmanlığın ,nadim olmanın hisleriyle dolu duygu ve düşüncenin ürünleridir.emek ve alın terinin karıştığı dünyadaki tüm ürünler tertemizidir.ama kullanırken kirlenirler .oda kullanıcının fıtratından kaynaklanır.tıpkı silahların barış için imal edilip kadın ve masum çocukarın katlinde kullanıldığı gibi.kültürel ve ahlaki degerlerden kopan,ulvi ve milli degerlerini kaybeden toplumlarda,hürriyet kelepçeli gezmeye mahkumdur.şimdi bizim ülkemizde olduğu gibi.yasaların suç saydığı,etik kuralların kabul etmediyi her türlü davranışa karşıyım.acaba suçlu fertlermi toplummu diye hep düşünmüşümdür.Sürçü lisan etmişsem affola.
Osman ATA

21 Nisan 2009 2-3 dakika 5 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    Sanki bir ceza evini anlattı satırlar yaşanmış gibi....yanlışmı anladım..