Uzlet

İnsan kendisiyle kalabildiğinde, konuşabildiğinde, dertleşebildiğinde ve hesaplaşabildiğinde gerçeği arayabilir ve bulabilir. Kimi zaman olayların içinde yaşarken ibret alır, görür ve anlar. Kimi zaman düşünerek bulur.
Düşünmeme çağındayız. Bilgi çok kolay elde edilebilmekte. Yaşam şekli kalabalığa dayatılan reklam yoğunluğunda değişmekte. Değerlerimiz de su gibi buharlaşmakta.
İdrak ederek, huzur bularak, dinlenerek ve gözden kaçırdıklarımızı yeniden yeniden dikkate alarak tutarlı üretken yaşayabiliriz.
Düşünce ve bilgi üretmek insanın en erdemli vasıflarından biridir. Gerçeği aramak, gerçekte sadık kalmak da.
Uzlet , kibir, inat, oyalanmayı siler götürür. Aklı selimi fazileti ve iç huzuru birleştirir.
Zamanın ışık hızında gittiği kısacık yaşamda insan kendiyle dost olabilmeli ve lüzumsuz şeylerden uzak durarak hayatın içini doldurabilmeli.
Sessiz bir gecede, tabiatın muhteşem güzelliğinde veya yalnız bir ortamda geçmişi, gerçeği, hayatın anlamını, geleceğe ait kararları ölçerek, her yönden dikkatle hesap ederek zamanı değerlendirmektir uzlet.
Sürekli yeni baştan daha iyiye, güzele, gerçeğe sürekli emek vermektir uzlet.
Uzlet kalabalıkta kendini unutmamaktır. Hayat pratiğinde kendini denetleyebilmektir.
Unutulan bu geleneği yaşatmak gerek.

21 Mayıs 2011 1-2 dakika 11 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar