Vefa

Vefa

Öyle çok şey var ki burdan anlatmak istediğim Efkarın gecenin karasına ayan, kırılgan gözlerime yansıyan sitemleriminin dostane buhranlarıyla.
Hep şiirle yansıttım oysa uyumlu yüreğimden geçen kafiyeli sevdayı...Kah özlem dedim, kah hürmet, kah bir yudum sevgi sözcüğüydü yürekli dilimden.Çok şeydi esasen kendimce hep sunmak istediğim,
Anlattım...
Hissettim.. Yaşanılacak kısıtlı dünyanın dünyaevi yalanlığında ebedi kalan şerefli izzetini.
Dost sohbetlerinde bir yudum sıcak yürekli çaya ortak koştum fikrimi zikrimce.Çok şey değildi, çok şeyin temeli olan, alkışlanan bravolu sözlerim
İsteğim güzeli güzele çıkartmak, güzelin vasıflarını özeline sunmaktı cümlelerimle.Şimdilerde hoyrat kopuyor içimden, vefa diyorum, kararlılık duyduğum inancın ikramında vefa diyorum inadına, inandığım değerlerin yargısınca iki hece.
Vefa ki;
Sözü dile yansıtan özün hakikatli tavrı.
Ve o vefa ki,
Namusun söze sunduğu bedenin ipoteği...
,,,
Vefa;
Paylaşmaktır, varlığın değerini artırırcasına, zenginliğin gönülden bir lokma izzeti. Aklın, yüreğin ortak aşinalı kararını kararlılıkla işbirliğidir.
Vefa,
Sabırdır, İlah'a uzanan secdede ki ananın ritmik ele yansıyan oğul yanı.
Vefadır,
İmkanlar dahilinde kapı açmak, açılan kapıyı yüreğin gücüyle açık tutmaktır.
Vesselam,Vefa; yürek işidir, zor zanaattir...Herkezlerin bilemeyeceği, uygulayamayacağı derinden mevzuattır.
Vefa değildir;
Yapamayacağını, yetiremeyeceğini umut ettirmek, sözü söylemek adına söylemek olamaz elbet.
Söz,
Sukutluğunda altın denmiş, söylendiğinde uygulanabilirlik esaasına göre pırlantaya dönüşmez mi?
Vefa değildir,
Koridorlarda, saatlerce bekletmek, boş hayal kurdurtmak
Vefa değildir,
Söze itimat edenlere sunulan sözcüklerin alaylı yalan sefası.
Ey memleketimin güzel rengi,en güzel ikramlı sözcüğün yansıyan gözleri...
Elde imkanların yettiğince vefayı, dostluğu, bölüşmeyi bilelim.
Unutma ki,
Bir kapıyı açacak olanın elbet kapılarını açaçak olan Allah var.
Ve söz verelim kişiliğimize yakışırcasına inandığımız değerler adına,
Boş yere söz vermeyelim,,
Çünkü;
''Aldatmak kendince aldanmaktır.''

Sevgi ve saygılarımla...

Mahmut Tuğrul AĞSU
'' Ben sana inanıyorum, yüreğim inan diyor', ve bil, söz veriyorum gücüm yettiğince yanındayım,baba terbiyem onu gerektirir'

18 Temmuz 2009 2-3 dakika 9 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    Mükemmel bir denemydi çok ama çok tebrikler..👍👍 yüreğinize ve içtenliğinize sağlık..