Yağmur Yazıları - 3

....Yağmurun yağıyor olması rüzgar ve soğuğun bütün isteksizlikleri başımıza topluyor olması bile dışarı çıkma direncimi kıramadı. Bu kez atkımı bulmuştum sıkıca sarınarak çıktığıma ne iyi etmişim evin dört duvarı arasında sıkıştığımı nefes alamadığımı neredeyse çürümeye bırakıldığımı hissetmiştim ohh nefis bir hava daha çıkar çıkmaz aldığım nefes harikaydı .Temiz havayla aklımı başıma gatiren soğuk fakat dinlendirici hava ile buluşmuştum her zamanki gibi otostop yapmalıydım yağmurun da çiselemesi buna daha çok mecbur ediyordu .Ne zaman bir araba dursa ve ne zaman kapıyı açıp selam versem hemen ardından '..aslında yürümeyi çok istiyor seviyorum da bu yürüyüş çok terletiyor telafisi kolay olmuyor ayrıca arabalar çok sık geçiyor bu dar yolda sık sık arkama dönüp bakmak zorunda kalıyorum ..bu güzel şehirde erken ölmek istemiyorum..'..istisnasız aynı cümleyi hep kurmuşumdur ama bu sayede öyle güzel insanlarla tanıştım ki dostlukları devam ediyor işin bazen komik tarafı da oluyor tabi aynı şahsın arabasına bindiğimi unutuyor yine tanıdık sözlerle başlıyordum selamlaşmaya. Sonra fark ediyordum ki daha önce bindiğim araba ve aynı insan bazen kendisi hatırlatıyordu insanların bu durum bu gaf bende tebessümler açtırıyor bilmiyorum arabasına beni alan ne düşünüyordur . Nihayet bir araba duruyor çünkü yağmurun sesi hızlanmış beni fena vuracaktı üsküdar'a gidiyormuş ne güzel oysa niyetim yakın sahile inmekti hesapta yoktu ama Üsküdar kaçırılmazdı arabada susmak olmazdı yağmur sel felaket şehirleşme kentleşme bozulan insan davranışları vatan millet Sakarya muhabbetlerinden sonra generallere subaylara haksızlıklar yapılıyor gibi ifadeler kullanıyordu ki adama inceden öfkelendim yani çocuğunuzun nöbet tuttuğu karakola kadar sızan çocuğunuzu esir alacak kadar gece baskınları yapan bölücü-eşkıya-taşeron çete şebekelerine gerek bilinçli gerekse gafilce her türlü desteği veren subaylara mı ? üzülüyorsunuz yoksa şehid düşen vatan evlatlarına mı ? .Sırf siyasi iktidar bunalsın halkın tepkisi çatışması yaşansın diye pkk katilleriyle neredeyse işbirliği( delilleriyle ortaya iyice çıktı ) yapan subay veya generallerin hiç mi suçu yok kendilerini sorumlu görüp istifa etmek erdemliliğini neden göstermezler . Oysa seve seve düğün eder gibi askere gönderdiğimiz gözbebeklerimiz resmen ihanetle katlediliyor vuruluyor ya da esir alınmalarına göz yumulmuş..vb..vb..Artık o kadar şahit şuhut var ki gizlenemiyor günümüzde ister subay-general olsun ister polis-sivil kim alçakça ihanet içindeyse hesap vermeli kime haksızlık yapılıyorsa da bunu da söylemeli.Beni arabasına alan insanın suskunluğundan söylediklerimi ilk defa duyuyor olmasından mı yoksa pişman oluşundan mı pek çözemedim ama bunlar herkesin hafızasında med cezirler olarak dolaşıyor .Üsküdar'a gelmiştik kısa fakat güzel faydalı bir sohbet olmuştu dışarıda yağmur hafiflemiş hatta gökkuşağı bile çıkmıştı yer yer göllenen cadde üzerinde yağmur kokularını içime çeke çeke yürüyordum sağımda boğazın kurşuni rengi ve denizin doyumsuz tadı genzimde gözlerimde ilk defa aşık oluyormuş gibi parıltılar hiç sebepsiz duygularımın sıcaklığı işte belki de yağmurun kışkırtıcılığı ...


çengelköy

08 Ağustos 2011 3-4 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar