Yürek mi Akıl mı

Dedim yürekli insansın vesselam / keyfinden dört köşe oldu adam

Oysa nefes alıp veren her insan zaten yüreklidir, yüreksiz insan yaşayabilir mi?
Yürek denilen organ; kalp.
Kalp denilen organ, insanın casur, korkusuz, atak olduğunu göstermez,
onun görevi dolaşım sisteminde kan dolaşımını sağlamaktır.
Hepsi o kadar.
Sanırım demek istediğimiz,kalp/yürek değil de BEYİN/akıl olacaktı !

Yüzyıllardır doğru-yanlış demeden bu gariban organımız yürekten yedik içtik, rahat bırakmadık bir türlü .yorgunluktan çok hastalıklar geçirdi, ne çok ölümlere neden oldu zavallıcık bizim yüklediğimiz o ağır görev, yetki ve sorumluluklardan ...

-yürekli insan
-yüreğine sağlık
-yüreğinle yaşa
-yürek yarası
-yürek sızısı
-yüreğin varsa
-yürekten sevmek
-yüreği güzel ...

Ben duymuyorum ama, şu anda bu söylediklerime itiraz edecekler var, kendilerine göre 'YÜREK' yorumları, tanım ve tarifleri var, olacaktır da, doğalıdır elbette.

Demek istediğim ;
Yazı ve konuşma dilimizde/ Türkçemizde, imgesel olarak o kadar çok söz,söz dizimleri, atasözleri, deyimler kullanıyoruz ki, bu durum ve tutum her tür iletişimimizde çok farklı algılamalara, farklı söylemlere ve ayrı ayrı yönlere çekiliyor ki, bu da dilde/sözde istenmedik kargaşalara, anlaşmamazlıklara neden oluyor.
Böylece de insanlar arası günlük diyaloğlarda aksamalara neden oluyor.
Ya da bana öyle geliyor.

Bu da nerden düştü aklıma şurda durup dururken !

19 Kasım 2013 1-2 dakika 231 denemesi var.
Yorumlar