Charles Pierre Baudelaire'in Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika

Charles Pierre Baudelaire, Fransız şair, deneme yazarı ve sanat eleştirmeni.

Doğum tarihi ve yeri: 9 Nisan 1821, Paris, Fransa
Ölüm tarihi ve yeri: 31 Ağustos 1867, Paris, Fransa

1- Charles Pierre Baudelaire'in Hayatı

9 Nisan 1821'de Paris'te doğan yazar, mutsuz bir çocukluk geçirmiş, 1827'de babasını kaybedince1839'da okuduğu okuldan disiplinsizlik yüzünden atılmıştır. Hukuk öğrenimi görmeye zorlanan Baudelaire, buna başkaldırarak Quartier Latin'de bohem bir hayatı seçmiş ve burada frengiye yakalanmıştır. 20 yaşında iken Hindistan'a gitmek üzere yola çıkmış, 1842'de Fransa'ya dönmüştür. Sonradan metresi olan Jeanne Duval ile tanışmış, babasının mirasını almıştır Ancak bu parayı hesapsızca harcadığı için ailesi miras hakkını geri almıştır.

1846'dan sonra şiirlerini yazmaya başlayarak. 1847'de Edgar Allan Poe'yu keşfetmiş ve eserlerini Fransızcaya çevirmeye başlamıştır. 1848'de Paris Komünü'nde devrimcilerin yanında yer almış, 1857'de Les Fleurs du Mal (Kötülük Çiçekleri) (Elem Çiçekleri) kitap olarak yayınlamış, içindeki altı şiir kamu ahlâkına aykırı bulunduğu için Baudelaire hakkında dava açılarak, satanist olmakla itham edilmiştir.

1862'de "Paris Sıkıntısı" adıyla düz yazı şiirlerini yayımladığı sırada frenginin yan etkileri giderek kendini daha fazla hissettirmeye başlamıştır. İki yıl kaldığı Belçika'dan dönüşünde felç olan sanatçı, 31 Ağustos 1867 tarihinde Paris'te 46 yaşındayken ölmüştür

2- Charles Pierre Baudelaire'in Edebi Kişiliği

Romantizm ile modernizm  akımı  arasında çok önemli bir köprü oluşturmuş, yapıtıyla olduğu kadar yaşamıyla da modern sanatçının olağanüstü bir örneğini vermiş olan şair yazar, zihin, duygu, ironi ve lirizmi kaynaştırmıştır . İmge ve seslerin "ele geçirilmez büyüsü"nü aramış ve yapmacık bir söyleyişten uzak kalmıştır.

3-Charles Pierre Baudelaire'in Eserleri

  • Baudelaire'in mektupları:
    • L ettres 1841- 1866 (1841-1866 Mektupları) 1905'te, Annesine Yazdığı Yayımlanmamış Mektuplar 1918'de, Annesine Yazdığı Yayımlanmamış Son Mektuplar 1926'da basılmıştır. Bu mektuplardan bazıları Türkçede Mektuplar (1970) ve Charles Baudelaire'in Mektupları (1983) adıyla yayımlanmıştır.
  • Baudelaire başlıca eserleri:
    • Elem Çiçekleri,
    • Enkaz,
    • Yapay Cennetler,
    • İşte Kalbim
Paylaş:
Yorumlar