Gaye Boralıoğlu'nun Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika

Gaye Boralıoğlu. Türk Senaryo ve öykü yazarı.

Doğum tarihi ve yeri: 22 Ekim, 1963 İstanbul.

1- Gaye Boralıoğlu'nun Hayatı

Tam adı Jülide Gaye Boralıoğlu'dur. 22 Ekim, 1963'de İstanbul'da doğan yazar İlkokulu Mustafa Necati İlkokulu'nda, ortaokulu Bakırköy Ortaokulu'nda, liseyi Ataköy Lisesi'nde okumuştur. İstanbul Üniversitesi Sistematik Felsefe ve Mantık Bölümü'nden 1984 yılında mezun olmuş ve aynı bölümde yüksek lisansını tamamlamıştır Boralıoğlu, halen İstanbul'da yaşamakta ve yazarlık yapmaktadır.

İlk kitabı Hepsi Hikaye birbiriyle bağlantılı hikayelerden oluşan bir kadının hayatını anlatır. Kadının evlenmesi, boşanması, evdeki düzenine kadar hiçbir şey aslında kendi iradesiyle gerçekleşmez. Kitapta lirik bir hava hâkimdir. Meçhul'de (2004) kaybolan İbrahim'i araştıran bir gazeteci kadın vardır. Kitabın başkahramanı İbrahim, gazetecinin arama sırasında başvurduğu kişiler tarafından anlatılır. Bu sebeple her seferinde İbrahim'in bir yönünü öğretir okuruna . Ayrıca onu her anlatan da farklı bir dil ve üslupla romanda yerini bulur. Kitapta anlatının yanında Manuel Çıtak'ın fotoğrafları da yer almıştır Aksak Ritim'de (2009) Dolapdereli bir çingene kızı ile bir şoförün sıra dışı aşk hikayeleri anlatılmıştır. Roman, adı gibi belirli bir düzenden çok aksayan bir ritme paralel bir anlatım tekniğiyle ilerlemiştir. Mübarek Kadınlar'da (2014) zor yaşamları katlanılır kılmaya çalışan birbirinden farklı kadınların hikayeleri yer almıştır.

2- Gaye Boralıoğlu'nun Edebi Kişiliği

Yazarın eserlerinde dil ve ritim arasında bir bağ kurulmuştur ancak bu bağ belirli bir düzen takip etmekten çok bilerek kesilen, boşluklar bırakılan, eksiklere odaklanan, bir şekilde her seferinde kendini yeniden oluşturan bir bağ özelliğini taşımıştır.

3- Gaye Boralıoğlu'nun Eserleri

  • Kitapları:
    • Meçhul
    • Hepsi Hikaye
    • Aksak Ritim
    • İçimdeki Ses
    • Mübarek Kadınlar
    • Dünyadan Aşağı
  • Senarist olarak yer aldığı yapımlar:
    • Zerda
    • Kapalıçarşı
    • Hırsız Polis
    • Bir İstanbul Masalı
    • Bıçak Sırtı
    • Eylül Fırtınası
Paylaş:
Yorumlar