George Sand'in Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 4-5 dakika

Amandine Aurore Lucile Dupin,(Gorge Sand) Fransız yazar ve romancı.

Doğum tarihi ve yeri: 1 Temmuz 1804, Paris, Fransa.
Ölüm tarihi ve yeri: 8 Haziran 1876, Nohant-Vic, Fransa.

1- George Sand'in Hayatı

George Sand, 1 Temmuz 1804 tarihinde Paris, Fransa‘da doğmuştur. Esas adı Amantine Lucile Aurore Dupin’dır. İtalya ordusunda subay olan babasının görevi dolayısıyla 1808 yılında Madrid‘e gitmesiyle 1812 yılına kadar  Madrid’de kalmıştır. 1812 yılında babasının ani ölümüyle birlikte Mayıs 1812’den itibaren büyükannesi ile yaşamaya başlayan George Sand gramer, Latince ve bilim öğrenimi görürken aynı zamanda müzik eğitimi almıştır. 1818 yılının Ocak ayında Paris‘teki İngiliz Dame Agustine Manastırı’na girmesiyle Sand’ın hayatında mistik bir süreç başlamıştır.

Eline ne geçerse okumuş, özellikle Jean Jacques Rousseau‘nun etkisinde kalmıştır. Hem doğal ve kırsal yaşamdan esinlenerek hem Rousseau’nun eşitlik ilkelerine dayanarak ömrü boyunca uğrunda savaşacağı ülküyü, kadın özgürlüğüyle bağımsızlığının değerlerine ulaşmayı kendine amaç edinmiştir.

Sand, duru teni, koyu siyah saçları ve siyah gözleriyle, güzeldir. İlginç bir kişiliği vardır, hayatından çok sayıda ünlü kişi geçmiş, hepsinin üzerinde iz bırakmıştır. Entelektüel, sigara içer, erkek gibi giyinir, aynı zamanda çok yönlü bir kadındır, iş işler, bahçe düzenler, bir oturuşta 10 kilo erik reçeli yapar, bilardo oynar; kukla oynatır. Ayrıca çok güzel yemek yapar. Sand’ın Sofrasında adlı yemek kitabı yayımlanmıştır. Yazdığı çok sayıda mektubu vardır, 2 bin kişiye gönderdiği belirlenen ve 26 kalın cilt halinde yayımlanmış olan mektup sayısının yaklaşık 25 bin olduğu tahmin edilmektedir.

Aile çevresinden kurtulmak için 18 yaşında iken Casimir Dudevant adındaki bir baronla evlenmiş, ancak iki çocuk dünyaya getirdiği hâlde evliliğini sürdürememiştir. Kocasını Nohant’ta bırakarak Paris‘e yerleşmiş ve edebi yaşama atılmıştır. 1830’larda tanıştığı ünlü romancılardan Jules Sandeau‘nun metresi olmuştur. Bu sırada George Sand takma adıyla art arda romantik romanlar yayınlamaya başlamış . İlkyazı alıştırmalarını onunla yapmıştır, şair Henri de Latouche‘un yardımlarını görmüş , bu desteklerle Figaro’da yazılar yayımlatabilmiştir. Bir süre sonra da Temmuz 1833 yılında ünlü şair Alfred de Musset ile yaşamaya başladıysa da . Aralık 1833-Mart 1834 arasında yaptıkları bir İtalya gezisinden sonra ayrılmışlardır.

Dergiler kurup güncel çalışmalara girmiştir. Le Révue Indépendante: Bağımsız Dergi, 1841; Le Révue Sociale: Sosyalist Dergi, 1845. 23 Şubat 1848 – 2 Aralık 1848 tarihleri arasında süren işçi devrimlerinden de etkilenip, 1848 yılında siyasete atılınca kendini tekrar Paris‘te bulur. Kısa süreli bazı siyasal çalışmalardan sonra 1849 yılında bir daha dönmeme kararı üzerine babaannesinden kalan Nohant’taki çiftliğine çekilmiştir. Yazarlığını orada sürdürmüş, politik hayattan kendini soyutlayarak daha çok tiyatro eserlerine yönelmiştir. George Sand, 8 Haziran 1876 tarihinde Nohant-Vic, Fransa’da 72 yaşında ölmüştür.

2- George Sand'in Edebi Kişiliği

George Sand, Fransız edebiyatında romantik ve lirik romanın en başta gelen yazarlarından biridir. Üslup ve tahlil üzerinde fazla iddiası olmamakla beraber eserleri içten yazılmıştır. Tabiat sevgisi, sevgi hissinin incelenmesi bakımından ilgi çekici eserler vermiştir.

3- George Sand'in Eserleri

  • Kitapları:
    • 1827 – Voyage En Auvergne
    • 1840 – Compagnon Du Tour De France
    • 1848 – La Petite Fadette
    • 1850 – Château Des Désertes
    • 1848 – 1855 – Histoire De Ma Vie (Yaşamının Öyküsü)
    • 1873 – Contes d’Une Grande Mère (Bir Büyükanneden Öyküler)
    • 1873-1876 – Impressions et Souvenirs (İzlenimler ve Anılar)
  • Romanları:
    • 1831 – Rose Et Blanche – Pembe ve Beyaz
    • 1832 – Indiana
    • 1832 – Valentine
    • 1833 – Lélia
    • 1833 – Andréa
    • 1833 – Mattéa
    • 1833 – Jacques
    • 1833 – Kourroglou / Épopée Persane
    • 1833 – Leone Leoni
    • 1835 – Simon
    • 1837 – Mauprat
    • 1837 – les Maîtres Mosaïtes
    • 1838 – l’Oreo
    • 1838 – l’Uscoque
    • 1839 – Spiridion
    • 1839 – Un Hiver À Majorque
    • 1839 – Pauline
    • 1840 – Le Compagnon du Tour de France (Fransa Gezisindeki Yoldaş)
    • 1840 – Horace
    • 1842 – Consuelo
    • 1843 – La Comtesse de Rudolstadt
    • 1844 – Jeanne
    • 1845 – Teverino
    • 1845 – Pêche de M Antoine
    • 1845 – Le Meunier D’Angibault (Değirmenci A.)
    • 1846 – La Petite Fadette
    • 1846 – La Mare Au Diable (Şeytanlı Göl)
    • 1846 – Lucrezia Floriani
    • 1847 – François Le Champi
    • 1847 – le Péché de Monsieur Antoine (Bay A.’ın Günahı)
    • 1853 – Les Maîtres Sonneurs
    • 1857 – La Daniella
    • 1859 – Elle Et Lui
    • 1859 – Jean De La Roche
    • 1859 – L’Homme De Neige
    • 1860 – La ville Noire
    • 1860 – Marquis De Villemer
    • 1863 – Mademoiselle La Quintinie
    • 1864 – Laura, Voyage Dans Le Cristal
    • 1866 – Le Dernier Amour (Gustave Flaubert‘e ithafen)
Paylaş:
Yorumlar