Hakan Günday'ın Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika
Hakan Günday'ın Hayatı ve Eserleri

Hakan Günday, Türk yazar. 

Doğum tarihi ve yeri: 29 Mayıs 1976, Rodos, Yunanistan.

1-  Hakan Günday'ın Hayatı

29 Mayıs 1976'da Rodos'ta doğan yazar, İlköğrenimini Brüksel'de tamamlamıştır.  Ankara'daki Tevfik Fikret Lisesi'ni bitirdikten sonra Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Fransızca Mütercim Tercümanlık Bölümünde üniversite eğitimine başlayana Günday, ertesi yıl Universite Libre de Bruxelles'in siyasal bilimler bölümüne geçmiş, öğrenimine Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde devam etmiştir.

İlk romanı "Kinyas ve Kayra"yı 2000 yılında o dönemde Om Yayınevi'nin editörü Nevzat Çelik'in desteği ile yayımlayan yazarın,  bu kitabı tarzıyla oldukça ses getirmiş, kendilerine Kinyas ve Kayra adlarını seçen iki karakterin isyankar yaşam macerasını ve öfke duydukları kişilere karşı gerçekleştirme arayışları işlenmiştir.

Ziyan adlı kitabıyla Türk-Fransız Edebiyat Ödülünü ve Fransızcaya "Encore" adıyla çevrilen "Daha" romanıyla Fransa'nın saygın edebiyat ödüllerinden Prix Medicis "En İyi Yabancı Roman Ödülü"nü almıştır. Bu kitap daha sonra Onur Saylak tarafından sinema filmi haline getirilmiştir.

2-Hakan Günday'ın Edebi Kişiliği

Yazarın serlerinde oldukça samimi bir anlatım vardır. Anlatımlarında da yer yer olağanüstülüklere yer ver­miştir. Eserlerinde argo ve küfre yer vermiş, sokak kül­türünü ve günlük konuşma dilini başarıyla kul­lanmıştır. Under-ground edebiyatının önemli isimleri arasında yer almıştır. 

3- Hakan Günday'ın Eserleri:

  • Roman:
    • Kinyas ve Kayra (2000)
    • Zargana (2002)
    • Piç (2003)
    • Malafa (2005)
    • Azil (2007)
    • Ziyan (2009)
    • Az (2011)
    • Daha (2013)

4- Hakan Günday'ın Ödülleri:

  • Türk-Fransız Edebiyat Ödülü (26 Kasım 2014)
  • En İyi Yabancı Roman Ödülü (5 Kasım 2015, Fransızca’ya Encore adıyla çevrilen Daha romanıyla)
Paylaş:
Yorumlar