Mario Levi'nin Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika

Mario Levi, Türk edebiyat yazarı ve iletişim eğitmeni.

Doğum tarihi ve yeri: 25 Şubat 1957, İstanbul

1- Mario Levi'nin Hayatı

25 Şubat 1957 tarihinde İstanbul’da doğan yazar çocukluğunu Şişli, Feriköy, Kadıköy gibi azınlık nüfusunun yoğun olduğu semtlerinde geçirmiştir. 1975 de Saint Michel Lisesinde , 1980 de ise İstanbul Üniversitesi’nde Fransız ve Roman Filolojisi okuyan yazar,. İstanbul’da yayımlanan Musevi gazetesi “Şalom”un kültür-sanat sayfasını yönetmiştir.

1984 yılında TRT’de ve Açık Radyoda dört yıl boyunca dünya müzikleri üzerine yaklaşık iki yüz program yaparak, “Hokka” dergisinin yayın kurulunda görev almıştır. Reklâm şirketlerinde reklam yazarı ve pazarlama kültürü düşünürü olarak çalışan yazar, 2003 de “Mediacat” pazarlama iletişimi dergisinde köşe yazarlığında bulunmuştur. Birçok insan gibi zamanın akışında üniversiteyi bitirene kadar bir yerlerde yitirdiği ve tamamlayamadığı günlükler tutan yazar, 1975 yılında ilk öyküsünü yazmıştır.

Mario Levi, yazarlığın yanı sıra, Fransızca öğretmenliği, ithalatçılık, gazetecilik, radyo programcılığı, reklam yazarlığı gibi işler de yapmıştır. Ayrıca yazı atölyelerinde, bu yola gönül vermiş insanlara Yazı Yaratımı dersleri de vermektedir. İstanbul Bir Masaldı adlı kitabı 2000'de Yunus Nadi Roman Ödülü'nü , otobiyografik özellikler taşıyan ve yazarın hem aşkları, hem de çocukluk ve ilk gençlik yıllarıyla hesaplaşmasını anlatan Bir Şehre Gidememek isimli Kitabı o yılın Haldun Taner Öykü Ödülü’nü kazanmıştır.

2-Mario Levi'nin Edebi Kişiliği

Yazar eserlerinde daha çok İstanbul’daki azınlıkların sorunlarını anlatmış, İstanbul Bir Masaldı” romanıyla kendi bireysel tarihini yeniden inşa etmiştir. Kahramanların duygu ve düşünce dünyalarını uzun cümlelerle dile getirirken en küçük ayrıntıya kadar inebilmeyi amaçlamıştır.

3-Mario Levi'nin Eserleri

  • Bir Yalnız Adam: Jacques Brel, 1986.
  • Bir Şehre Gidememek, 1990.
  • Madam Floridis Dönmeyebilir, 1991.
  • En Güzel Aşk Hikâyemiz, 1992.
  • İstanbul Bir Masaldı, 1999.
  • Lunapark Kapandı, 2005.
  • Bir Yaz Yağmuruydu, 2005.
  • Karanlık Çökerken Neredeydiniz?, 2009.
  • İçimdeki İstanbul Fotoğrafları, 2010.
  • Size Pandispanya Yaptım, 2013.
  • Bu Oyunda Gitmek Vardı, 2015.
  • "Bir Cümlelik Aşklar, 2016.
Paylaş:
Yorumlar