Paulo Coelho'nun Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 2-3 dakika
Paulo Coelho'nun Hayatı ve Eserleri

Paulo Coelho Brezilyalı roman ve söz yazarı.

Doğum tarihi ve yeri: 24 Ağustos 1947,  Rio de Janeiro - Brezilya

1- Paulo Coelho Hayatı

1947 yılında dünyaya gelen ve eğitimine San Ignacio'daki ilkokulda başlayan yazar okulda ki bir şiir yarışmasında ilk ödülünü almıştır. İkinci ödülünü yazmış olduğu denemesinin ablası Sonia'nın kendi ödevi olarak vermesiyle alan yazarın Babası mühendis

Pedro annesi de ev hanımı olan Lygia' dır. Yazar gençlik yıllarında hippilik yaparak şarkı sözleri yazdı.Daha sonra gazetecilik de yapan yazar 1986 yılında hristiyanların geleneksel hac yolculuğuna çıkarak İspanya'nın Santiago de Compostela kentinde bitirdiği bu deneyimini Hac isimli kitabında yayımladı. Brezilya’nın meşhur şarkıcılarından Elis Regina ve Raul Seixas için şarkı sözleri yazan Paulo,1988 yılında Guiness Dünya Rekorları Kitabına girme başarısını elde ettiği 53 ayrı dile çevrilen tek eser olan Simyacı adlı kitabını yayımladı.

Christina Oiticica ile 1979 yılında evlenen Paulo, Rio de Janeiro‘da yaşamaya başladı.Eşiyle beraber kurdukları Paulo Coelho Enstitüsü sayesinde yoksul çocuklara ve yaşlılara yardım eden yazar, Brazilian Academy of Letters‘a 2002 yılında üye olarak kabul edildi. akli dengesinde sorun olduğunu düşünen ailesi tarafından üç sefer akıl hastanesine gönderilen yazar müslüman olmadığı halde,1979 yılındaki İran islami devriminden sonra fikir alışverişi için İran'a davet edilen kişi olarak kayıtlara geçti.

Akıl hastanesindeki tecrübelerini ana tema olarak kullandığı Veronika Ölmek İstiyor romanında anlatan yazar, halen Unesco‘nun “Kültürlerarası Diyaloglar” programında danışman olarak görev yapmaktadır.2004 yılında Capistrano Productions tarafından Beşinci Dağ adlı kitabının film hakları alındı.On Bir Dakika adlı ünlü eserinde bir aşk masalını yazan Paulo'nun bu romanının film haklarını da Hollywood Gang Productions şirketi 2004 yılında satın aldı.

2- Paulo Coelho Edebi Kişiliği

Fransız 'Lire' dergisi tarafından dünyada en çok okunan ikinci yazar olarak seçilen Paulo şiirsel, gerçekçi aynı zamanda da felsefi bir tarz seçmiştir kendine.Beyinden çok yüreğe ve duygulara hitap eden Yazar değişik tarzla oluşturduğu yazı ve eserlerini hep üst sıralarda tutmayı başarmıştır.

3- Paulo Coelho Eserleri

  • Roman:
    • Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım (1995)
    • Hac (1997)
    • Simyacı (1998)
    • Beşinci Dağ (1998)
    • Veronika Ölmek İstiyor (2000)
    • Şeytan ve Genç Kadın (2001)
    • Işığın Savaşçısının El Kitabı (2003)
    • On Bir Dakika (2004)
    • Zahir (2005)
    • Portobello Cadısı
    • Elif
    • Kazanan Yalnızdır
    • Brida
    • Akra'da Bulunan Elyazması
Paylaş:
Yorumlar