Sunay Akın'ın Hayatı Edebi Kişiliği

— min. okuma: 2-3 dakika
Sunay Akın'ın Hayatı Edebi Kişiliği

Şükrü Sunay Akın, şair, yazar, gazeteci, araştırmacı, tiyatro oyuncusu.

Doğum tarihi ve yeri: 12 Eylül 1962, Maçka - Trabzon

1- Sunay Akın Hayatı

Sözcüklerin hayata kattığı anlamları keşfederek hayallerinin peşinde koşan yazar, 12 Eylül 1962’de, Trabzon Maçka’da dünyaya geldi. Babası Terzi Tuncay, annesi Tülay hanımdır. Çocuklarının iyi bir eğitim almasını hedefleyen aile, yazar 10 yaşına geldiğinde İstanbul'a taşındı. Lise öğrenimini İstanbul Koşuyolu Lisesi'nde tamamlayan Akın, İstanbul Üniversitesi Fizik Coğrafya Bölümü'nden mezun oldu.

1984 yılında dergilerde yayımladığı ilk şiirlerinin ardından, 1989'da Yeni Yaprak şiir dergisini ardından 1990 yılında da Olmaz adlı şiir dergisini arkadaşlarıyla çıkaran yazar, Noktalı Virgül adlı eseriyle 1987 yılında Halil Kocagöz Şiir ödülünü, Makiler şiiri ile de 1990 yılında ise şair Orhon Murat Arıburnu adına düzenlenenen Orhon Murat Arıburnu Şiir Ödülü'nü aldı.11 yıl gibi uzun bir süreçte dünyanın dört bir tarafından topladığı oyuncaklarla hayalini kurduğu İstanbul Oyuncak Müzesi'ni 23 Nisan 2005 tarihinde İstanbul'da Göztepe'de tarihi dört katlı bir konakta açtı. Belçin Akın ile evli olan yazar 2 çocuk sahibidir.

Yaşamdan Dakikalar adlı televizyon programı ve Ramazan Ayı boyunca "Mahya Işıkları" adlı programın yapımcılığını yapan yazar, "Hayat Deyince" programının da sunuculuğunu yapmıştır.

2- Sunay Akın Edebi Kişiliği

Genel olarak Akın'ın Cemal Süreya'dan etkilense de Orhan Veli'nin tarzının bir kısmını günümüzde devam ettiği bilinmektedir. Anlık ilhamlarla yazdığı şiirleri kısadır. Eserlerinde yumuşak ve lirik bir tonu benimseyen Akın, özellikle ince yergi ögelerini şiirlerinde çok rahat bir biçimde kullanmıştır. Dil oyunlarına dayalı yoğun bir alaycılık ve şaşırtma, çocuklar ve hüzünle birlikte şairin ilgi ve duyarlılığını gösterdiği eserlerini Cemal Süreya'nın etkisinde kalarak yazdığı bilinmektedir.

“Hayatı var edenin hep insan olduğuna inandım diyen Akın “Ben hep insanı aradım” diyerek tek kişilik oyunları ve hikayelerini gerçeklerden oluşturmuştur

3-Sunay Akın Eserleri

  • Kitapları:
    • Kule Canbazı (2004)
    • Kırdığımız Oyuncaklar (2004)
    • Onlar Hep Oradaydı (2002)
    • İstanbul'da Bir Zürafa (2001)
    • Önce Çocuklar ve Kadınlar (2000)
    • Ayçöreği ve Denizyıldızı (2000)
    • 62 Tavşanı (2000)
    • Kız Kulesi'ndeki Kızılderili (2000)
    • Antik Acılar (1999)
    • Makiler (1999)
    • İstanbul'un Nazım Planı... (1999)
    • Kaza Süsü (1997)
    • Kırılan Canlar (1997)
    • Veşaire (1994)
    • Antik Acılar (1995)
    • Kaza Süsü (1996)
    • Makiler (1996)
    • Şairler Matinesi (1993)
    • Şiir Cumhuriyeti (1993) - Safa Fersal ile birlikte
    • Küçük Asker (1995)
    • Tuncay terzihanesi (2007)
Paylaş:
Yorumlar