Yavuz Bülent Bakiler'in Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika
Yavuz Bülent Bakiler'in Hayatı ve Eserleri

Yavuz Bülent Bakiler, Türk şair, yazar ve avukat.

Doğum tarihi ve yeri: 23 Nisan 1936, Sivas

1- Yavuz Bülent Bakiler'in Hayatı

Dedeleri Azerbaycan’ın Karabağ kentinden Sivas'a göçmüş bir ailede doğdu. İlk ve orta öğrenimini Sivas, Gaziantep ve Malatya'da tamamladı. 1960 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden mezun olduktan sonra kısa bir süre Yeni İstanbul gazetesinde çalıştı. TRT Ankara Radyosu Merkez Program Dairesi Başkanlığı'nda raportör olarak çalışırken çeşitli kültür programları hazırladı ve sundu. 1969-1975 yılları arasında Sivas'ta avukatlık yaptı. İl Başkanlığı görevinde bulunduğu Adalet Partisi'nden belediye başkanı ve milletvekili adayı gösterildi. 1975-1976 yılları arasında Başbakanlık Toprak ve Tarım Reformu Müsteşarlığı'nda hukuk müşavirliği yapan ve 1976-1979 yılları arasında Ankara Televizyonu'nda çalıştıktan sonra 1979-1980 yılları arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı müsteşar yardımcısı olarak görevlendirildi. 12 Eylül Darbesi'nin ardından müşavir kadrosuna atandı ve 1992'ye kadar bu bakanlıktaki hizmetini sürdürdü. İki yıl da Başbakanlık müşaviri olarak görev yaptıktan sonra 1994'te emekli oldu.

2- Yavuz Bülent Bakiler'in Edebi Kişiliği

Sade ve rahat bir dili, aydınlık bir üslubu vardır. Milli ve manevi değerlere bağlı kalmıştır. Arif Nihat Asya'nın milli havası, mistik şiirine yakın görünmektedir. Babasının devlet memuru olması nedeniyle Anadolu'nun birçok yerinde bulunmuş bu nedenle Anadolu'ya, Anadolu insanına eğilmiş, onların sorunlarını yapıcı bir tavırla dile getirmiştir. Azerbaycan'da da bazı şehirler bana şeref madalyası verdi. Munis Faik Ozansoy, İlhan Geçer, Mehmet Çınarlı, Gültekin Samanoğlu, Mustafa Necati Karaer gibi sanatçılarla beraber Hisarcılar Edebiyat Akımı'nda yer almaktadır.

3- Yavuz Bülent Bakiler'in Eserleri

  • Şiir:
    • Yalnızlık, (1962)
    • Duvak, (1971)
    • Seninle, (1986)
    • Harman, (2003)
    • Bir Gün Baksam Ki Gelmişsin
  • Gezi Notları:
    • Üsküp’ten Kosova’ya (1979)
    • Türkistan Türkistan (1986)
  • İncelemeleri:
    • Şiirimizde Ana (1976)
    • Tabuları Yıkmak
    • Sivas'a Şiir (1973)
    • Âşık Veysel (1986)
    • Elçibey
    • Mehmet Akif'te Çağdaş Türkiye İdeali (1990)
    • Sözün Doğrusu 1-2 (2002)
    • Sevgi Mektupları
    • Gidenlerin Ardından
    • Arif Nihat Asya İhtişamı
  • Anıları:
    • Unutamadıklarım
    • Gönlümdekiler ve Ötekiler
    • Hatırladıklarım
Paylaş:
Yorumlar