1. Perdenin Sonu

Hani bir adam vardı "evvel zaman içinde kaybolan"..

Hani adına ağıtlar yakmıştı da İzmir, ardından..
"Ekim günlüğü"nde, "onsuzluğun günlüğü"nde Ceydanın kaleminden hep umut dolu ama bir o kadar da kırgın dökülmştü sevgiler..

Hani ?çünkü sen? demişti de kalp, hani ?cumbada kahvaltı?lar hazırlamıştı nazar boncukları ile birlikte..

Ve ?papatya tarlaları?nda seni seviyorum diye haykırmıştı Ceyda delice...Bildiniz mi?


Hani gel-e-medikçe de Adam,

?gecenin matemi?nde hüzünlenip, ?üzülür insan? demiştik..

?Bilmezsin sen? ile sitemler edip, kapılarını açtığım yüreğimde portresini çizmişti kalemim, aşkın...

?Severken Adamı? kendimizden geçmiştik kalbimle..Mantık devre dışıydı...

Kelebeğe haber salıp git ona yoldaş ol demiştik?

Avuçlarımda biriktirdiğim sevgisi ile yüzümü yıkadığım nice sabah, "teklif"ine o bilmeden -hani bağıra bağıra- evet demiştik kalbimle?

Hani ilk olarak ?Adını Koyamadığım Şiir? ile İzmir ve benim onu nasıl beklediğimizi anlatmıştık..
Anlatmıştık da...Bu kadar çağrıya ses vermeyincede Adam;
Kalbim,Kalemim ve Ben, mantığımıza yeni sayıp kendimizi sonsöz seçmiştik ?unutulur unutulur ?u...

---

İşte bu sabah,

Işın Hocamın ?İzmirde Aşk? yazısını okuduktan hemen sonra kendisi ile sohbet ederken -azıcık da buruk- ?ya ama Işın Abi, ben onun geleceğini biliyorum..Tabi geldiği vakit umarım senin yazında resmettiğin hali ile elimde çocuğum ya da torunlarım ile dolaşırken olmaz tabi? diye buruk bir tebessüm ışığında, sessizce dua ettiğim bir zamanın, akrep ve yelkovanın birbirini kovaladığı birkaç anlık bekleyişinden sonra?

**** ?Aşk? geldi arkadaşlar ***

Evet !!
Bugün Adam çıkageldi !!!!

Bugün, ansızın çalan bir telefonda,
Bugün , ?Ben İzmir ile birlikteyim şu an ve biliyor musun bir sen eksiksin yanımızda,hadiii? dediği anda !
Bugün ben en çokta İzmirim adına sevinçler yaşıyorum.. !!

Mutluluk taşıyor gözlerimden..
Beni yanıltmadığı, sözünün ardında durduğu için ayaklarımın yerden kesilişi..

Yoksa neden olacak ki..

Hem allahaşkına,

Bugün,

Aşk tutmuşken elimden ve dikmişken gözlerini gözlerime ısrarla ?

Yorgun Kalbimdee, Şehr-igüzelim: İzmirimdee kutlamalarla düşman işgalinden kurtulmuşken ?

Kokusu burnumun ucundayken sevdiğimin,
bir çift uğur böceğinin kanatlarında, gözlerinde gözlerimi görmüşken,

Ve Kitabımızın "bekleyişten" ibaret "birinci perde"si "mutlu son" ile kapanmışken;

Bugün, daha ne isterim ki ben?


***Hoşgeldin can-ım-dantatlım***


09.08.2008


Sevgilerim-iz-le..

10 Eylül 2008 2-3 dakika 25 öyküsü var.
Yorumlar (2)
  • 15 yıl önce

    İzmir mi kurtulmuş bugun :)))) hadi canım inanmam ....bu kutlamaların nedeni izmirin kurtuluşu olmasa gerek , gözlerinceki kıvılcımların , saçlarındaki havayi fişeklerin , avaz avaz sevgi sözcüklerinin nedeni izmirin kurtuluşu olmamalı .....mutluluğun mutluluk verdi...daim ol

  • çok güzel bir yazı okudum ,çok güzel bir iç ses...ceyda bütn konuları birbiryle özetleyici bu yazın ,ne kadar usta olduğunu gösterdi bana tebrik ederim,güzel günlerin devamını dilerim..

    "gavur izmir" e selam...