Ablaların Ablası Özüm Abla

Canım ablam. Ben daha yirmi sekiz buçuk yaşında taptaze bir genç kızım. Yani tabi ki uykuda olduğum zamanları saymadığımdan yirmi sekiz buçuk oluyorum Özüm ablacım çaktırma işte. Şimdiye kadar ne doktorlar, ne mühendisler, ne esnaf ve zanaatkârlar, ne milletvekilleri, ne bakanlar, başbakanlar iste... oo fazla mı gittik ne, neyse ablacım işte birileri istedi üç beş kere de ben hiç birini beğenemedim be ablammm. Şimdilerde de altmış yaşında yakışıklı bir delikanlı isteyip isteyip durur, ne yapsam ne etsem sana bir akıl danışayım dedim benim canımın içi ablacım...








Özüm abla durur mu hemen cevabı yapıştıracaktır, evde bir taze gül rumuzlu bayana...








Benim canım kızım canım evladım, canım yavrum, ibibiğim, kelebeğim, taze gülüm. Belli ki geceleri saymayıp da yaşını yirmi sekizbuçuğa indiriyorsun ama ben yemem, ben adı ile sanı ile maruf, ismi ile müsemma Özüm Ablayım, yani benim kendi özüm bile abla. Neler neler istemiş de seni, canım benim onlara niye varmadın ki zamanında a benim dang... pardon dengeli kızım. Hayır evlenmedin de ne oldu yani, annen baban senin turşunu mu kurdular? Zaten dengeli bir kız olduğun her halinden belli... Seni zilli, seni aşüfte, seni doktorlar, mühendisler isteyecek de sen varmayacaksın, olur mu be kızım? Hani sen varmayacaksan bari beni ara da adreslerini telefonlarını Özüm Ablana ver kerata. Ben de burada bekârlıktan, yastıkları çarşafları yolmayayım, duvarları tırmalamayayım...








Ablaların ablası hatta bizlerin hepimizin ve de yılın ablası Özüm Abla ben daha ergenliğe yeni adım atmış bir erkeğim, yeni adım atmış dediysem de o kadar hafife alma beni ablacım. Mahalle de bir kızı seviyorum. Uzaktan uzaktan, pencereden pencereye bakışıyoruz ablacım. Hatta geçen gün pencereden bana el bile salladı bir de öpücük attı, benim de o zaman yüreğim pır pır etti aklım tavana vurdu be ablacım. Geceleri bu kızın yüzünden uyuyamıyorum, acaba o da uyuyamıyor mudur, benim yüzümden yoksa mışıl mışıl uyuyor mudur? O benim rüyalarıma bile giriyor da ben onun rüyalarına niye giremiyorum sayın saygıdeğer Özüm ablacım? Acaba annem ile elimize çikolatımızı, Hacı Bekir lokumumuzu da alıp gitsek sonrada Allah'ın emri peygamberin kavli ile istetsem bana varır mı be ablacım? Acele cevabını bekliyorum ablammm benim...








Özüm Abla bu eline geçen her yazıya her mesaja mutlaka lisanı münasip ile cevap verecektir.








A benim evladım, a benim delikanlım, a benim çiçeği burnunda olanım. Hiç ööle camdan cama bir öpücük attığın kız ile hemen evlenmeye çıkılır mı? Ergenmişsin bak, bir ergenliği atla bakalım, delikanlılığa dikey geçiş sınavına mı girersin, yoksa genç adamlık vizesi alıp önce yatay geçiş sınavında ...ıçından terler dökerek hayat okulunda not ortalaması tutturup öyle mi adım atarsın delikanlılığa bilemem. Hele bir o aşamaları geç de sonra yüreğine aşk ateşini düşür derim ben Özüm Ablan olarak, sana tavsiyem budur. Benim koftim, a benim dingil evladım, şapşalım, al hapını mapını uyu be yavrum çok da uyuyamıyorsan radyoyu aç masal dinle, televizyonu aç siyasilerin tartışmalarını dinle azıcık bak hemen uyursun. A benim hıyarım, a benim acurum, salatalığım sen nereden bileceksin onun rüyalarına girip girmediğini böyle bir teknoloji yok ki daha, kız uyurken rüyamatör mü takacağız kıza ki sonra rüyasında seni görüp görmediğini anlayacağız. Para mara kazan da sonra istet be oğlum kızcağızı da üzme beni de üzme, hadi bakim hazırlan şu dikey geçiş sınavlarına bak soracağım çalış gel çalış. Öptüm benim safımı...








Ahhh ah! Özüm Abla kızım ben 657 ye tabi devlet memurluğundan üçün biri derecesinden emekli bir erkeğim. Her ne kadar yaşım seksen beş olsa da turrrrup gibiyimdir, (öhö öhö, öhhhhö,) kendim, hani kendimi methetmek içinde değil kesinlikle. Eşim dostum da hiç seksen beş göstermiyorsun, taş çatlasa senin yaş seksendir ya da seksen birdir diyorlar. Taşı sıksam suyunu çıkartırım yani o derece de belediyeler her yeri asfaltladı sıkıp suyunu çıkartacak taş bulamıyorum Özüm Abla kızım. Kızım diyorum sana ama kızmıyor sundur umarım? Geçenlerde evlilik programına gittim, bir güzel kız bakayım hem de desti izdivacına talip olayım dedim, pek de güzel alımlı bir hanımdı, ne dese beğenirsiniz, hemen üstüne bir ev tapusu vermeli imişim. Ah Özüm Abla kızım ben kendi tapumu veriyorum ya ev tapusu da neymiş? Bir de bana gelmiş diyor ki ölümcül bir hastalığın filan var mı? Bunu çok tuttum işte zaar beni tedavi ettirecek herhalde kötü bir hastalığım varsa.








Özüm Abla için yeter ki mesaj gönderen soru soran birisi olsun. Yaşı ve cinsiyeti hiç önemli değildir.








Amcacım saygıdeğer dedem. Maşallahın var yani onu belirteyim seksen beş olup da seksen seksen bir göstermek her babayiğidin harcı değildir bir kere. Sana kırk bir, hatta kırk iki, kırk üç kere maşallah canım Amcam, aman nazarlarımız taşlara kayalara. Canım Amcam bu yaşta sana hangi geri ze... pardon güzel bayan gelirse o evi ister yani Allah gecinden versin otuz kırk sene sonra ölürsen sana varacak hanım ablamız da senden sonra rahat edecek ve malını da çatır çatır yiyecektir. Mezarına gelip de bir papatya da diker, hatta onu sular bile o konuda hiç endişe etme. Hastalığını da niye sorar, niye sorar? Anlamadın mı amcacım, oğlu doktordur büyük olasılık ile seni ona gösterip tedavi ettirecektir aklına kötü bir şey gelmesin o konuda sayın, saygıdeğer bastonlu mastonlu fötrlü mötürlü amcacım benim...








Özüm Abla dert babası, pardon bir nevi dert anası, dert teyzesi, dert halasıdır. Hatta sık sık da ''Dertlerin kalkınca şaha bir sitem yolla Allah'a diye de başlayan Aldırma Gönül şarkısı Özüm Ablanın dilinden hiç düşmemektedir.








Başka bir dert dolu günde Sühendan rumuzlu bayandan bir mesaj gelir. Sinirler gerilecek ama yine de cevaplar verilecektir....








Özüm ve iki gözüm ablacım benim bir köpeğim var, sizden iyi olmasın. Ay ne dedim ben ya? Burayı okuma be Özüm Ablacım, silgim de yok ki sileyim. Okumadın değil mi, aslan ablam benim. Bu sıralar aşka düştü be Özüm Ablacım. Ben bunu ne yapsam, kısırlaştırsam mı kısırlaştırmasam mı? Gözünü seveyim bana bir akıl ver be ablacım. Bazen de evden kaçıyor, sokak köpeklerinin peşine düşüyor. Hayır, alelade köpekler ablacım onlar. Onlardan da çocuk peydahlarsa ben kısırlaştırmadan yandığımızın resmidir be ablacım. Aslında aptal bir köpek de değil, hiç değil, hatta benim kadar akıllı da denilebilir. Bir de beş altı tane enik doğurur ise benim durumum ne olur, babaanne mi yoksa anneanne mi olurum o zibidinin töremelerine? Gözünü seveyim Özüm Ablacım bana bir akıl fikir ver...








Hem insanlar hem de hayvanlar ile ilgili sorulara coşku ile cevap verecektir Özüm Abla...








Bak kızım, bak canımın içi, bak kuçu kuçunun sahibi canım evladım aşka düşen köpeklere en iyi ilaç aşkına karşılık verecek bir zatı muhterem itoğlu it, pardon köpek hayat arkadaşı bulmaktır. Gidersin Belediye Nikâh Salonunda da nikâhlarını kıydırırsın, ay ne dedim ben ya? Gelelim evden kaçmasına, kaçırtma kızım, kötü mü davranıyorsun hayvana, bak sokak köpeklerinden çaktırmadan bebeler peydahlar ise o zaman vay haline baştan anlayamazsın hamile olduğunu sonradan da işi işten geçer sezaryanla bile aldırmazsın. Aman kızım, aman dikkat ediver, ya öyle herkeslerden hamile kalınır mı? Aptal olmadığı kesin, hatta senden bile de, neyse burayı söylemeyeyim de moralmanını sıfırlamayalım. Gelelim babaanne ve anneanne meselesine, kızım senden ne anneanne olur, ne de babaanne o itin beş altı tane dünyaya getirdiği zibidisine, olsa olsa senden ancak o ufak yavrulara hıyarağası veya nane olur diyeyim. Akıllar bol ben de hem insanlara hem de hayvanata, canım kızım benim. Hadi öpüldün ve yanaklarından da sıkıldın. Zaten bu gün çok yoruldum biraz dinlenmem lazım öf ve de püfff ne kadar zor bu Özüm Ablalık da yahu...

23 Şubat 2016 8-9 dakika 628 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 8 yıl önce

    Ahmet bey, pardon Ahmet ağabey desem size ve öykünüze karşı ayıp etmiş olurum. çünkü siz genç fakat acar bir kalem ustasısınız. kutluyorum, sizi kaleminizi, çok çok başarılı mizah anlayışınızı... tebrik ve başarı dileklerim hep sizinle olacak. saygımla...