Amerikalı 14

-Tamam komutan ararım.Sen de bir gün programıma gel beni dinlemeye...
Suat başçavuş arabasına doğru yöneldi.Arabasına binmek üzereyken kadın arkasından seslendi.
-Komutan...komutan..gel.
Suat başçavuş geri döndü.
-Ne var ne oldu.
-Aslında size söylemediğim bir şey daha var.
-Ya neymiş o
-Gelin benimle.
Kadın önde,Suat arkada binaya girdiler.Kavisli merdiveni çıktılar,pansiyon görevini gören tek göz odaya girdiler.Kadın kapıyı arkadan kapattı.Tedirgin bir hali vardı. Suat sordu.
-Hayırdır ne oldu?
-Bu anlattıklarınızdan sonra ben çok korktum...Mezarcı Mehmet'în bende bir emaneti var.
-Ya öyle mi nedir o?
Kadın kıçının ucu ile oturduğu yataktan kalktı.Altına uzandı.sapı kırık yeşil valizi odanın ortasına çekti.Özenle içini açtı.Valizin içinden küçük bir kutu çıkarttı.Kutunun ağzında asma kilit bağlıydı.
-Bu nedir?
-Bu Mehmet'in baba emaneti.
-Ne var içinde?
-Açalım beraber bakalım.
-Üstünde kilit var,anahtarı sen de mi?
-Anahtara gerek yok
Kutuyu yatağın üstüne koydu.Tuvalet masasının üstünden aldığı törpünün ucu ile kildin menteşelerinin vidalarını gevşetti. Kilit boşa çıktı.
-Sen bunu daha evvel açmış gibisin.
-Evet açtım.Mehmet bana dedi ki...
Kutunun içinden çıkan para destesini yatağın üstüne döktü.Üç deste yüzlük dolar yatağın üstündeydi.
-Bunlar ne?
-Bunlar Mehmet'in parası.Dün gece geç vakit bana getirdi.Ahu al bunları benim için sakla dedi.Bana bir şey olursa bu sandığın içindekiler senindir.Ananın ak sütü gibi helaldir ye..dedi.
Ama cinayetleri duyunca...
-Korktun değil mi?
-Evet çok korktum bu paralar kanlı.Mehmet bunlar için öldürüldü biliyorum.
-Tahmininde doğrusun ama bu para dönen dolapların yanında çerez parası gibi kalır.
-Bu paralar sende kalsın iş bitince bana verirsin.
-Ver bakalım.Mehmet başka bir şey dedi mi?
-Bir şey daha dedi...sıralamayı bozma dedi.
-Neyin sıralamasını?
Paranın
-Neden?
-Bilmiyorum ki.
-Bozdun mu?
-...!
-Bozdun değil mi?
-Biraz paraya ihtiyacım vardı,ödünç almıştım.
-Ne kadar?
-Bin beş yüz dolarcık.
-Vay maşallah.Ne yaptın o parayı?
-Bu gazino için harcasın diye patrona borç verdim.Zamanında onun bana çok iyiliği dokunmuştu.
-Bu parayı aldığından Mehmet'in haberi var mıydı?
-Yoktu nasıl olsun ki daha dün akşam verdiydi.Hem ben yerine koyacaktım.
-Nasıl koyacaktın?
-Gazinomuz o biçim iş yapar,şimdi hasat zamanı,gör çiftçilerde ne para var.
-Kaç para var burada?
-Otuz bin dolardan bin beş yüzü eksik.
-Anladım .Mehmet bu parayı nereden almış söyledi mi
-Yok söylemedi,ama bu define işinden olduğunu tahmin ediyorum.Arkası var voleyi çakıcaz diyordu.
-Felek ona voleyi çaktı hem de tabutta.
-Öyle maalesef.
-Son bir şey gece Mehmet'in durumu nasıldı?
-Telaşlıydı.Kulisin arkasına gelmişti.Üstünde de kan lekeleri vardı.
-Anladım bana diyeceğin başka bir şey var mı?Bu paraların sıralaması ile ilgili bir şey biliyor musun?
- Hayır ama sıralama bozulmamıştır.Ortadaki destenin önünden almıştım.
-Tamam dediğim gibi telefon numaramı biliyorsun.
Suat başçavuş kapıya yöneldi.Kadın arkadan seslendi.
-Allah yardımcın olsun komutan.
Suat bir şey söylemeden dışarı çıktı.Jandarmalar kapıda onu bekliyorlardı.Arabasına bindi olayın olduğu plaja doğru yola koyuldu.Plaj ana baba günü olmuştu..Savcısı,olay yeri inceleme ekibi hepsi doluşmuşlardı.Orhan habire yazıyor çiziyordu.Kalabalığa daldı. Yardımcısı Edip'i buldu kolundan tutarak bir tenhaya çekti.
-Nedir durum var mı bir gelişme.
-Komutanım adam dün gece yarısından sonra öldürülmüş.Bütün gece denizde kalmış.Ölüm sebebi alnının çatındaki mermi deliği...Az evvel karakoldan aradılar.İl Jandarma Komutanı sizin telefonunuzu bekliyormuş,beni acele arasın demiş.
-Edip neden bunu bana daha evvel söylemedin?
-Komutanım bulunduğunuz yerden ne cebiniz ne de telsiz çekmiyordu
Suat telaşla kalabalığın içinden çıktı.Plajda bulunan büfenin içine girdi.Bulduğu telefondan numaraları acele çevirdi.karşısına çıkan sekreter onu fazla bekletmeden komutana aktardı.
-Suat neler oluyor orada?
-Komutanım burada biraz durumlar karışık.Definecilerin buldukları kıymetli bir şeyi paylaşamamalarından ötürü bir tür çatışma yaşadıklarını tahmin ediyorum. Olayın çözülmesi yakındır
-Ama acele etsen iyi olur.Bak iki faili meçhul olay üst üste bindi.
-Emredersiniz komutanım.
-Ayrıca sana istihbarat ekibinden bir eleman yolluyorum.Bu olaylar sonuçlanıncaya kadar sana yardımcı olacak tamam mı.Hadi kolay gelsin iyi haberlerini bekliyorum.
-Emredersiniz komutanım.
Telefonu kapadığında alnında biriken terler aşağıya süzülüyordu.Büfeden dışarı çıktı Savcı kendisini bekliyordu
-Suat bey biz durum tespiti yaptık.Bu gün ikinci olay,bir güne iki cinayet biraz fazla değil mi?
-Öyle savcı bey.Ben bu iki olayında birbirine bağlı olduğunu düşünüyorum.Bu adamlar aynı şey için öldürüldüler.
-Bana da mantıklı geliyor ama ne için ?Bu olayların üstüne gitmenizi ve bir an evvel sonuçlandırmanızı istiyorum.
-Elbette savcı bey.
arkası yarın...

04 Mart 2010 4-5 dakika 39 öyküsü var.
Yorumlar