Anne Kedi

Anne kedi ıslak tüyleri ile yorgun adımları ne yaptığını iyi bilen kararlılıkla ağzında yavrusunu taşıyordu perdeyi çektiğimde deponun açık kapısından içerisini görebiliyordum dört yavrusu vardı yer değiştiriyor olmalı daha emin bir yer keşfi yapıyor .Mahallenin iri kötü niyetli köpekleri sık sık dolanıyor anne kedinin telaşı bundan olmalı gördüklerim şaşılacak kadar duygusal ve bir o kadar da muhteşem bir doğa(ilahi yasa) gerçeğiydi ,nasıl da duyarlı tehlikeleri önceden bilen anne kedi, bu annelik güdüsü, günümüzde yavrusunu sokağa tehlikelere terkeden insan anneleri düşündürdü bana.

Anne kedinin derdi benim bu sabah sıkıntılarımdan daha derin daha önemliydi bu ne muhteşem bir bağ hayvanlar dahi yavrusu için en zor en yorgun en tehlikeli durumlarda hayatlarını feda edercesine yavruları için bu uğurdaki çabasını görmek lazım . Yapmak istediğini hiçbir yorgunluk eseri göstermeden muhakkak yerine getirme azmi meşakkat ve sabrı gerçekten ders olacak nitelikte . Ne yazık ki günümüz annelerinden manşet ve haber olmuş bazıları ise bebeklerini ya çöp konteynırlarına atıyor ya da karton kutular içinde ulu orta diledikleri yere bırakıyor veya bakmak zorunda olduklarında ele ayağa çıktığında sürekli dövüyor hırpalıyor sakat dahi bırakabiliyorlar. En kötüsü bırakıp kaçıyorlar evini ailesini çocuklarını .Kent şehir hayatında ise modern-feminist anne kadın, çocuklarını serbest sınırsız istek ve arzularına göre şekillenmesine adeta yardımcı oluyor, başıboş bırakmaktan farksız tarzı ile ruhu aç duyguları terbiye edilmemiş şekilde büyümelerine sebep oluyor oysa yerde ve gökte yaşayan hayvanlar alemindeki anne yavru ilişkisi ise ibret ve hikmet dolu .Hayvanlar kendi yaratılış yaslarının gereğini yaparlar içgüdüsel olarak bunları gerçekleştirirken her şeyin bütün canlıların tabi olduğu ilahi yasaya teslim olurlar .İnsan akıl ve ahlak sahibi olarak çok daha tutarlı olması gerekirken hatta daha seçkin şerefli davranmalı, kendisinden beklenen akıl ahlak tutarlılık güzelliği yerine şaşırtıcı davranışları ile modern insan modeli maalesef düşündürücüdür.Merak ettim dışarı çıktım takip ettim bir bir taşıdı yavrularını anne kedi ve öyle güzel gizliyor öylesine özen gösteriyordu ki onları nasıl tembihliyorsa öylece miyavlamadan ses çıkarmadan birbirlerine sokularak dört yavru yeni evlerinde bekleşiyorlardı .Tehlike anında yavru kediler ortada hiç yoklar annenin sesini duyduklarında ortaya çıkmasını ses vermesini biliyorlar kendilerine verilen talimatları harfiyen uyguluyorlar bu yağmur sonrası kedilerin hayatları incelenmeye değerdi .Üzerime düşen her ne ise fazlası ile bu etkileyici duyguyu aldığımı söylemeliyim Hemen bir kaba süt döktüm yavruların olduğu yere yöneldim anne kedi pür dikkat hareketlerimi adım adım takip ediyor tedirgin ve kararlı .Kabı sütle doldurdum anne kedi yaklaştı kokladı telaşsız sakince yudumlamaya başladı arada bir sağa sola bakınıyordu kargalar uçmaya başlamış sesler çoğalmıştı anne kedi bir yandan onlara karşı yavrularına siper olmaya hazırlanırken bir yandan aç olan karnını yavruları için doyurmalıydı ,doyurmalı ki sonra da yavruları için savaşlar vermeye hazır olmalıydı,süt bitti karnı doydu anne kedinin vakit kaybetmeden yavrularının yanına dönüyordu tv.de açık okunan haberlerin birinde çocuğunu yol ortasına bırakıp kaçan bir annenin mobesa kameralarına düşen görüntüleri yansıyordu ..

11 Haziran 2012 3-4 dakika 44 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 7 yıl önce

    Anne var annecik var derler doğru

    her dişi doğurur ama anne olamaz doğurmadığı halde anne olan nice kadınlar hatta babalar var

    Anlamlı bir hikaye idi Mustafa bey

    Paylaşım için teşekkürlerud83eudd20

  • 7 yıl önce

    ..yazdığım yazıyı tekrar okurken , yazıyı düzenlemeden alelacele gönderdiğim aklıma geldi , keşke gözden geçirseydim diye düşünmeden edemiyorum , daha anlaşılır kısa cümlelerle konuyu çok daha iyi hazırlayabilirdim , okuyanlara teşekkür ederken aslında özür dilediğimi bilmelerini isterim ..