Araplaşmaya Hayır


Farkın ’damıyız bilmem! Osmanlı hayranlığı ile ambalajlanan, dindarlık jelâtiniyle süslenen; yerli ve milli kurdeleyle fiyonklu bağlanan; Türk’ü Araplaştırma, asimile etme, hediye paketi projesi: hızla, her geçen gün, temelden başlanan bir inşaat gibi her gün, kat kat daha çok yükseliyor.Neredeyse, son kat betonu döküldü.Kapı pencere bağlantıları tamam!Ara duvarlar örüldü.Kaba inşaat bitti bitecek.İnce sıva malzemeleri de hazır.Birçoğumuz, yazı başlığı “Araplaşmaya Hayırla;” inşaat arasında ne bağ var, der gibi bakıyor satır aralarına.Ne demek istediğimi yazı bitmeden çözmek isteyenler, lütfen parantez içindeki (https://youtu. be/xYA3thURW24 ) video adresini tıkayıversin.Daha kötüsü de var! Bazı ilköğretim okullarında öğretmen, sabah sınıfa girince küçücük öğrencileri “Selamünalküm” diye selamlıyor ve toplu halde “Ve aleykümselâm” cevabı alıyor.Bu açıkça, Türk çocuklarının beynini yıkama, Türk diline saldırı, milliği kimliğimizi asimile etme projesi değilse: nasıl anlaşılmalı?Cumhuriyet ve laik rejime savaş ilanı değilse, hangi sözcüklerle yorumlanmalı?Din kisvesine bürünüp, milleti milli kimliğinden koparmak isteyen, senaryonun kadın ve erkek oyuncuları, beyaz camda “Selamünalküm” diye söze girip “Ve aleykümselâm” cevabı bekleyerek çoluk çocuğa format atmalarını masum din öğretisi diye mi yorumlanmalı?Sokaklarda şahit olduğumuz acı bir gerçek daha var!Okul çağındaki genç kızlar, reşit olmamış erkek çocuklar da devletin anayasada yazılı dili yerine, Arapça selamlaşırken, ağzı kulaklarına varıyor.Sokakta kadınlar hem hemcinslerine hem karşı cinsle aynı şekilde selamlaşmayı dinin bir gereği zannediyor.Hâlbuki!Prof. Dr. Laszlo Rasonyi, insanlık Tarihte Türklük adlı eserinde “Tarihin Türk’le başladığına” tarih şahittir diye yazmış.Hatırlatmak isterim ki, YouTube de üstüne basa basa çocukları Arapça selamlaşmaya zorlanması, ne dinle, ne de iyi niyetle açıklanamaz. Kaldı ki Kur’an da Selamünalküm” diye bir selamlaşma şekli biçimi ve ifadesi de yok.Elbette hal hatır sormak insani bir duygu, her insan yolda belde selamlaşmalı, hal hatır sormalı.Sormalıda, Türkçe selamlaşmak, iyi dilekte bulunmak mümkün değil mi?Hâşâ!Bizi yaratan Allah, Türkçe selamlaşma ve iyi dilekleri anlamaz ve de kabul etmez mi?İlköğretim çağında ki küçücük çocuklara Arapça selam verip, Arapça cevap almayı öğütleyen, eğitim sistemi, laik cumhuriyet ve demokratik rejime savaş ilanıdır.Videodaki bu eğitimi verenler, bilerek ve isteyerek Anayasal suç işlemişlerdir. Gerçekten Türkiye Cumhuriyeti bir hukuk devleti ise, bu eğitimcilere Mustafa Kemal Atatürk’ün “Fikri Hür Vicdanı Hür, İrfanı Hür” nesil istediğini anlatacak bir merci vardır diye düşünüyor ve cümleye son noktayı koymak istiyorum.

04 Aralık 2022 2-3 dakika 18 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 17 ay önce

    Merhaba üstat, "Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür." kuşaklar yetiştirmek istemiyor muktedirler. Onun için kapatıldı. K. Enstitüleri, E. Enstitüleri...Öğretmen Okulları... Yazılarınızı okumak benim için bir kazanımdır.