Asgari Ücret Maratonu Başlıyor

Benim işçim, benim köylüm, benim memurum, benim esnafım için yapılacak olan geleneksel Asgari Ücret Maratonu başlamak üzere... Maratonu başlatmak için eline başlatma tabancasını alan Devlet Baba (Sayın Devlet Bahçeli değil tabi ki) maratona katılacaklara son ihtarını yapıp, başlangıç çizgisine gelmelerini işaret eder...

Çizgiye gelen koşucular sırasıyla İşçi Mehmet, Memur İsmail, İşveren Şahabettin Bey, Sendikacı Gafur'dur. Devlet Baba tabancayı havaya kaldırır ve pattttt patlatır. Maraton başlamıştır. Hızlı bir çıkış ile hemen öne geçen İşçi Mehmet ve Memur İsmail tempolu olarak yan yana koşmaktadırlar ilk etapta. Peşlerinde İşveren Şahabettin bey, en sonda da sendikacı Gafur vardır...

Bilenler bilir, 48.si yapılacak olan bu büyük asgari ücret maratonunu geçmişte 47 kere kazanan hep işveren takımında yarışan sporcular olmuştur. İşçi ve memurlar adına koşan sporcular 47 senedir bu maratonu kazanamamanın burukluğu ile bu sefer bayağı iddialı olduklarını söyleseler de, bakalım bu maratonun sonunu ben de çok merak ediyorum. Neden olmasın, bu sefer de işçi ya da memur takımından birisi bu maratonu kazanmasın?

İşçi Mehmet, Memur İsmail her ne kadar ilk başlarda tempolu koşsalar da yine de işveren Şahabettin Bey ve sendikacı Gafur ile arayı bir türlü açamamaktadırlar... Yirminci kilometreden sonra İşveren Şahabettin Bey ve sendikacı Gafur öndeki gruba iyice yaklaşmış, geçmek üzeredirler... Bu sırada haliyle İşçi Mehmet ve Memur İsmail'de bir paniktir başlar. Zaten panik atakları da vardır, 7 gün 24 saat borçlu oldukları için...

Dört maratoncu da maraton ilerledikçe bayağı terlemektedirler. Hele de işçi ve memurlar adına asgari ücret maratonuna katılan Mehmet ile İsmail'in ter adeta kıçlarından çıkmaktadır... 25. kilometreden sonra İşveren Şahabettin Bey ve sendikacı Gafur İşçi Mehmet ile Memur İsmail'i yakalayarak geçerler... Epey geride kalan İşçi Mehmet ve Memur İsmail aranın açılmasını şaşkın bakışlar ile izlerler ...

Yol kenarında maratonculara tezahürat yapan halktan vatandaşlar İsmail ile Mehmet'e alkış yapıp cesaret vermeye gayret etseler de her şeye rağmen ara yine de açılmaktadır... İşçi Mehmet ve Memur İsmail kenardan birer petşişe alır, kafalarını ıslatırlar... Biraz canlılık gelse de vücutlarına yine de İşveren Şahabettin Bey ve Sendikacı Gafur'a yetişmeleri zordur... Arayı iyice açan Şehabettin Bey kendinden o kadar emindir ki hatta bir de türkü tutturmuştur ''Fazla artmasın asgari ücret ve paralar işçi ile memur ile açılmasın aralar.'' diye söyleyip durmaktadır...

İşveren ile aralar açılınca İşçi Mehmet ve Memur İsmail ''Biz bu yarışı zor bitiririz nasılsa'' diyerek yarışın bitimine 12 kilometre kala yarışı bırakırlar, yürümeye başlarlar... İşveren Şahabettin Bey ipi göğüsler yine her zaman olduğu gibi... 48. Asgari Ücret Maratonu böylece sonlanmış olur... Darısı 49.uncu Maratonun başına diyelim. Onlar ermiş muradına işçi ile memur yine kalmış laf salatasına...

30 Kasım 2018 2-3 dakika 626 öyküsü var.
Yorumlar