Aşk Yolcusu-2

Bizim kız düşünmeye başlamış o gece. İyiki düşmüşüm yola demiş. Sabah ilk işi gerçek ismini söylemekmiş oğlana. Uyudu uyandı derken seslenmiş oğlan çocuğu. 'Mervee kalkalımmı artık'. Bizim kız bakmış oğlanın yüzüne Sana demiş, birşey söyliyeceğim. Söyle demiş oğlan çocuğu. Benim ismim merve değil, öyle söyledim demiş bizim kız. O zaman ben sana bundan sonra sevda diyeceğim. olur mu? Olur demiş bizim kız hem tanınmaktanda korkmasına gerek kalmazmış böylece. Bak demiş oğlan. Görüyor musun uçan halıyı, bize doğru geliyor. O benim can dostum Alaaddin. Alaaddin inmiş yanlarına ve selamün aleyküm demiş tüm içtenliğiyle. El sıkışmış Alaaddinle ibrahim. İbrahim sonra sevdayla Alaaddini tanıştırmış. Çok mutlu olmuş sevda. Senin bir sultanın vardı o nerede diyebilmiş merakla. Alaaddin gülümsemiş ve misafirlerini bekliyor demiş ibrahimin kolunu dürterek. İbrahim canlanmış birden ve sevdaya giderek gidelim mi sevdam evlerine demiş. E e evet demiş sevda. Halının üstüne oturmuşlar, Alaaddin in bir şeyler demesini bekliyormuş sevda. Oysa halı anlayan bir lisanla havalanmaya başlamış yerden. Altının boşaldığını hissetmiş sevda. Ama öyle bir hismiş ki kendi ağırlığıda kalmış san ki yerde. Uzun bir yol gitmişler dağların bulutların arasından. Anka kuşunun yavrusunu sevmişler kaf dağından geçerken. İrandaymış Alaaddin in evi. Görünce çok şaşırmış sevda. Saraymış ev dedikleri ve dev annenin evi kadarmış koca saray. Ev değilde bir şehirmiş sanki. Sevda elsallayan kişiyi görünce isminide hatırlayıvermiş. Şehrazat. Halı mermer döşemeli zemine inince bir şey olmasada rahatlamış sevda. Sarılmışlar şehrazatla doya doya. Şehrazat kırmızı başlıklı kız gibi değilmiş hiç. Konuşmuşlar uzun uzun ibrahimle Alaaddin İran sokaklarında gezerken. Balkonunu göstermiş şehrazat, odalarını göstermiş tek tek, bahçesindeki tüm çiçekleri koklamış sevda ve o an gelmiş. Mutfağa girmişler. Nasıl bir mutfakmış bu böyle. On kişi her şeyi hazırlamış bekliyorlar. Sıcak su var sebzeler temizlenmiş ocak yakılmış sadece yemeği yapmak kalmış. Şehrazatla sevda çok güzel bir salata yapmaya başlamışlar. Her sebzeyi özenle seçip hazırlıyorlamış. Limonu sıkarken sevdanın gözüne suyu kaçmış biraz. Yine gülüşmeye başlamışlar ve tüm mutfak inlemiş o dinlenimsi gülüşlerle. Derken bunca hazırlığın yapıldığı oğlanlar her zaman ki gibi kapının yerine büyük camdan girivermişler içeri. Onlarda çok gülüp çok eylenmişler İran sokaklarında. Ellerinizi yıkayın bakalım demiş Şehrazat. İki oğlan çocuklaşıp koşmaya başlamışlar çeşmeye. Önce ibrahim varmış ama Şehrazat o çeşmenin suyunu kesivermiş yanlarındaki kolla. Bu sefer diyerine ilk önce Alaaddin ulaşmış velakin bu seferde sevda kesivermiş suyu. Bu durumda herkez gülmeye başlamış. Sonunda ellerini yıkamışlar ve sofraya oturmuşlar. Geçe geç saatlere doğru uyumaya çekilmiş herkez. Sevda, yani bizim kız oğlanın saçlarını okşarken iyi ki varsın demiş. Oğlanda sevdanın gözlerinin içine bakarak aynı sözcükleri tekrarlamış iyi ki varsın. Sabaha kadar hiç uyanmadan sarılarak uyumuşlar. Öğleye doğru ancak kalkabilmişler. Şehrazat la Alaaddin çoktan kalkmış konuşuyorlarmış.İbrahim Alaaddine Bizi bırakıver velakin ziyaret etmem gereken büyüklerim var onları üzmek istemem demiş. Bu arada Şehrazat sevdaya çok iyi bir insan o demiş fısıldıyarak. Biliyorum demiş sevda, çok iyi bir insan.
...
İbrahimin büyüklerini ziyaret ettikten sonra gel yollara düşelim demiş ibrahim. Sevda biran duraklamış. Yollara düşmek. Ya diyormuş içinden . Ya bozulursa bu günlerim. Sonra tamam demiş çünkü ibrahime güveniyormuş. Çok olmamış yola çıkalı. Karşılarına çıkanı ilk bakışta tanımış sevda. Keloğlaan diye bağırmış. Keloğlan irkilmiş hemen. Sağına bakmıış soluna bakmış göremeyince söyle güzel kııız demiş. İbrahimle sevda saklandıkları ağacın arkasından çıkarak el sıkışmışlar keloğlanla. Keloğlan padişahın kızına aşık olduğunu ve onu görmeye gittiğini söylemiş. Bizimkiler kendi arasında konuşup bizde gelelimmi demişler. Gelin demiş keloğlan. Düşmüşler uzun, yorucu yola. Gitmişler gitmişler birde ne görsünler bir arpa boyu yol gitmişler.

Devam edecek :)

el_deli
=Masa Başında=

04 Ekim 2009 3-4 dakika 5 öyküsü var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    çok güzel bir öykü.

    devamını merakla bekliyorum.

    tebrikler 👍 👍 👍