Avcı

Uzun zaman günlüğüme yazmak isteyip te yazamamıştım bu kez yazacağım anlatacaklarım ilginç gelecek.Hafta sonu tamirat vardı evde benim gibi geveze bir usta ile tanıştım hem iş yapıyor hem konuşuyoruz adam ava da gidiyormuş arada bir belli ki yaşadıklarını anlatacak ben de oradan başladım söze .'..Fazla savuranlardansınız herhalde..'dememle.'..Besmelesiz daha kurşunum yoktur geyiğe..ben geyik avcısıyım abi...dişiye hiç atmam..'..eee nasıl anlıyorsun bunu..dedim .adam yüzüme baktı..(..sanırım konunun cahiliyim..).'.dişide boynuzlar olmaz..bir seferinde geyik tam karşımda duruyor..fakat abdestim yok..o baktı ben baktım..o baktı ben baktım..ve geyik kayboldu gözden..sen hiç ağlarken bir geyik gördün mü..? abi..veya göz yaşı döken...arkadaşım bir geyik vurmuştu..yerde yatan geyiğin gözleri ağlıyordu henüz can vermemişti..çünkü o abdestsiz avcı arkadaştı ..abi geyikler dualıdır..abdestsiz kurşun sıkarsan ağlar geyik..bir de arılar dualıdır abi....nasıl yani dedim..'.peygamberimiz tarafından geyikler dualıdır..arılarda bal yaptığı için dualıdır..hiç bal yaparken bir arıyı gördün mü..?..göstermeezz yaptığı işi...ben kolumu kovanlarına daldırırdım bana bir şey yapmazlardı....abdestli yaklaşırdım ve onlara yemek verirdim..arı yemek verene saldırmaz..yemeğini alana saldırır..benim bir kovanım vardı memlekette...dünyanın en güzel işi arılarla uğraşmak abi ..bir de avcılık..))))))))))) . Abi hayvanlara kıyamazsın ya bir görsen sen onları...gözlerinin önünden geçiyorlar canlı canlı ...bir keresin de mevsim kış..geyiği fark ettim..boğazıma kadar suya girdim ağır ağır ilerledim..sessiz olacaksınız burada geyiğe iki atış yaptım biri karnından diğeri arka bacağından isabet aldı..o kaçıyor ben kovalıyorum karların içinde..kan izlerini takip ede ede bir akarsuyun yanında yan yatmış buldum..suyu geçememiş..orada kurban kestim..Adam anlatıyor ben geriliyorum adam konuşuyor ben kanım donuyor '..valla ne merhametli avcıymış sın sen..)))))))) böyle ' dedim iztihza ile.Uzayıp gidiyor konuşma ve hatıraları söz döndü dolaştı yine avcılığa geldi bu seferki konuşmalarımız da ilginçti '..babam ayıdan korkmayın derdi..ateş yakın sadece..ateşten çok korkar...ayı çok akıllı hayvandır..benim av köpeğime saldırdı bir gün ve ağır yaraladı...aldım otomatik yivli silahımı aramaya çıktım..ayı benim arkasına düştüğümü anladı ..çok zeki hayvan..tek başıma aramaya çıkmıştım aslında tehlikeli ve riskli iş..hışırtı geliyor bir yerlerden ormanlığın içindeyim..ya o beni öldürecek ya ben..bunun farkında ayı...düzlüğe çıkmıştım ki baktım ayı yolun ortasında..oturdu bana bakıyor kulaklarını pençesiyle düzeltiyor oynuyor..dondum kaldım silah elimde..oynatsam harekete geçecek..hedefe nişan için silahımı doğrulttuğum an üzerime yürümeye başlada..arka arkaya sekiz kurşun sıktım...çok yakınıma kadar düşmedi ..az önümde yığıldı..son kurşunum silahta....başına gittim ayının gözlerini bana dikmiş öldürmek zekasıyla bakıyor..tam beynine sıktım son kurşunumu..ayı biliyor ki bana zarar verdi bu adam bu avcı ben de onu öldürmek için izleyeceğim ve öldüreceğim..yani ayı senin onu takip ederek onu öldürmeden rahat edemeyeceğini biliyor..ayı da kendisine bu acıyı yaşatan adamdan zarar gördüğü için bunun intikamını alacağını biliyor demek...evet aynen böyledir..onun için son kurşunu ayının beynine sıkarak bunu bitirmek ister avcı ..adam konuşuyor ..konuşuyor tabi akşam ezanları okundu iş bitmedi canım da sıkılıyor..dinlemeden de edemiyorum ..hadiii bir hikaye daha ..yeni olmuş ..muş.....sülüklü göl..akyazı'da....sülün avına gitmiştik diyor..tavuk gibidir abi hayvanın görüntüsü....ama eti çok lezzetlidir..orada adamın biri ayının yavrusunu almış evine getirmiş..merak işte..bir gün kahvede otururken ayı aniden çıkıp dalıyor kahveye ve onca insanın içinden sadece o adamı alıp dağa kaçırıyor..parçalıyor..abi ayı çok zeki hayvandır..balı çok sever..valla bal kovanı görmesin yer bitirir parçalar kırar atar..ağaçlardaki balı toplar..arılar da bir şey yapamaz..arı sokmaz mı ayıyı..?...ayı zeki hayvan abi ne yapıyorsa arılar ona birşey yapamıyor...işte bir günün hikayesi..sabahtan akşama kadar yaşadıklarım..adamı dinlerken yoruldum...vedalaşırken şu av işinden vazgeçmesini cana kıymamasını tavsiye ettim doğanın dengesini bozmamasını bu dengeyi yine doğanın kendisinin kuracağını söyledim..

03 Ağustos 2011 4-5 dakika 44 öyküsü var.
Yorumlar