Bayram

Sağlıklı Mutlu ve Başarılı nice Bayramlara erişmemizi temenni ederim.

Şemileklerime kadar uzun fistan vardı üzerimde başka hiç giyecek çorap bile yoktu.Çocukların erkek veye kız olması önemli değildi hepimizde fistan vardı.Tabiiki kızlarınki çiçekli bizlerinki renklide olsa deseni yoktu.Bizden büyükler ellerimizden tutar her kapıyı çalıp bayramlaşırdık.Delikli kuruşları ipe dizer diğerlerini bezden yapılmış keselere koyar uzun iple boynumuza asardık.Hava biraz serin olunca çoğumuzun burnu akar gökçe gezerdik.Aman Allah ım dedelerimiz olsun Ninelerimiz olsun hiç kimse ellerine yapışan burun akıntılarımızdan tiksinmez çevrelerini çıkarıp evvela burnumuzu sonra ellerini silerlerdi.Çocuk aklımla düşünürdüm YAHU DEDE NİNE EVVELA BURNUMUZU SİLSENİZDE ELLERİNİZ BATMASA.Diye bağırasım gelir ama bi bildikleri vardır gibi seslenemezdim.Ha öyle üç beş kişi değildik ortalama 25 veya 35 çocuk vardık.Verdikleri para veya şekerden daha çok başımızı okşamaları beni sevindirirdi.O büyük meşakkat yokluk ve ev sorunları arasında nasıl tebessümle bizleri ağırladıkları en büyük düşüncemdi.

Okula başlayıp pantolon ayakkabı giyip büyüklerden sonra sıraya girerek fistanlı çocukların elimi öpmeleride başka bir duygu.Artık bende küçüklerimin başını okşamaya başlamıştım.Başı okşanan çocuğun bana bakışı varya dünyada hiçbir şeye değişilmeyecek pahalılıkta bir duyguydu ve o zaman anladımki o bakış tüm dert ve tasaları silip atıyordu.

Evlenince kademe biraz daha yükseliyordu.Artık etraftan para şeker gelmiyor aksine benden gidiyordu.Evlatlar olunca biraz daha zorlaşsada duygular artıyor sorumluluğun verdiği haz zorlukları örtüyordu.

Dede oluncaaa aman Allahım artık sorunlar katığımız oluyor tüm acı ve meşakkatleri çocuk ve torunların tebessümüyle herşeyi unutuyordum.Çocukken bunlar nasıl tebessüm edebiliyor sorusunun cevabını ancak dedelik tecrübesiyle anlamıştım.

Televizyonlardaki okumuş cahillerin diyeyim nerde o eski bayramlar.Demeleri densizlikten başka bişey olmadığını ortaya koyuyor.Adalar bayramda tatile çıkıyor büyüklerinden aldığı para ve şekerleri ödemiyor.Haa aldığı kişilere ödemiyecekki verenler nasıl karşılıksız bie verdilerse bizde geleceğin büyüklerine verelimki onlarda borcunu küçüklere ödesinler bu devridaim devam etsin.

Allah bayramları layıkıyla yaşamamızı nasip eylesin.Hoşça kalın.

22 Nisan 2023 2-3 dakika 13 öyküsü var.
Beğenenler (4)
Yorumlar