Ben, Babam ve Cumhuriyet

Babam, aslen köy kökenli olmasina ragmen yasaminin son inzivaya cekilme dönemi haric köyle iliskisi cok az olan biriydi. köy kökenli klasik bir bürokratti. kel,göbekli,her zaman takim ve kravatli. babadan yadigar topraklarada cok sonradan gelip yerlesti zaten. isi-gücü sehirleydi. orman kesim müdürlügü,maden isletmeciligi, il ve ilce köy koparatifler baskanligi, otelcilik vb.................................
hatta bilmem ne partisinin meclis adayligi. koyu bir cumhuriyetciydi, ben 18 yasina gelip sürücü belgemi alana kadar, babami mitinglere abim götürmüstü.abim bayragi bana devretmisti , nerdeyse her hafta bir baska sehirde, bir baska mitingdeydik. bazen babam haftalarca eve gelmezdi, gece yarilari evin önünde bir taksi durdugunda babamin geldigini anlardik. annem bu durumdan fazla memnun olmasada , yapabilecek bir seyinin olmadiginin sanki farkindaydi. ailesine ilgisizdi babam, kendine göre bir dünya kurmus orda yasiyordu. zaman ilerledikce bu durumun kafami karistirdigini fark ettim. elimde artik tolstoy, dostoyevski, fransiz cumhuriyeti vardi. cumhuriyet ve babami daha iyi tanimak icin sanirim böyle bir seye kalkismis olmaliydim. ilgincti, ben cumhuriyeti tanidikca, yaklastikca babam benden uzaklasiyor, yabancilasiyordu. artik eskisi kadar rahat atini oynatamiyacakti evde, bir mualif edinmisti. en kücük cocuklarindan biri okuyor , ucuk sorulariyla keyfini kaciriyordu. annem siyasetten hic anlamadigi halde, yillardir babama ifade edemediklerinin bir firsati olarak beni görüyor, körü körünede olsa yanimda yerini aliyordu hep. senin derdin ne diye sorardi babam, ne istiyorsun ? hangi biriniza karisiyorum, bir gün olsun siddet, baski uyguluyormuyum evde. demokrat biriyim, bizim evimizde cumhuriyetin demokrasisi var. diyordu......benim görüp anladigim cumhuriyetler senin gibi söylemiyor ama !.....neden ailene ilgisizsin ? esinle neden yasamini her yönüyle paylasmiyorsun ? nerdeyse bütün cocuklarin bir babalari oldugunu unutacaklar. neden maddi ihtiyaclarini karsilamak , iyi bir baba ve koca olmak icin sana yeterli geliyor ! senin cumhuriyetinde aileye yer yokmu ? cocuklarinin basini oksamaya, onlari sefkatle kucaklamaya, öpüp koklamaya , sorunlarini konusmaya..kendi kalibina göre dikip ,giydigin bir elbisemi cumhuriyet ? cocuklara, kadina göre kalibi ,ölcüsü yokmu ? babami adeta soru bombardimanina tutmustum. onu iyice köseye sikistirmistim. babam bundan kurtulmak icin kurnazca bir hamleye kalkisti, anneme sigindi. hanim senin en cok sevdigin cocugun sen söyle...yükü annemin üzerine atmisti, anneme fazla zarar veremiyecegimi oda cok iyi biliyordu. annem,iki arada bir derede kalmisti. bir yandan bunca yillik kocasinin caresizliginin büyük bir hezimetle sonuclanmasini, iyice ezilmesini istemiyordu, bir yandanda bunca yildir biriktirdiklerinin acisini cikarmak istiyordu. arayi secti ve birakin simdi bunlarida yarin yapilacak islerimizi planliyalim diyerek konuyu degistirmek istedi. babami rahatlatmaya bu yetmisti. onun böylece rahat kacip kurtulmasina izn vermemeliydim diye düsündüm. ne yapabilirdim ? öyle bir sey yapmaliydimki, hem evin icinde yasanabilecek bir felakete neden olmamaliydi bu, ve hemde hakliligim kabül edilmeliydi. anneme döndüm, annem bu bakislarimin manasini iyi taniyordu. gene bu cocugun elinde serseri bir mayin var, patlatacak simdi der gibiydi.....bak anne son bir sey daha soracagim ve konuyu kapatacagim tamammi ! ücümüzden baska kimse yok burda , o yüzden dogru söylemeni istiyorum. gec saatlerde herkes yatagina cekildiginde, sizde kendi meclisinizde, hani anlarsin ya !!!!!!! su önemli kararlarin altina imzalarinizi atarken, cumhuriyefinizle basbasayken, herkesin statüsüne göre gercek bir demokrasi uyguluyormusunuz !!! yoksa herzaman oldugu gibi yinemi babamin cumhuriyeti iktidar...... babam hizla ayaga kalkti , hadi ordan sarlatan suna bak suna..... yüzünde, gözlerinde icten ice mahcup bir gülümseme vardi. annem , deli oglan.... ben, meydan muharebesinden bir yolunu bulup zaferle cikmayi basarmistim.. salondan cikarken, ücümüzün, babamin, annemin ve benim kahkahalariyla inliyordu ortalik.....

24 Aralık 2010 2-3 dakika 15 öyküsü var.
Yorumlar