Benim Annem - 3

Babam anlatmaya başladı:Anneni tanıdığımda ben kırk yaşlarında,hayata küskün bir adamdım.İznimi geçirmek için yıllar sonra köyüme gitmiştim.O günlerde Ariflerin oğlunun,yıllarca peşinden koşup,kara sevdayla bağlandığı;istetip verilmeyincede kaçırıp evlendiği karısına oynadığı alçakça oyun ağızdan ağıza dolaşıyordu köyde.Öğretmen olan Ariflerin Ahmet;son atandığı,kasabaya...

Ailesiyle henüz barışmış olan eşini ve oğlunu daha sonra almak üzere köyde bırakıp öyle gider,lojmanda kalmakta,sık sıkda hafta sonlarını gelip ailesiyle geçirmektedir.Bir süre böyle devam eder.

Ancak zamanla ziyaretler seyrelir.Kadının içine kurt düşer;kasabaya gitmek istediğini söyler eşine,ama Ahmet bahanelerle erteler.Derken bir gelişinde evi göstermek vadiyle eşini kasabaya götürür.Fatma sevinçle gider;ancak dönüşünde hasta gibidir Fatma.Annesi sorarsa da bir şey söyleyemez.Aradan aylar geçer,okullar yaz tatiline girmiş ama Ahmet köye bir kere bile gelmemiştir.Kadın çocuğunu alıp,kasabaya eşini görmeye gider sonunda.Fatma ertesi gün bitkin bir halde geri döner.Oğlunu da babaya
bırakmıştır üstelik.Bu kez annesine olanları gözyaşları içinde anlatmak zorunda kalır.;
Kasabaya ev görmeye götürdüğünde Ahmet,Fatmaya;bir iftiraya uğradığını,mesleğinden atılacağını,hatta kızlarını nikâhlamazsa ailenin kendisini vuracağını anlatıp,geçici bir süre için boşanmaları gerektiğine onu ikna etmiş,bir süre sonra işleri düzeltip ailesine döneceğine yeminler etmiş,senden başkasını sevemem diye inandırmış kadını.Fatmacık kısa bir süre önce kendine karasevdalı olan,oğluna gözbebeğim diyen Ahmedinin yalan söyleyeceğini düşünmemiş asla;inanıvermiş.

Yaz tatili gelipde eşi gelmeyince şüpelenmiş Fatma,oğlunu alıp gittiğinde de durumu anlamış ama kabul etmek kolay mı.Yine yalanlarla kandırıp garanti için oğlunu da yanına alınca yakında döneceğine inanıvermiş Ahmedin.Aradan aylar geçip gelmeyincede hayata küsmüş ,ruh gibi dolaşmaya başlamış köyde..


Devam edecek

18 Mart 2012 2-3 dakika 12 öyküsü var.
Yorumlar