Benim de Bir Dayanma Gücüm Var Ama Değil mi

Karaciğer isek de karaciğerliliğimizi biliriz yani değil mi ama? Ciğerimiz kara ise de kimseyi karalamayız durup dururken, bize iyi bakıldığı müddetçe. Ne öyle gece gece rakıları, biraları, şarapları yuvarlıyorsunuz hominigırtlak, yukarıdan ne gelirse, gelen de hemen beni yoruyor da yoruyor. Hem geçen gün doktora gitmedin mi sen İsmail? Demedi mi sana doktor, bundan sonra on beş günde bir o da ancak bir, bilemedin iki dubleye kadar izin veriyorum içmene diye? Sen ne yaptın? ''Çivi çiviyi söker ulan haftada bir beni kesmez haftada üçe çıkarıyorum, atın ölümü arpadan olsun.'' dedin. Dedin de iyi halt ettin...





Ağzından gırtlağından geçen her bir zararlı madde sonrasında bana geliyor. ''Benim de bir dayanma gücüm var ama değil mi? Beni çok yordun mu geçen sene ki gibi, sonrasında kapı kapı doktor arayacaksın bak İsmail.'' demedi deme... Adımızın başında kara var diye, kötü de bir organ değilim aslında. Zaman zaman arızalı taraflarım olsa da kendi kendi mi onarma yeteneğim, ayrılan parçalarımı tazeleme özelliğimde var, bilen bilir. En çok da enginarı severim ki ne kadar faydası var bana. Yanlış anlamayın Engin Ar diye biri yok bu enginar küçük harf ile bitişik yazılıyor, sebzelerin hası. Sonracıma kereviz, badem, brokoli benim en çok sevdiğim, onlarında beni sevdiği besinler sıralamasında en öndedirler... Çocukların, kereviz ve brokoli ismini duyunca yüzlerini buruşturduklarını görür gibi oluyorum. Anneler, babalar çocuklarınıza zaman zaman bu besinleri mutlaka yedirin ama rica ile ama hafif sitemler ile sonra anlarlar sizin onlara yaptığınız iyilikleri...





Ya arkadaş bu rakıyı içiyorsunuz anladık, bir duble ya da iki duble... Nasıl bir gırtlaktır ki bu bazen de susuz içiyorsunuz, o zamanda ben perişan oluyorum farkında değil misiniz, yerle bir olduğumun? Ha, yok ''Farkındayız ama biz böyle seviyoruz kafayı çabuk bulalım diye de böyle içiyoruz.'' diyorsanız benim de elimden bir şey gelmez arkadaş. Siz benimle kafa mı buluyorsunuz?O zaman, kendi kendinizi zehirlemeye devam edin derim son sürat...





Ben olmasam safra salgısı denen sıvıyı kim üretecek? Ben olmasam zehirli amonyak maddesini üreye kim dönüştürecek? Ben olmasam vücudun ısısını ayarlama görevini kim yerine getirecek? Ben olmasam kanda ki şeker miktarını kim ayarlayacak? Ben olmasam vücudun ihtiyacı olan su ve vitaminleri kim yapacak? Ben olmasam yağ, protein ve şeker metabolizmasını kim düzenleyecek? Ey İnsanoğlu, bu yaptıklarımı, görevlerimi yabana atabilir misin?





Zaman zaman tamamen işlevimi yitirdiğimde nakil ile mutlaka yerime başka bir organ kardeşimi getiriyorlar sevgili doktorlar ki karaciğer nakli konusunda güzel yurdum Türkiye'de dünya çapında sayılabilecek yetenekli doktorlarım da var. Lakin yine de iyi kullanırsa beni, bana sahip olan vatandaşlar ömürlerinin sonuna kadar da dışarıdan bir müdahaleye gerek kalmaz.





İsmail daha geçen cumartesi arkadaşların ile bir meyhaneye gidip de içmedin mi? Üstünden bir hafta geçmeden, yine arkadaşlarını ayarlayıp da içmeye götürmeye kalkıyorsun. Ne söz vermiştin geçenlerde doktoruna ''On beş günde bir en fazla bir iki duble demedin mi? Ben de oradaydım. Şimdi niye mızıkçılık ediyorsun. Beni de yoruyorsun hüüüp hüüüp o rakıları biraları yollayarak.''





En çok başıma gelen rahatsızlık sirozdur. Ayrıca hesapsız olarak büyüdüğümde de bana sahip olan insanda hiç iyi şeyler olmuyor. Hepatit A-B-C rahatsızlıkları da çok tehlikeli bir karaciğer rahatsızlığı ki dikkat etmek lazım gelir. Yorma beni ey İnsanoğlu yorma, bana ne kadar iyi davranırsan, o kadar rahat edersin ömrünün sonuna kadar. Beni hoş tut ki sağlıklı yaşa, uzun yaşa, hayattan dolu dolu faydalan. Nakil olayı çok zor ve de hem zahmetli, hem de pahalı. Yapım ile ilgili bir notu da burada, aşağıda size aktarayım hemen...





Karaciğerin Yapısı

''Karaciğer, diyaframın hemen altında, sağ tarafta, yaklaşık olarak 2 kilogram ağırlığında koyu kırmızı renkte yumuşak bir organdır. Yaşamak için gerekli olan birçok kimyasal olay burada meydana gelir. Neredeyse vücudun tüm kanı karaciğerden geçer. Yabancı maddeler ise vücuttan uzaklaştırılır.''





Beni üzecek şeyler yemez de sağlığınıza dikkat ederseniz. Hem siz hem de ben sağlıklı bir şekilde hayata tutunur rahat ve huzurlu yaşarız. Ha, yok illa ki ''Karaciğer nakli yapacak doktorlarda aç mı kalsın onlarında çoluk çocukları var.'' diyorsanız bilemem, ondan sonrasını siz düşünün artık derim. Benden söylemesi... Bu kadar da kıyak yaptım, beni üzmeyin anacığım...

15 Şubat 2017 4-5 dakika 629 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 7 yıl önce

    Ahmet Bey çok faydalı, keyifli bir öykü olmuş. Kutluyorum sizi. Yazar sayfamda da paylaşıyorum.👧👧👧

  • 7 yıl önce

    Teşekkür ederim Sıdıka hanım ...👍