Bir Gün Tam Düşüyorduk

Çok fazla uçak seyahati yaparım işim gereği... İthalat ihracat her ne ararsan var bendeniz Lütfullah Kamil Doğrusöz de ... Soyadım gibi doğru sözlüyümdür ha... Uçak öyle otobüs gibi değildir bilirsiniz. Yanınıza bayan da gelir kimi zaman, erkek yolcu da gelebilir, artık kısmet, ne çıkarsa bahtınıza...

Ben alıştım artık türbülanslara ufak tefek sarsılmalara... Uzun yolculuklar da horul horul uyurum da bana mısın bile demem. Bazen de uyku tutmaz yanımda ki yolcu ile bayan erkek fark etmez başlarım çene çalmaya... Hele bir de yanımdaki de çenebaz biri ise bir solukta biter yolculuk ve yol, anlamam bile geçen dakikaları saatleri...

Çoğu kere yanımdakiler ile kafa yaparım, biraz korkuturum şaka yollu... Önce paniklerler biraz sonra şaka olduğunu anlayınca derin bir oh çekerler... Bakalım kim denk gelecek şakalarımıza bu yolculukta... Hmmm sağımda bir bayan solumda şık bir beyefendi...

- İyi yolculuklar hanımefendi...

- Size de iyi yolculuklar.

- Ne tesadüf aynı yere uçuyoruz.

- Ya ya öyle efendim.

- Aslında ben başka uçağa binecektim ama bilet bulamayınca mecburen bindim. Çok arıza yapıp çok da düşüyormuş bu uçaklar.

- Yapmayıııın ben de ilk defa bir uçağa bindim.

- Tüh ki tüh! Geçen sene kaza sıralamasında açık ara önde imiş bu marka uçaklar.

- Aman Allah'ım en yakın nerede duruyoruz aktarma yapıyoruz ben orada inerim billahi...

- Canım o kadar problem yapmayın.

- Nasıl yapmayayım beyefendi ?

- Denize de düşebiliriz o zaman yüzerek kurtulursunuz.

- Batmaz mı uçak denizin dibine cumburlop.

- Batmaz batmaz yüzer bir müddet.

- Demeyin sahi mi?

- Dedim bile isterseniz gidin kaptana sorun.

- Tamam soracağım birazdan...

Sorarsa yandık ki ne yandık, yok öyle bir şey...

Öbür yanımda ki bey de bıyık altından kıs kıs gülüp bana kaş göz yapıyor...

- Yok yok bir daha binmem binmem. gemi ile giderim yahu Amerika'ya

- Aman hanımefendi gemi on beş günde gidiyor neredeyse.

- Olsun ben de işim olduğu günden on beş gün önce bilet alırım.

- Olur diyorsunuz yani öyle...

- Şaka şaka ben biraz size latife yapıyorum hanımefendi...

- Yapmayın Allah aşkına böyle şaka mı olur?

- Bu gün 26 Kasım değil mi hanımefendi?

- Evet 26 Kasım

- Eeee 26 Kasım ne günü?

- Ne günü Dünyanın Amerika Şaka Günü.

- Hadi canım o 1 Nisan değil mi?

- Hanımefendi 1 Nisan Avrupa'nın şaka günü 26 Kasım ise Amerika Kıta'asında şaka günü olarak kutlanıyor siz bilmiyor musunuz?

- Hay Allah olabilir tabi bilmiyordum.

- Neyse öğrenmiş oldunuz.

- Ne enteresan bilgiler bunlar bir yaşıma daha girdim.

- Mutlu yaşlar diyelim. Daha Asya'nın farklı şaka günü bir de Afrika ile Avustralya Kıta'sının da ayrı şaka günleri var ama ben onların tarihlerini unutmuşum aklımda tutamamışım.

- Vay anasına şu yaşımda neler öğrendim yahu!

Bir ara uçak türbülansa girer. Bayağı bir kayarız aşağıya doğru...

- Aha da düşüyoruz hanımefendi... Bildiğiniz duaları okumaya başlayın.

Bir çok yolcu alışıktır bu duruma kılları kıpırdamaz...

- Aaaaaay çok fena oluyorum...

- Koltuğun tam altında dua kitabı var oradan alıp dua okuyabilirsiniz...

Kadın koltuğun altına elini uzatır ama orada bir şey yoktur.

- Yok burada bir şey dua kitabı mitabı.

- O zaman ezberden okuyun iç kuluvallah bir fatiha...

Kadın duaları mırıldanmaya başlar... O arada uçak türbülaanstan çıkar. Derin bir oh çeker kadın ile birlikte bütün yolcular...

- Oh neyse biraz düzeldi galiba düşmekten kurtulduk gibi...

- Yaaa işte böyle sizin yolcuların duası bizi kurtardı var olun siz hanımefendi...

- Yok yok ben bir daha tövbe ederim uçağa muçağa binmem...

- Delisiniz siiiizzzz açın bakın bakalım gazeteleri sene de kaç uçak kazası oluyor kaç tane araba kazası, yapmayın sakııııııııın uçaktan vaz geeçmeyinnnnnn...

31 Ocak 2020 3-4 dakika 626 öyküsü var.
Yorumlar