Bir Yazarın Anısı

-Bana kitaplarınızın hepsini gönderir misiniz? Bir de bir hesap numarası gönderin. Bir yazarla arkadaş olduğum için çok mutluyum. Ben okumayı çok severim.
-Elbette gönderirim. Siz bana bir adres yollayın, hemen yarın yollarım.
-Tamam bacım. Adresim işte bu. Sen de hesap numarası yolla. Ben de hemen sana yollayacağım paranı.
-Bu arada kitaplar ne kadar tutuyor?
-Kitaplarımın tanesi on lira. Üç tanesi 30 lira tutuyor.
-Tamam. Hemen yatıracağım.
-Tamam.
Böyle konuştular. Yazar hanım, ertesi gün, erkenden kalktı. Verilen adrese kitaplarını postaladı. Okuyucusuna da haber verdi. Gönderdiğini söyledi.
-Çok teşekkür ederim. hanımefendi. Ya, bize Ziraat bankası biraz uzakta da, başka bir hesap numarası verebilir misiniz?
-Başka hesap numaram yok ne yazık ki
-Öyle mi! O zaman yarın yatırsam olur mu parayı?
-Tamam olur elbette.
-Teşekkür ederim. İyi günler size.
-İyi günler Beyefendi.
Ertesi gün olur. Ses soluk çıkmaz.
Daha ertesi gün, beyefendi yazar.
-Kitaplarınız geldi hanımefendi. Benim çok işlerim vardı. Benim yeğene bıraktım parayı. Yarın gönderecek size.
-Tamam beyefendi.
Ertesi gün olur, ses soluk çıkmaz.
Aradan üç gün geçer, kadın gider hesap numarasını kontrol eder. Para yatırılmamış. Tekrar yazar.
-Beyefendi parayı yatırmamışsınız!!!
-Ya abla kusura bakma. Yeğen de unutmuş. Ben yarın kesin yatıracağım.
Ertesi gün olur. Kadın tekrar yazar.
-Beyefendi parayı yatırdınız mı?
-Ya abla hava çok soğuk. O banka bize çok uzak. Yarın yatırırım abla tamam.
Ertesi gün olur. Birkaç gün daha geçer. Kadın sinir olur.
-Bakın beyefendi, eğer bugün paramı yatırmazsanız, sizi sayfamda deşifre edeceğim, haberiniz olsun!
-Ya kızım sen nasıl insansın. Benim param çok. Senin otuz lira na mı kaldım ben. Yatırırım merak etme. Sen yazar olsan kaç yazar. Yaşından başından da utanmıyorsun, ne nalet kadınmışsın sen. Utanmaz kadın seni...!!!
Kadın adamı facebok sayfasında engeller. Daha fazla yazdıklarına tahammül edemez! Kendi kendine "Hem suçlu, hem güçlü. Zeytin yağ gibi üste çıkar bir de." der.
Bu duruma üzülse de,
"Ben ne çok insana kitaplarımı hediye ettim. 30 lirayla ben zengin olmam ama sen benim ahımı aldın, gerisini sen düşün." der ve bu olayı tamamen aklından siler. Kimseye de bu olaydan bahsetmez. Bütün kabahati kendinde bulur. Çok saf diyecekler diye korkar. Tanımadığı bir insana güvenmiştir işte. Rahmetli olmuş bir yazarımız Metin Kaçar'ın bir cümlesi aklına gelir.
"Bütün alem orospu olmuş"
Sonra düşüncelere daldı.
Ahlaksız bulduğu bir hanım arkadaşı ona, ahlak dersi vermek istemişti bir gün. Ona çok gülmüştü. "Şimdi bu öykümü okursa bana yine öğüt verir ahlaksız bulduğum arkadaşım." dedi kendi kendine.

10 Ocak 2018 2-3 dakika 92 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (3)
  • 6 yıl önce

    Var olun Sıdıka hanımefendi saygıdeğer kalem dost, Memlekette ne yazık ki, sayıları iyice artan yaratıkları anlattınız özgün öykünüzle. kutlarım soylu yüreğinizin güzelliğini. Emeğe ve sanata saygımla.

  • 6 yıl önce

    Keşke böyle insanlar olmasa ama öyle çok var ki bunlardan. Beğendiğinize sevindim. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

  • 6 yıl önce

    malasef böyle arsız utanmaz ar damarı çatlamış insanlar fokur fokur kaynıyor efendim...duyarlı yüreğinize kaleminize sağlık