Bizim Şive

Meeraba.Bizim etirafımızdaki her keşin gonuşması okulda öörendiklerimizden acıg başga.
Vallaa arasıra başkasıynan gonuşurkan istee istemez şivemize gayıyon.
Ne gadaada gaba saba olsada biribirimizinen gonuşurkan yaanış annaşma olmeyoo.Ogada gonuşma sırasında heç kimse vay sen bana neye şööne dedin denmez.İnsannaa gonuşa gonuşa hayvannaa goglaşa goglaşa annaşırmış derlee ya işte ööne bişey.
Bundan 55 sene filan önden gurban bayramında odaya toplanan erkeklee bayram yemeeni yeyip bayramlaşdıgdan soona sobbete başlaalaa.Herkeşin böyüğü ilk gonuşmasını yaparıdı.
-Allaa şükür gış berikâtlı geşdi tarlalaada massullaa çok gözel.Çayırlaadanda çok balle çıkdı hayvannarın yeygiside gışı fazlasıynan çıkarı.Ambaala dene dolu unnarıda gaanı çuvallarına basdık.Allah yaamır duvaasına çıkmamıza fırsat veemedi emmee bizde bi ara şükür duvaasına çıkalım olmazmı gonşulaa.
Büyükler hep bir ağızdan:
Dooru sööleyon vallaa ağa elimiz boş göynümüz hoş heç olmassa herkeş bi havaasını alır.
30 yaşından küçükler toplumda hiç ses çıkarma yetkileri yoktur ve söze karışmazlar.
Bu konuşma diğer odalarada yayılmaya başlar:
-Bakın len imamların odada bööne bööne gonuşmuşlaa cumaa namazından soona gün belledelimde şüküredelim...
Kimi sığır koyun hindi kaz tavuk neyi varısa köprübaşına getirir hayvanı olmayan bulgur ekmek ve herkes kaşığınıda alır.
Kalaylı kazanların altı yakılır hayvanların içyağıyla etler kavrulup bulgurlar salınır aşlar bişesiye dualar edilir yine büyükler sırasıyle sohbete başlar:
Savaşdan soona ambarlaada dene galmadıda hayvannarın ardından dökülen deneleri toplayıp yuduk deymene göddük üyüddükdee garnımızı doyurduyduk deyimi ağalaa.
He vallaa Allah o günneri bidaa gösdeemesin hacağaa.
Hepsinin gözlerinden akan yaşlar sakallarını ıslatarak iniyordu bu sesleri öyle içden öyle titrek sesle söylerlerdikii Kadınların ve çocukların yaşlarıda süzülmeye başlardı.
Yav şinci öönemii haşgeş yağıynan edilmiş mis kokulu gatmere gatır çulu bulgur aşına civci gaykıldan deecek gadaa aalâksız kişilee görmek münkün.Değmende üyüdülen unun ekmeği sarı olur emme dadıda gözel olur yeyende guvetli olur kepeğide içindedir.yeni nesil paflike ekmeği isdeeyoo akcana olceemiş ekmek dediğin.
Annatmeynen bitmez şinci fazla başınızı aarıtmeyen hepinize saalıklı berikâtlı günneee...


10 Ağustos 2022 2-3 dakika 13 öyküsü var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (2)
  • 20 ay önce

    Harikaydı üstadım. Keyif alarak okudum öyküyü. Herkesin yöresine göre o has şivesi vardır. Ne mutlu o has şivesini kullananlara. Candan tebrik ederim. Hayırlı akşamlar.

  • 19 ay önce

    Sanki rahmetli babaannemin konuşmalarını dinlemiş gibi hissettim .yüreğinize sağlık kaleminize sağlık .