Bu İşten Tek Kârlı Çıkan Benim

Trafik müthiş kitlenmiş durumda, iş yerleri dağılmış, millet sokaklarda araba bulma, eve erken varma telaşında. Dört arkadaş ev doğru yol almaya çalışıyoruz. Radyo açık; ara ara müzik giriyor, ara ara reklamlar.




Bu durumda en çok sıkılan kişi herhalde direksiyon başında olan kişidir. Sıkıntıdan patlar durur. En zor durumlardan biri, küçük yada büyük abdeste sıkışıp, insanın elinden birşey gelmemesidir. Bir de ne zaman eve varacağını bilememek tabi ki. Sohbet edip duruyoruz bol bol.Bazen ceylan yada geyik muhabbeti, bazen günün siyasi ve gündemde ki olayları. O arada aynı yöne giden arkadaşlar varsa, içiniz elvermiyor haliyle, bir kaç kişiyi arabaya alıyorsunuz. Streo yayın son sürat devam ediyor haniyse, radyoda Yaşar söylüyor yeni şarkılarından bir tanesini...




Kar son sürat lapa lapa yağmaya devam ediyor. Radyoda zekası kıt bir spikerin konuşması var, aynen aktarıyorum.''Trafikte çıldıranlar için şimdi yol durumunu veriyorum.''İnsan moral verir biraz ya!!!Bu aksine moral bozmaktan başka birşey yapmıyor...




Dördümüzün telefonuda üçer beşer dakka ara ile aranıyor. Kiminin oğlu, kiminin annesi, bir tanesi benim hanım. Trafiğin süratleneceğine dair en ufak bir emmare yok.




Ülen dedim içimden, şunlara babannemin matrak bilmecelerini sorayım. Hiç olmazsa vakit geçer. O arada kavşağı ha geçtik ha geçeceğiz. Gelelim bilmece faslına. Ortaya konuşuyorum öylemesine''Tat dedim tut dedim kapı dibinde yat dedim'' bilenlerden biri hemen ''paspas''dedi. Şimdi sen sor dedim.''Bir küçücük minana herkes ona inana''.Bilemedik bunu ne ki acaba? O arada dedim ben size bir Attila İlhan kaptırayım. Arkadaş dedi''Geç ben o nu sevmem''Ne kadar ayıııp, Attila İlhan'ı sevmemenin dayanılmaz hafifliği diyorum içimden tabi...Orhan Veli kaptırayım dedim istersen.''Hah o olur bak''dedi...




Seyyar satıcılarda hemen çıkmış ortaya;simit satanlar mı ararsın?Ekmek arası ciğer satanlar mı ararsın? Sigara satanlar mı ararsın? Ne ararsan var derde devadan gayrı. Şöför beyde zaten şarteller atık, patladı patlayacak neredeyse. Senelerdir Ankara'da ben böyle birşey görmedim diyor başka bir arkadaş. Demek ki bu işten tek kârlı çıkan benim. Bu karda kıyamette, bir şiir, bir de kısa hikaye çıktı, ama çokta sıkıştım ha arabanın içinde...

08 Mart 2011 2-3 dakika 635 öyküsü var.
Yorumlar (3)
  • 13 yıl önce

    Ankara'nın kışları hep böyle olurdu ki zaten,son yıllarda ara vermişti yine devam,unutmuş başkentli kışı,

    8-9 sene önce gittiğimizde çok kar vardı ve herkes o muhteşem karda evlerinde oturuyordu,kardeşime ısrarımla çıktık Çankaya'ya,zahmetli olsa da gidiş harikaydı karda oynamak..

    Tadını çıkarın Ahmet Bey hasret olanlar var🙂

  • 13 yıl önce

    bir şiir, bir de hikaye,

    hemde en kallavisinden😊

    sıkışmaya değerdi valla,

    biz türküz ya,

    en olmazları zor zamanlarda hallederiz,

    başkentli yıllarıma gittim sayende abi,

    teşekkürler kıymetli kaleme...👑👑👑

  • 13 yıl önce

    çok güzel bir öyküydü Ahmet Bey,Bir akaşm bende yaşadım aynı şeyi...Ankara'da değişiyor artık..Lise yıllarımda yaşanmazdı böyle şeyler...teşekkürler paylaşımınız içi..biden bir öyküydü...😙😙😙😙