Çanakkale

Vakit artık kurtuluş vaktiydi,
Askeriyle,köylüsüyle,kadınıyla,çocuğuyla,
Şahlandı Vatan,şahlandı milletim...

Ey Anadolunun yiğit kadını ,Kastamonunun gururu Şerife Bacı...Seni hepimiz bacı biliriz oysa bir de anaydın sen..Küçücük bebeğini yanına alarak Azrailin açtığı kollara doğru ,ölümü zerre kadar düşünmeden yürüyen ''eşsiz'' bir ana...

Hiç mi sevmezdin sen yavrunu da battaniyesini çekip alıp cephanenin üstünü örttün..Yavrun üşüyünce seninde yüreğine bir ayaz oturmadı mı san ki !..O soğukta elbet gözlerin bile donmuştur ağlayamazdın fakat ağlamakta mı geçmedi içinden..Soğuğa inat bir yangın dağlamadı mı tüm benliğini..

Şerife Bacım,Şerife anam ey cennetler hurisi şehit Türk kadını 'SENİ ÇOK SEVİYORUZ'..Biliyoruz ki ciğer parenin yüzüne sinek bile kondurmazdın fakat Vatan namus,Vatan özgürlük ve Vatan geleceği çalınmak üzere olan binlerce yavrunun topluca feryadıyken kendi yavruna yanamazdın ki..

Can bacım iyi biliyordun ki Vatan giderse her şey gidecek doğmamış yavruların bile ırzı,şerefi zalimlerin kanlı ellerinde rehin kalacaktı..Geleceği karanlıkta bir nesil ölümden beterken durmanın zamanı değildi..Bir parça azığını günlere pay edip adeta dönmeye değil,ölmeye gittin be bacım..''Vatana gelsin bayram,Şerife olur kurban ''dedin..

Durur mu rüzgar..karla,ayazla yarışırcasına vurdukça vuruyordu acı tokatlarını,yüzüne..yüzüne..Nefes almak ne mümkün ciğerlerin çoktan isyan bayrağını çekmişti..Düşmanın zulmünü düşündükçe kinle yanıp kavruldu ruhun..Soğuktan kaskatı kesmiş halde buzdan bir heykelcesine hedefine doğru yılmadan ilerledin..Dermanın da kalmamıştı,nefes almak neredeyse imkansızdı..Bir an geçmişe kapanan gözlerinden çocukluğunun anıları savruldu geçti.Ne çok severdin bahçenizdeki mor dut ağacını ve sonsuzluk kadar uzun olan dağ yamaçlarındaki yaban çiçeklerini..''Bu topraklar bizim..Bu topraklar bizim..Bizden sonra da sizin''diye yankılandı dedenin gür sesi kulaklarında..Yüzünde acı bir tebessüm dilinde bizim,bizim,hepte bizim kalacak nidalarıyla yürüdün,yürüdün Hak'ka doğru yürüdün...

Seni bulduklarında cephaneyi de,yavrunu da sağa sağlam kışla önüne kadar getirmiştin..Bacıların bacısı Şerife Bacım..seni hiç unutmayacağız..Her Aralık ayında gelip aklımıza takılacaksın oysa siz elleri öpülesice analarımızı,bacılarımızı her gün ansak ta hakkınızı ödeyemeyiz..Şerife Bacı sen bu vatana borcunu canıyla ödemiş kahraman Türk kadınısın..Türk milleti senin gibi analarını,bacılarını asla.asla.asla unutmayacak..
MEKANIN CENNET..RUHUN ŞAD OLSUN..NURLAR İÇİNDE YAT..

14 Ekim 2016 2-3 dakika 2 öyküsü var.
Yorumlar (2)
  • 7 yıl önce

    Çanakkale gerçek bir destan tarihimizde unutmayız da unutturmayız da

    günün seçkisini kutlarım👑

  • 7 yıl önce

    Çanakkale Geçilmez... Takdiriniz için teşekkür ederim,esen kalın..