Çiçekçi Aranıyor

Çiçekçi dükkanının kapısında şu yazılıydı:"20-30 yaşları arasında erkek eleman aranıyor."

İçeriye çekinerek girdi bir genç,gömleği ütüsüz ve yıpranmıştı,ayakkabısının ise topukları olmadığı için yırtık çorabından eti görünüyordu.

-İyi günler abi,kapıdaki ilanı gördüm de...

-İyi günler,evet bir elemana ihtiyacımız var,kendin için mi,başkası için mi?

-Kendim için abi.

-Hıı,ne mezunusun?

-Ortaokul.

-Daha önce bir yerlerde çalıştın mı?

-Çalışmadım abi,uzaktan akrabam var onların yanında kalıyorum.

-Bekarsın o zaman.

-Evet.

- Kaç yaşındasın?

-23.

-Telefon numaranı alayım sonra haber veririm.

- Abi bir şey sorabilir miyim?

- Tabi sorabilirsin.

- Deneyimle ne alakası var bu işin,her çiçeğin fiyatı üzerinde yazıyor zaten, hesap kitap da biliyorum çok şükür, üniversite mezunu olsaydım işe alacak mıydın beni?

-Alırdım.O bütün çiçeklerin isimlerini bilir,müşterilerle iletişimi daha sağlam olurdu.

- Peki siz bu konuları konuştuğunuza göre peyzaj mimarı olmalısınız.

-Yok canım,lise mezunuyum ben,bu dükkan da babamdan yadigar.

-Lise mezununun yaptığı bu işi ortaokul mezunu neden yapmasın ayrıca benim üniversite mezunu olmamı neden istiyorsunuz?

-Senin işe ihtiyacın yok galiba,benimle kafa bulmaya mı geldin,yargıç gibi devamlı soruyorsun,tamam o zaman,elemana ihtiyacım yok oldu mu?

Genç çocuk öğrenci kimliğini çıkartarak adama uzattı üzerinde ünlü bir üniversitenin yüksek lisans öğrencisi olduğunu yazıyordu yani bu bir sosyal deneydi.

10 Nisan 2024 1-2 dakika 405 öyküsü var.
Yorumlar