Çilekli Dondurma

Aklıma o an için böyle bir çözüm gelmişti, sadece o 'an' için söylediğim bir cümle yüzünden bıraktım ona karşı olan sevgimi, o çay bahçesinde...

Yaşım henüz, on sekizdi eşimle tanıştığımızda, sevmiştim, hem de deliler gibi, hayat bana güzeldi, sevdiğiyle birlikte zaman geçirme şansı olan, kaç insan vardır ki, tadını çıkarıyordum bende...

Mandalina kokulu sokağın köşesinden aldım ilk kez onu, çarşının arka sokaklarından, ürkek adımlarla ilerleyerek çay bahçesine geçtik, sıradandı konuşmalarımız, oradan, şuradan buradan lafladık, sıradan olmayan tek şey karşılıklı olan aşkımızdı...

İnsan ilk sevgili olma teklifi ettiği kişinin, hayatının her anında yanında olacak kişi olduğunu bilse, öncesinde, belki başka aşklar da yaşamak ister ama benim öyle bir derdim olmadı, sevginin de, aşkın da en alasını yaşadık birlikte...

Çay bahçesine girdiğimizde, biliyor musun 'çilekli dondurmayı çok severim' demişti, o ana kadar hiç tedirginlik ve yabancılık yaşamayan ben, avuçlarımın ısındığını ve terlediğine şahit oldum...

İlk aklıma gelen 'çilekli dondurmanın fiyatıydı' iki tane söylesem, param yetmeyebilirdi...

Yokluğun ortasında, kendi halinde demlenmeye bırakılan çaydanlık gibiydik o zamanın gençleri olarak, kimse sormazdı harçlığın var mı diye, bilirlerdi, bir şekilde harçlığımı çalışıp kazanacağımı, ben de bilirdim, onların bana harçlık verebilecek kadar paraları olmadığını...

Garson sipariş almaya geldiğinde, heyecanla, bana bir çilekli dondurma demesi hala gözlerimin önünde, bana ne alırsınız diye soran garsona 'ben dondurma sevmem' yanıtını vermiştim.

Param olmadığı için söylediğim bu cümlenin, bir ömür boyu üzerime yapışacağını bilemezdim...

O günden sonra, cebimde param da olsa, eşim servise gelen garsona hemen yapıştırır 'o dondurma sevmez' ben de eşime, aslında en çok "çilekli dondurmayı" sevdiğimi asla söylemedim veya söyleyemedim...

Olsun, belki dondurma yemedim onunla olan hayatımda ama dünyanın en güzel dondurmasına bile değişmeyeceğim bir aşka sahip oldum...

İşte bu yüzden 'ben dondurma sevmem'

04 Kasım 2017 2-3 dakika 29 öyküsü var.
Yorumlar (2)
  • 6 yıl önce

    Aşk gerçekse her şeye değer aslolan onu bulabilmek ne mutlu size

    Güzel bir öyküydü kutlarım👑

  • Yorumlarınızla dokunduğunuz hikayeler, şiirler ve denemeler daha bir güzelleşiyor, teşekkür ederim Sayın Gür...