Çitaklar İş Başında

''Çitak nedir yahu?'' Dediğinizi duyar gibi oluyorum. Çıtak Delikanlı derler ya zaman zaman, onun ile bir alakası yok bizim Çitak'ın... Bizimkisinde (İ) var. Çitak bir gizli örgüt yeraltı örgütü de diyebilirsiniz... Yalnız bu örgütün kurucuları ve elemanları terörist değil, hiç olmadılar, olamazlar, yaşları ve cüsseleri buna müsait değil... Çitak üyelerinin hepsi çocuk...

Tekrar gelelim Çitak denen örgüte. Kısaca Çitak denen bu adın uzunca açılımı da şöyle, Çikolata Takip ve Arama Kurtarma, Örgütü de denilebilir... Kurucularının kim olduğu bilinmiyor. Arefe gününden başlayıp, bayramın son gününe kadar operasyon, eylem yapıyorlar bilumum tatlılara, başta çikolata ve şekerler olmak üzere... Çikolataları arıyorlar, buluyorlar ve özgürlüklerine kavuşturuyorlar.

Anne ve babalar bu yüzden arefe gününden başlayıp bayram bitene kadar, bu Çitak Örgütüne çikolata kaptırmamak için büyük çaba harcıyorlar... En çok uyguladıkları yöntemde yer değiştirme... Buna rağmen Çitak operasyonlarını bayram boyunca hiç ara vermeden sürdürüyor... Yakalanma riskleri bazı zaman çok düşük olsa da, bazı zamanda paçayı ele verip, genel af bekliyorlar...

Çoğu zaman kendi mekanlarında operasyon yapsalar da, bazı zaman komşu evlere misafirliğe gittiklerinde ev sahibinin Çitak Üyesi çocukları ile ortak operasyon düzenledikleri de oluyor her ne kadar yakalanma riskleri olsa da...

Dar Gelirli Küçük Esnafların oturduğu evlerde yapılan Çitak operasyonları da gerçekten ailenin bütçesine hayli zararlar vermekle birlikte, eğer ki babaları ve anaları biraz anlayışlıysa ufak cezalar ile kefeni yırtmaktadırlar Çitak üyeleri...

Bayram sonrası ise, başarılı operasyonlara imza atan Çitak Üyeleri için tam bir hüzün yumağıdır. Çok aşırı derecede çikolata ve şekerleme yediklerinden dolayı alerji ve benzer hastalılara yakalanmakta, sonrasında da soluğu doktorlarda almaktadırlar... Ayrıca babadan, anneden yenen fırçalarda yanların kâr kalmaktadır...

Anne ve babaların Çitak Üyelerine karşı geliştirdikleri bir ilginç yöntem de şudur. Anne ve baba iki ayrı pakette çikolata almakta, bu çikolatalardan birinin hem kalitesi ve fiyatı düşük miktarı da az, öbürü ise kaliteli, miktarı çok olarak alınıp, Çitak Üyeleri bu ucuz çikolataya yönlendirilmekte ve misafire ikram edilecek çikolatalar, Çitak tarafından yapılacak eylemden korunmaktadırlar...

Çitak Üyeleri oniki onüç yaşından sonra ergenliğe girdiklerinde örgüt tarafından dışlanmakta ve zorunlu olarak emekli edilmektedirler... Yerlerine genç Çitak Üyelerinden taze kuvvet olarak sekiz, dokuz, on yaşlarına elemanlar alınmaktadır... Ben de çok eski bir Çitak Üyesi olarak Çitaklılara sesleniyorum ''Oğluuuuuuuuuummmm yeter artık Çitaklılar çikolata kaç para biliyor musunuz artık memleket eskisi gibi değil, para yok cepte bir son verin artık eylemlerinize barış gelsin tüm evlere, canlarım benim ibibiklerim.''

04 Haziran 2019 2-3 dakika 624 öyküsü var.
Yorumlar