Cumhuriyet Kadınlarına

Bu gün cumhuriyetin kuruluşunda isimleri öne çıkan, Cumhuriyet kadınlarımızı yâd etmek ve isim isim anarak; yüzlerce kahraman Türk Kadınının torunlarına bütün içtenliğimle seslenmek ve onlarla bir nebze dertleşmek istiyorum.

Halide Edip Adıvar’ın Nezahat Baysel’in Şerife Bacı’nın Fatma Seher Erden’in Halime Çavuş’un Hafız Selman İzbeli’nin Gördesli Makbule ‘nin, Çete Emir Ayşe ve Tayyar Rahmiye’nin onurlu Torunları! Size sesleniyorum! Siz Tarih yazan ninelerinizin kurduğu cumhuriyetin, çok değerli, şerefli, onurlu ve de haysiyetli mirasçılarısınız. Herkesten önce, Türk Anası, bacısı ve kadını olarak, bu değerli miras; Türkiye Cumhuriyetini korumak, kollamak ve ona sahip çıkmak size düşmez mi? İsterseniz ocağınızın başına bağdaş kurun, yaşmağınızı kuşkonmaz bağlayın, elinizi şakağınıza koyun, tavşan kanı bir bardak çayı elinize alın; yudumlarken sıcak çayınızı bi düşünün! Cumhuriyeti bize bırakan, ninelerimizi, dedelerimizi bu vatan için canını veren aziz şehitlerimizi gözlerinizin önünde merasim geçidi yaptırın. Cumhuriyete sahip çıkmazsanız, yarın huzuru mahşerde; ninelerinizin yüzüne nasıl bakacak; ninem diye boynuna hangi yüzle sarılacaksınız? Siz Cumhuriyet kadınlarını; Allah yerine kula tapan, laik Türkiye yerine saltanat özleyen, onurlu birey olmak varken, kendini birilerine ikram etmek istiyorum diyecek kadar küçülen, onursuzlaşan: cariyeliği özleyen, bir gecelik halvet hülyası gören, kimliğini yitirmiş; Araplaşmış cahiliye dönemini yaşayanlardan elbette ayırıyor ve kıyas kabul etmediğimi ifade ediyorum. Hepimiz biliyoruz ki, Cumhuriyetin 100’cü yılına yakın bir tarihte; Cumhuriyeti yıkmak isteyen, Allah Varken Kula kulluk eden düşünce, önümüze bir sandık koyacak ve yarım kalan cahiliye yolculuğu için ruhsat isteyecek!İşte Yukarıda isimlerini saydığım, İstiklal savaşında destan yazan; isimleri hiç duyulmayan, bebeği sırtında iki tekerlekli kanının arkasında; Türk askerine cephane taşıyan, on binlerce kadınımızın torunlarına bu oyunu bozmak düşer diye bağırmak istiyorum. İslam kisvesi ile dolaşana, “Gizli Kardinallikleri İddianamelere “yazılan Atatürk’ün ifadesiyle Vatan ve millet düşmanları: Türkiye Cumhuriyetine reklam arası olarak bakıyor. Cennet Vatan Anadolu emperyalistlerin finanse ettiği terörle 40 yıldır boğuşuyor. Hem kanıyla hem malıyla mücadele ediyor.Ne yazık ki terörle mücadele ediyoruz diye mangalla kül bırakmayanlar, sadece sivri sinek avlıyor ve sivri sinekleri avlayarak bitireceklerine ya gerçekten inanacak kadar saflar ya da milleti saf zannediyorlar.Halbuki daha iki gün önce basının manşetine düşen Teröün arkasındaki resim çok açık ve netti.Manşete düşen haber resim ve konuşma metnine yakından bi bakın! ABD Özel Kuvvetler Komutanı olarak görev yapan Jeff Dennis, Suriye'de eğitim verdiği PKK/YPG'li teröristlerin mezuniyet törenine katıldı. Kendisini tanıtan Dennis, konuşma imkanı verildiği için teşekkür ederek, "Başarınızla gurur duyuyoruz. Bu seviyeye gelebilmek için başarılı bir eğitimden geçtiniz." Deyivermiş.Ve bu gerçek gün ışığı kadar ortadayken, her gün şehit haberi ile yürekleri dağlanırken görevlilerin efkarıumumiyeye verilen mesajlara bi kulak verin. Birtek terörist kalmayıncaya kadar mücadelemiz sürecekmiş!Rahmetli İsmet İnönü yaşasa “Hadi canım sende” der dalgasını geçerdi.Ey Türk Anası!Bacısı !Eşi!Kızı ve kadını vatan için toprağa düşen her damla kan ve can senin canın ve de kanın.En çok yüreği yanan, saçını başını yolan sensin. Ençok gözyaşı dökende sen!Öyleyse, Türkiye Cumhuriyetine en çok senin sahip çıkman gerekmez mi? Diyorum ki sandık önünüze geldiğinde; Mustafa Kemal Atatürk’ün “ Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!” sözü rehberiniz olsun.


Cumhuriyetin seçkin anaları bacıları eşleri,  genç kızları! 5 Aralık 1934 tarihinde Kadınlara Seçme ve Seçilme Hakkı verilişinin 88. yıldönümü Kutlu Olsun!

05 Aralık 2022 3-4 dakika 18 öyküsü var.
Beğenenler (3)
Yorumlar