Devrimci Ahlak

DEVRİMCİ AHLAK

Haklısınız arkadaşlar. Toplumu karanlığa sürüklüyor. Hepimiz hemfikiriz. Kapitalizm bunu uyutma aracı olarak kullanıyor. Hem de köyden kente göç eden insanlar daha çok etkileniyorlar.

Gelip dönemeyenler.

Varoşların gecekonduların insanları

Yani. İnsanın mücadeleci ruhunu yok ediyor. Acıyı ıstırabı meşrulaştırıyor. Aşkı ve acıyı koşulsuz ilk plana alıyor.

Sanki fakirliği de vurguluyor ama fakirliği aşkı kavuşamamayı bunların verdiği acıyı bir ağıt bir yalvarış biçimiyle meşru kılıyor.

Hayatın normal olması gereken bir evresi gibi sunuyor. Enver arkadaşımızın dediklerine katılıyorum. Bende o sözlerin altına imzamı koyarım. Hatta ben daha ileri gidip diyorum ki bu plakların kasetlerin evimizde bulunması resmi ideolojiye kapitalizme hizmettir.

Enver arkadaş arabesk meselesini sonra tartışsak.

Önce bu kız konusunu bir karara bağlayalım.

Benim bu kıza karşı duyduğum hisler tamamen devrimci ahlak ve tutarlılık çerçevesindedir.

Bugün olanaklarım el verse evlenmek isterim.

Hayır, hayır bu beni devrimci mücadeleden geri koymaz. Eğer evlenmiş olsak o da mücadele şartlarını kabul etmiş demektir.

Profesyonel devrimciler evlenmemeli sözünüze katılmıyorum. Arkadaşım ,şimdi dava arkadaşıyla evlenmiş sırt sırta mücadele eden arkadaşları isim isim saydırmayın.

Evlilik mücadele ruhunu zayıflatır sözünüze de şiddetle karşıyım. Adille beni niye kıyaslıyorsunuz ki Adil zayıf kişilikli bir arkadaşımızdı zaten. Olaylarda filan veya işgallere giderken nedense hep anneannesini hastaneye götürmesi gerekir.

Evet, biliyorum o olayı Hayriye söylerken bende yanlarındaydım.

Yok, efendim Şermin o nu çok seviyormuş. Ona bir şey olursa Şermin intihar edermiş. Kendini bu yüzden sakınması gerekirmiş. Artık olaylardan uzak duracakmış. Aynen böyle söyledi.

Yapmayın arkadaşlar benim Adil gibi yapacağımı düşünmeniz beni bu özeleştiri isteğinizden daha çok kırar. O zaman çekip vurun beni.

Doğada böyle gerek görmüş ki erkek ve kadın olmuş. Biliyorsunuz ki bizim felsefemizde rastlantısal diye bir yoktur.

Bu kızla konuşma arkadaşlık yapma konusunda istediğiniz öz eleştiriyi vermeyi reddediyorum.

Bir kızla okul çıkışında buluşmayı, bulvarda yan yana yürümeyi hangi devrimci yasa kısıtlar anlamıyorum.

Nazımın pirayeye şiirlerini hatırlayın arkadaşlar.

Hayır, Oktay ona neden bacı diyeyim ki. Neden bütün kızlar bacım olsun ki. Davamızda yoldaş bile olsak bacı denmemeli bence. Sana katılıyorum haydar arkadaş. Devrimci ahlak sahibi olarak yoldaş arkadaş olmalıyız. Ama gönül severse bunu da hoş görmeliyiz.

Şunu da belirtmeden geçmemeyim. Yoldaşına cinsel bir meta gibi bakmamaktır. Ama aşk biraz cinselliğin dışında da bir şeydir.

Tabi dediğiniz doğru kız devrimci değil. Daha doğrusu devrimci alt yapısı zayıf. Onu ben yavaş yavaş geliştiririm.

Tabi tabi sürekli anlatıyorum kitaplar veriyorum.

Enver arkadaş çok kırıcı yaklaşıyor. Arkadaşımızı uyarmanızı rica ediyorum.

Bir kızla düzeyli bir ilişki kurmaya çalışıyorum. Ve bu konuda öz eleştiri vermeyi reddediyorum. Kusura bakmayın.

Tamam, Oktay arkadaş onu da konuşalım.

Madem konuyu açtın kısaca tartışalım herkes eteğindeki taşları döksün. Hangi kitapta hangi broşürde yazıyor bu.

Bana bir tane örnek gösterin lütfen.

Yok tabi. Geçen gün Ankara’dan gelen köy çalışmalarında görevli arkadaşı görmediniz galiba. O da kot pantolon giyiyordu.

Nasıl görmedin haydar seninle kahvede otururken bizim masaya geldi.

Pahalı doğrudur ama burjuva özentisi değil.

Sağlam.

Zaten başkasının eskilerini giyiyoruz.

Enver arkadaşım ne demek istiyorsun.

Kot giyme, artist gibi İspanyol paça giyme, düşük kemer giyme. Ne yapalım şalvarmı giyelim.

Yok, kardeşim birak bu şekilciliği. Şimdide uzun saça karşı çıkacakmışız dünden bu güne ne değişti. Bence bu konu üzerine bu kadar konuşma bile zaman israfı.

Param olsa filtreli Maltepe içerim. Vallahi de billahi de bir daha birinci içersem adiyim.

Sayın arkadaşlar izninizle artık bitirelim bu eleştiri özeleştiri faslını.

Haklısınız bir an unuttum o konuyu.

Tamam, tabi ki konuşalım.

Hayır, arkadaşlalar kaçmıyorum. Konu dağıldı ya. Unuttum.

Tabi haydar bilmez olurmuyum. Geçen işçi toplantısında ben bilgilendirmiştim katılımcıları o konuda.

Sanıyorum zayıf anıma denk geldi.

Pek fazla hatırlamadığımı da söylemem gerek. Biraz içki sınırını aşmışım. Mazaret olmadığını biliyorum Enver arkadaş.

Mahalleden örgütlemeye çalıştığım lümpen arkadaşlara uymuşum.

Tabi sonuna kadar haklısınız. Örnek olmam gerekirdi.

Nasıl oldu bilmiyorum. Herhangi bir açıklama getiremiyorum. Fazla içmişim. Tabi ki devrimci duruşa yakışmadığını biliyorum.

Ama koruya nasıl gittik inanın hatırlamıyorum.

Şarapları oradan almadık yanımızda götürdük.

Benim ceketin iç cebinde olduğunu hatırlıyorum.

Hiç hatırlamıyorum demedim Oktay. Ama kesik kesik film kopuyor bazı yerlerde.

Katıldım tabi ki. Hatırlıyorum herkes söylemeye başlayınca bende katıldım.

Bak haydar arkadaş daha öncede söylediğim gibi bu konudaki bilgilendirme toplantılarının konuşmacısı benim tabiî ki.

Bilmez olurmuyum. Arabesk uyuşturucu gibidir. Acıma, acındırma vardır teslimiyetçidir kabullenmedir biliyorum ama oldu olan.

Sanıyorum yedi kişiydik.

İlk Orhan Gencebaydan söylendi sonra Hakkı Bulut filan.

En çok Orhan Gencebaydan söyledik.

Oktay nereden ezberlediğim varmı, hangi kahvehaneye gitsek bunlar çalınıyor. İster istemez bende ezberlemişim bazıları.

Çok haklısınız arkadaşlar o ortamda olmam affedilir bir şey değildir. Çok utanç verici.

Ama olmuşla ölmüşün çaresi yoktur.

Keyif aldım almadım çok önemli değil ama.

Evet, utanarak söylüyorum galiba hoşuma gitti. Yalan söyleyemem. Galiba aşık olmamın etkisi oldu.

Komitenin özeleştirimi kabul etmesini rica ediyorum.

Bu olayın bir daha tekrarlanmayacağına devrimci namusum üzerine söz veririm. Bana dernekten uzaklaştırma verirseniz de saygıyla karşılarım.

Teşekkür ederim.

15 Aralık 2021 5-6 dakika 16 öyküsü var.
Beğenenler (4)
Yorumlar