DSS ve GSS Akademik Takvime Alınır mı Acaba

Birçoğumuz ÖSS ye ÖYS ye LYS ye KPSS' sınavlarına girdik hayatımızın birçok aşamalarında. Hayat da başlı başına bir sınav değil mi zaten? Hayat sınavının içinde onlarda irili ufaklı sınavlar işte. Tabi başka başka sınavlarda var GSS var mesela bir de DSS var onları da unutmamak lazım gelir. ''Hadi ya, yeteri kadar sınav var zaten bunlarda nereden çıkıyor?'' dediğinizi duyar gibi oluyorum. Aslında DSS ve GSS oğlu ve kızı olan bir insan için çok önemli bir sınav. Birincisi yani DSS Damat Seçme Sınavı, ikincisi de hemen tahmin ettiniz tabi o ince zekânız ile GSS Gelin Seçme Sınavı. Oğlunuz kızınız var ise tutup da herhalde gelin ya da damat adaylarını Biri Bizi Düdükl.... Pardon, ne dedim ben ya! Biri Bizi Gözetliyor evinden seçmeyeceksiniz değil mi?









Gülmeyin lütfen bu sınavlara. Çocukları aile kuracak, el ile karışacak olan ebeveynler bu sınavlara çok önem verirler. Oğlunuz bir kız ile arkadaşlık kurmaya görsün, çıkmaya görsün, anneler hemen devreye girer. Nereli bunun ailesi? Babası ne iş yapar? Annesi nasıl bir kadın? Kız biraz hoppa mı, cuppa mı? Tahsili terbiyesi nedir? Yemek yapmayı bilir mi, yoksa bir menemen ile ya da iki yumurta kırmak ile idare edecek kızlardan mı? Kimi zaman zordur, kimi zaman da kolaydır GSS ve DSS de sorulan sorular. Bazen de torpil yaparlar sorularda kayınvalide ve kayınpeder, eğer ki damatlarına veya gelinlerine içleri hemencecik ısındıysa. Ayrıca kanaat notu da çok önemli yani. Bakarsınız baştan zayıf not alırsınız ilk görüşmede, ama müstakbel baldızdan ya da müstakbel Kayın pederden veya Kayın biraderlerden kanaat notunuz yüksek olursa geçersiniz DSS den hemencecik.









Kimi zaman öyle durumlar olur ki şu LYS de ya da KPSS de keşke beşbin soru sorsalardı da kız istemeye gittiğimizde üç beş tane can alıcı soru sormasalardı der insan. Çin işkencesine bile razı olur kişi. ''Damat bey içki içer mi, içerse ne içer?'' Yani içki içmeyen de var içen de ''Öhö öhö içer içmeye de işte öylesine akşamdaan akşamaaaa.'' dediniz mi yandığınızın resmidir. Ya da yine can alıcı başka bir soru ''Siz de dayak olayı kadın dövme filan var mı?'' Şimdi bu soruya nasıl cevap versin damadın babası ya da damat beyimiz. ''Vallahi biz öyle pek kadın madın dövmeyiz sık sık ama bir dövdük mü de elimizin ayarı yoktur yani Allah yarattı bile demeyiz. Ben bunun anasını bile topu topu hepiciği toplasan elli altmış kere bilemedin yetmiş seksen kere ancak dövmüşümdür yani benim oğlumda kızınızı üç beş kere ya döver ya dövmez, o da kabalarına kabalarına vurmak sureti ile olur diyeceğim.''









Taa yıllar öncesi idi ben de girdim bu DSS sınavına ilk ve son kere. Aman Allah'da bir daha nasip etmesin yani. Rahmetli Kayınpeder ile Kayınvalidenin ve Kayınbiraderlerin önünde ellerimiz bağlı kuzu gibi oturduk. Baştan yazılı yapacaklardı lakin hemşeri olduğumuzu, aynı memleketli olduğumuzu öğrenince Kayınpeder yazılıyı kaldıralım sadece sözlü ve kanaat notunu verelim biz bu DSS adayı Ahmet'e dediler. İnsanın eli ayağı titremez mi hiç DSS ye giderken. Heyecan dorukta, kalp küt küt atıyor, neredeyse yerinden çıkacak da tekrar yerine sokamayacağım Allah muhafaza. Kopya mopya çeksem, o da zor. Neyse geldik hanımı görmeye. Salona oturduk. Sorular yağmur gibi geliyor. Allah var ama sorular çok da zor sayılmaz. Kaç yaşında damat beyimiz? ''Ben deniz oluyorum.'' İşi gücü nasıl? ''Eh işte orta karar bir iş yerinde mesleğini yürütüyor.'' Ev bark sorulmaz mı? ''İdare eder çok lüks bir evi olmasa da orta karar bir ev.'' Bu arada küçük Kayınbirader den de bakışlar olumlu, kanaat notu iyi, hal ve tavırlarından anlaşıldığı kadar. Yavaş yavaş dizlerimin titremeleri geçiyor gibi. Kahvelerimizi de içtik, en orta şekerlisinden o arada, hem de tuzsuzdu yalan yok, vallahi hem de billahi peşine de bir çay demli demli...









Düşünüyorum, düşünüyorum ilk DSS ve GSS sınavı nerede yapıldı acaba diye, bir türlü aklıma bir şey gelmiyor. Ancak tahminde bulunabiliriz bu konuda. Sanırım ilk DSS ve GSS cilalı taş devrinde olmuş olabilir büyük olasılık ile her şeyi parlatma merakı olduğu için, cilalı taş devrinde henüz kâğıt da bulunmadığından, sadece sözlü olarak yapılıyor olsa gerek o zaman ki DSS ve GSS kahve filan da henüz toplum hayatına girmemiş ki kırk yık hatırı olsun. GSS de evlerin kızları herhalde damat adayına ve kayınpederlerine pişmemiş çiğ dinozor yumurtası ikram ediyor olabilirler. İçine de tuz atarlar mıydı, atmazlar mıydı onu bilemem işte. Dinozor yumurtası deyip de geçmeyin, bu zamanda hiç bulunmuyor piyasada.









Şimdilerde hanım ile benim başımda da bir DSS ve bir de GSS sınavı ileri ki yıllarda bizi bekliyor en masraflısından. Canları sağ olsun yavrularımın. Amaan düşündüğüm şeye bakın. Benim oğlum, benim kızım birini yüreğine koyacak da ben onlara sınav yapacağım. Yok, yok vallahi yapmam. Kızım da oğlum da, gelin adayı da, damat adayı da o kadar korkmasınlar. Onlara bir kanaat notu veririm parmaklarına da yüzükleri taktık mı benden ve hanımdan iyisi yok. Bilmem ki ileride bu DSS ve GSS yi akademik takvim içerisine alırlar mı? Hem yazılı, hem sözlü sıkar, gelin adayları ile damat adaylarını. Kayınpeder ile Kayınvalideler gelin ve damat adaylarını kanaat notu ile seçsinler zaten bundan sonra en güzeli ve yakışanı odur. Kanaat notu deyip geçmeyin ondan yüksek not alın zaten gerisi fasa fiso...

29 Şubat 2016 5-6 dakika 628 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 8 yıl önce

    Ahmet hocam siz hep yazın, keyifle okudum , kaleminize yüreğinize sağlık 👍 👑

  • 8 yıl önce

    Daha önce de söyledim ama bir daha söyleyeyim😎

    Türk Edebiyatı Mizah konusunda yeni bir değeri alkışlamaya hazırlanıyor👍

    Ahmet bey,

    Hiç ara vermeden devam edin diyorum. Çok güzeldi...

    Yavaş yavaş da kitap zamanınız geliyor😊

    Kutlarım...