Epey Uzun Bir Eşek

Evet nereden öğrendiysek öğrenmişiz bu Uzun Eşek oyununu, hani o meşhur Hababam Sınıfı filminde de vardı. Bizim çocukluğumuzun favori oyunlarındandı... Teneffüsler de ve boş derslerde oynardık o zamanki zibidi arkadaşlarımızla... Tabi öğretmenlere de yakalanmadan yapılırdı, kapıya erkete koyardık...

Birisi yastık olur duvara dayanır. Duvara dayananın bacaklarının arasına sırayla kafalar girer, dört beş kişi olmak kaydıyla... Yerde kafası eğik kaç kişi varsa, onların üstüne atlayacak kişi sayısı da o kadardır... Yeter ki atlarken yerdekiler yıkılmasın.

Beylik lafları vardır bu oyunun herkesin bildiği her zaman söylenen. ''Bizim köyün imamı alttan verir samanı üstten çıkar dumanı çattı pattı kaç attı.'' Bir ile on arasında bir sayı daha öncesinde tutulmuş olup sayı bilinirse eğer, bu seferde alttakiler üste çıkar üsttekiler aynı şekilde kafalarını bacaklarının arasına geçirerek uzun bir sıra oluştururlar...

Tamda güzel güzel oynuyorduk ortaokul birinci sınıfımızın boş dersinde... Öğrenciyiz kanımız kaynıyor haliyle. Boş derste ne yapılır ne yapılmaz hepsini biliyorduk. Boş derste kesinlikle ders çalışılmaz, zibidilik, haytalık yapılır, bol bol, sınıfta şaklabanlık yapılır, bazı arkadaşlar kızdırılır. Küçük plastik top varsa sınıfta top bile oynanır. Tabi ki müdür yardımcılarına ya da nöbetçi öğretmenlere yakalanmadan yapılır bütün bu anlattıklarım...

Yine böyle Uzun Eşek oynarken Müdür Yardımcımız Turan Bey hışımla daldı içeri ''Ulan haytalar sizi gidi fırlatmalar, sizi gidi sıpalar.'' diye diye bam güm bir girişti bize... Bize derken sadece Uzun Eşek oynayanlara yani, diğerleri kefeni yırttı...

Bir sonraki dersimiz boş değildi... Ders Sosyal Bilgiler... Bayağı bir hırpalanmış bir şekilde girdik içeri... Öğretmenimiz tabi anlamıştı Müdür Yardımcımızdan yediğimiz azarı ve şamarı... Döndü bize dalga geçer gibi ''Epey bir uzunmuş eşeğiniz ha çocuklar.'' dedi... Arkadan sınıfın iki seneliklerinden birisi ayağa kalkmadan ''Uzundu da Turan Hocamız iki dakikada kısalttı. '' Hocam dedi... Bizden, oyun oynayanlardan başka herkes gülüyordu sınıfta...

26 Ocak 2024 2-3 dakika 632 öyküsü var.
Beğenenler (2)
Yorumlar