Eşek hikayesi

Hikaye bu ya, bir gün eşeğin biri bir çiftliğin önünden geçer, bakar ki bir ilan asılı kapıda. Çalışmak isteyen eşeklere günlük ekstradan 10kg arpa verilir yazmaktadır. Eşek her gün yarım kilo samana talim edip, bir de sahibinden şikayetçi olunca, ilk fırsatta kaçar ahırdan, yolda giderken karşılaştığı tüm eşeklere de gördüğü ilandan bahseder...

Gelir çiftliğe ve ben çalışmak istiyorum, şartları kabul ediyorum der. Derken, günler günleri kovalar ve çiftliğe yüzlerce eşek gelir. Çiftlik sahibi verdiği sözü tutar ve gelen her eşeğe yiyecekleri haricinde arpalarını da verir.

Aylar sonra iyi bir arpa sahibi olan eşekler, homurdanmaya başlarlar, çok çalışıyor ama hakkımızı alamıyoruz derler. İlk gelen eşeği de sözcü yaparak, çiftlik sahibine yollarlar. Çiftlik sahibi yeni istekleri duyunca hem şaşırır, hem de hiddetlenir. Dışarıda sizin çalıştığınızın yarısına, çok daha fazla iş yapacak, yük taşıyacak ve çalışacak eşek var, aha çiftlik, aha çit beğenmeyen çıksın gitsin der.

Sözcü eşek boyunun ölçüsünü almıştır, merakla dışarıda bekleyen eşeklere, kusura bakmayın ama çiftliğe çok ağır bir yükümüz olduğundan, çiftlik zor durumdaymış, der...

Aylar sonra eşeklerin bu kalkışmasına kızan çiftlik sahibi, hem arpayı kısar, hem çalışma şartlarını daha da zorlaştırır. Eşeklerin neredeyse canları çıkmak üzeredir ama yine de çiftlik hala dışarıya göre avantajlıdır. Dışarıdan avantajlı olduğunu düşünen eşekler, çiftliğin her türlü olumsuzluğuna göz yummaya devam ederler...

Bir süre sonra şartlar artık çekilmez boyutlara ulaşmış, dışarıda ki şartlardan bile kötü duruma gelmiştir, çiftlik sahibi eskisi gibi değil, çok gaddar birisi olup çıkmıştır ama eşekler dışarıya gitmeye cesaret edemezler. Çiftlik yaşanılası durumdan çıkmış olmasına rağmen, çiftlikte kalmaya devam ederler. Çünkü gitmek için ne kapıları vardır, ne de eski sahiplerine karşı yüzleri...

Bir süre sonra şartlar o kadar değişir ki, biriktirdikleri arpalara bile el koyulur, aç karına çalışmaya devam eder eşekler, hatalarını anlarlar ama iş işten geçmiş, çiftlik sahibinin eline düşmüş, şartlar ne olursa olsun çiftlikte yaşamaya mecbur kalmışlardır...

Eşeklerin uyanıklığı ve iş bilmezliği onlara çok pahalıya mal olmuştur. Ölünceye kadar bu çiftlikte yaşamaktan başka çareleri yoktur..!

Zamane eşekleri mi? Onlar da hala aynı, eşek eşektir, değişir mi?

06 Kasım 2017 2-3 dakika 29 öyküsü var.
Yorumlar (2)
  • 6 yıl önce

    Rahmetli büyük usta Aziz Nesin'in eşek hikayesi geldi aklıma 🙂

    Kutlarım paylaşımınızı 👑

  • Öyle bir ustayla öyle yada böyle yana anılmak ne güzel bir mutluluk çok teşekkür ederim Sayın Gür...