Esnaf Olmak

..acil bir elektrikçi bulmalıydım , evdeki aksaklığı ve bozulan araç gereç için bizim pratik çözümlerimiz yeterli değildi , o halde atlayıp çarşı esnaf dolaşmak vardı , hadi bismillah , tahmin ettiğim caddeye çıktım biri vardı , yerine cafe açılmış , soruyorum iş olmayınca başka muhite gitti adresini bilmiyoruz dediler , peki başka bir elekektrikçiye bakayım o halde , hımm şurada hatırladım şimdi oraya gidiyorum , o ne ?, daha dükkanı açmamış , saat 11.30, yanındaki esnafa soruyorum , abi iş yok geç açıyor , gelip ne yapacak , ben açtım da ne oldu ...vb , haydaaa ,adam konuyu başka tarafa çekme niyetinde , işim acele olduğu için maksatlı ve kalbi kötü niyetli kuyruk acılı bu şahsı kendi siyasi girdabında bırakıp başka bir cadde üzerinde elektrikçi arıyorum , hah işte orada tabela üzerinde elektrikçi yazıyor ve kapısı da açık , sevinçle dalıyorum , işiniz yoğun değilse ve şu an müsaitseniz ....dememe kalmadı , abi çok işim var sıraya koydum sizi de yazayım ama bugün değil belki öğleden sonra yarın gelseniz , aaa çok sevindim işinizin olmasına başka esnaf iş yok niye dükkan açalım ki diyor..sözümün üzerine , abi geç onları sen , önce insan olacaksın sonra esnaf ahlakına sahip , sonra da karakterli dürüst işin ehli , iyi biri olduğuna emin olunca kartvizitini istedim inşaallah ileride görüşürüz usta deyip çıktım , gecikiyordum ve yarım saati geçti kimseyi bulamadım , bari soğuk su içeyim diyerek bakkala giriyorum , bir yandan su içiyorum bir yandan derdimi açıyorum , abi selamımı söyle , adım nizam , ben seni birine göndereyim ona git, ya öylemi tamam peki , adrese gidiyorum adam deri koltuğunda keyifle oturuyor çay içiyor açmış masa üstü bilgisayarını , selam verdim , tabi nizam'ın da selamını ilettim , adamın göz kapakları ölgün ve sevimsiz , abi ya ben tatilden daha dün geldim , işler yığılmış , bugün yarın olmaz p.tesi belki , hımmm anlaşıldı sizinle olmayacak demektir bu , ama dedi adam , şu adreste abim var onun dükkanına gidin demeyi de ekledi , neyse gidelim artık dedim ve çabuk olarak yöneldim adrese , dükkan kapalı , dükkan üzerindeki teli arıyorum , abi yeni uyandım çoluk çocuk kahvaltı yapıyoruz öğleden sonra olmaz mı ...der demez asla olmaz sizinle arkadaş siz kahvaltınıza devam edin , saat 12.10 , tam sinirlenip vaz geçecekken mezun öğrencimin çalıştığı telekom dükkanına gittim , her zaman yerinde olan öğrencim bugün başka birine devretmiş işini , üzüldüm ve canım sıkıldı ,hal hatır sohbet derken derdimi anlayan şahıs , dur dedi bir telefon etmem lazım deyince bekledim , kısa konuşma sonucu bir telefon numarası verdi , adamı derhal aradım , saygılı efendi insanoğlu olan bir ses duyunca ümitlendim , abi 20 dk. sonra geliyorum dedi , ben de 20 dk. sonra aradım gerçekten adam eve yakın bir yere gelmiş beni arıyor , tamam çıkıyorum dışarı , evet gördüm seni istikametin doğru ilerle , nihayet usta ile evin elektrik işlerini cuma namazına 10 dk. kala bitirmiş olduk , hatta selalar verildiğinde cuma'ya yetişeceğiz değil mi ? deyince tabi abi , cuma günü ve namazı bizim için bizim farklılığımız ve nişanımız dedi , bizi diğer inançlardan ayıran yegane güzelliğimiz demesi sonunda doğru adamı bulduğumu gösteriyordu , Allah razı olsun , ücretini de makul söyledi , oysa iki kat tutarında olabilirdi hazırlıklıydım buna , esnaflığın başlıbaşına özel ve tutarlı ve sürekliliği olan bir yönü var , bir taraf , atıp tutmak iş yok geçim yok piyasa ölü diyor , bir taraf önce ahlak , insaf , kanaatkar sahibi olmak demeyi tercih ediyor , kararı verecek olan biziz , iyi düşünen iyi görür diyoruz , bereketi ve huzuru ve sağlıklı bir düşünceye sahip olmak en büyük zenginliktir , bunu aklına getirmeyen insan nankör ve huysuz ve geçimsizdir ..ves-selam..

30.08.2019

07 Eylül 2019 3-4 dakika 44 öyküsü var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (4)
  • Tebrik ederim Mustafa Bey.

  • Çok hırpalamışsınız kendinizi oturdugunuz yerden google size bulurdu bir usta, yazınız harika olmuş, sağlıkla...