Favorilerim

Bu küresel salgın başladığından beri bize bir haller oldu. Ben böyle değildim. Mutlaka ayda iki ay da bir hamama gider bir güzel kese olurdum, ay da bir de berbere gider saçımı sakalımı bir güzel düzelttirirdim.

Artık her şeyden korkuyor her şeye temkinli yaklaşıyoruz, yaklaşmak zorundayız yoksa korona amca ham yapar bizi de gözünden bir damla yaş akmaz... İşte bu sebep ile saçlarım bir uzadı bir uzadı ki sormayın. Tabi berbere gitmeyince yine de sakal tıraşımı düzenli olarak oluyorum olmasına da favorilerin boyunu bir türlü tutturamıyorum, tutturamayınca da sinir oluyorum, sinir olduğumla kalıyorum...

Dostlarım, arkadaşlarımda maytap geçiyor benim ile...

- Ahmet abi favorilerin yarış yapıyor herhalde bak sağda ki bir adım önde gidiyor, ipi göğüsler bu gidişle.

- Ne diyorsun sen ya Remzi? Kestiremedik oğlum işte saçlarımızı, saçlarda favoriler de dağıldı.

- Berbere gitmiyorsan bile yengeye söyle düzeltsin abi be...

- Yürü git ya yengen ne anlar o işten.

- Böyle oldu mu da favorinin uzun olan tarafına yatar kafan diyeyim sana.

- Niye ki ?

- Uzun olan favorin ağırlık yapar ağabey.

- Hadi len oradan kafa yapma benimle...

Güzel bir pazar günü mahalle kahvesine doğru seğirtirim. Dumansız hava sahası da çok güzel gerçekten...

- Oğlum ver oradan bir demli çay İsmet.

- Tamam kaptım geliyorum ağabey.

- Al şu şekerleri hesaptan düş oğlum. Şekerli çay ile şekersiz çay aynı fiyat olur mu?

- Sana verdiğim fiyat şekersiz çayın fiyatı zaten, şeker alırsan 25 kuruş daha vereceksin.

- Hadi lan oradan

- Yeni saç modelin çok güzel ağabey. Yeni bir akım mı bu?

- Ne modeli ne akımı oğlum?

- Biri uzun biri kısa değişik bir stil mi bu?

- Lan bebe kızdırma kafamı salgından dolayı tıraş olamadık birİ uzamış biri kısa kalmış, ne var bunda?

- Benim için fark etmez de ağabey yenge sana çok kızar.

- Niye kızsın lan bozma kafamı şimdi.

- Acaba tarz yapıp da benim herif beni aldatıyor mu diye düşünebilir yenge, diyeyim sana.

- Hadi lan olur mu öyle şey?

- Olur olur hem de bal gibi olur.

Benim kanka Hulki ile sohbetimiz var ayak üstü...

- Birader ne var ne yok?

- İyi vallahi Ahmet ne olsun. Sen de ne var ne yok?

- Bizden de iyilik.

- Sen bir yerden film teklifi filan mı aldın?

- Yok yahu nereden çıkardın bunu?

- Ne bileyim belki bir komedi filminde filan baş rol mü teklif ettiler?

- Beni kim ne yapsın?

- Favorilerinin maşallahı var da çok komik olmuş.

- Deme yahu! O kadar komik mi? Berbere de gitmiyorum epey zamandır ondandır.

- Sen şimdi bir komedi filmine girsen figüran olarak hiç konuşmasan bile senin favorilere millet gülmekten yerlere yatar.

- Abart abart, biraz daha yerden yere vur beni de favorilerimi de...

- Sen de düzelt ağabeyciğim.

- Yapamadık oğlum işte...

- Polis görmesin.

- Niye oğlum?

- Terörist, militan diye seni tutuklarlar billahi... Bir de pis bıyık bıraksan bu tipinden zaten direk iki sene yersin.

- İyice gömdün sen de beni ha!

En iyisi bir tane Çin malı ucuz, ikinci el hatta bir tıraş makinesi alıp kendim düzelteyim diye aklımdan geçmiyor değil.

Bankada işim var. Faturalar filan işte bilirsiniz. Hepsini de tanırım güvenlik görevlisinden veznedarına kadar...

Güvenlikçi İsmet...

- Oooo ağabey hoş geldin demek kredi almak için favorilerinin birinin uzun birinin kısa olması mesajı sana da geldi cepten.

- Ne diyorsun İsmet yahu! Dalga geçme abinle...

- Düzeltsene ağabey şu favorilerini.

- Oğlum gitmiyoruz işte berbere.

- Sen gitmiyorsan berber sana gelsin ağabey.

- Tıraş yok tıraş yok. İki kere söyledim ya sen de anla.

- Kızma ağabey ya tamam.

- Kredi mredi lazım değil oğlum.

- Sen bilirsin bize tav olan çok.

- İyi sen o tav olanlara ver krediyi.

O arada müdür yardımcısı Tunç Bey gelir ...

- Abim korkma bu kadar favorilerinden yahu! Ben görmedim görmedim.

- İyi ki görmedin.

- Ama yine de bir düzeltsen iyi olur.

- ''Şimdi seni mi düzletsem yoksa.'' bunu içimden yüzüne karşı düşünmüştüm, söylemedim tabi ki...

- Gel yukarı da bir çay ısmarlayayım.

- Yok gelmem sen favorilerime laf söyledin.

Kakara kakara kikiri kikiri gülüşmeler...

Yine de çıkarım müdür yardımcımın yanına bir çayını içmek için...

Evde olma saatlerim...

- Ya Ahmet sen ki çok demokrat adamsın

- Öyleyim bir şüphen mi var?

- Sen ki çok eşitlikten yana bir adamsın.

- Eveeet aynen öyle...

- Sen ki çok adil adamsın.

- He he he hanım sadede gel sadede...

Hihohihohiho ... Bana gülüyorlar...

- Nedir bu favorilerin arasında ki eşitsizlik ve adaletsizlik?

- Yahu yapma Allah aşkına hatun, aylardır salgından dolayı tıraş mı oluyorum?

- Haklısın da canım

- Haklıyım tabi eşitlemeye kalkıyorum yine de olmuyor.

- Ben buradan duyuyorum favorilerinin feryadını eşitlik istiyoruuuuuuz diye bağırıyorlar...

- Sen duymaya devam et. Ben de berberime bir gidebilsem her şey hallolacak...

25 Eylül 2020 4-5 dakika 615 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar