Garip

Mabusa düşse avukatı olmaz,

Yolda düşse kaldıranı olmaz,

Dara düşse dostu olmaz,

Başı dertte  olsa kurtaranı olmaz,

Yataklara düşse kapısını çalan olmaz,

Bir makama ìşi düşse yüzùne bakan olmaz,

Düşse,düşse,düşse....

Akşam,ilerleyen bir saatte,yol ortasında yıgılıp kalmış bir genç...Nedenini  de kimse bilmiyor,açlıktan mi ,yorgunluktan mı,hastalıktan mı ,sorhoş mu,uyuşturucudan mı..Henüz ömrünün baharında diyebilecegiz bir yaşta bu genc,üstü başı toz duman içinde,kirli sakallı,uzun boylu ve cılız,siyah montlu,derin derin nefes almakta hemde yaya yolunun tam ortasında.Hemen karşısında  market var,onun yanında pastane,az ilerisinde durak,kafe,bankamatikten para çeken birkac kişi,müşterisiyle koyu sohbete dalan ayakkabıcı,sanki peşlerinden kovalanıyorlarmışcasına  bir saga bir sola koşuşturan yayalar...Herşeyden habersizler,umursamaz tavırlar,görmezden gelmeler...

Kimse de sorumlulugu üzerine almıyor,ya bıçaklandı  kan kaybediyorsa...Ya hırsız da kendini affettirmek için numara yapıyorsa?Ya gercekten ihtiyac sahibi olup dikkat çekmek istiyorsa? Ya karnını beleşe doyurabilmek için açıkgözlülük yapıyorsa...Ya suçlu olup suçuna ortak arıyorsa...Ya baba olup çocuklarına ekmek götürememenin acını yaşıyorsa....

Ya,ya,ya....Hangi konuya,hangi insana,nasıl yaklaşacagımızı biz de unuttuk artık,zaman öyle bir degiştirdi ki toplumumuzu kime, nasıl hak verecegimize karar veremez olduk.

Her ne olursa olsun,garibin dostu Allah'dır.Dilinden zikiri  düşürmez,elinden tesbihi.

Garibin nesi mi olur? 

09 Nisan 2021 1-2 dakika 395 öyküsü var.
Yorumlar