Gayri Resmi Apartman Yönetmeliği

Emekli Albay Necip Bey yıllardır Huzur Apartmanın yöneticiliğini yapıyordu... Ben de bu apartmanda altı senedir oturuyorum. Komşularımız sizden iyi olmasınlar, harika insanlardır bana kalsa... Burası 18 katlı bir apartman, toplantı oldu mu haliyle kırk elli kişi oluyoruz yönetim odasında... Gelmeyenler de çok olur tabi ki iki senede bir yaptığımız bu apartman toplantılarına, kimseyi zorla getiremeyiz, gelen gelir gelmeyende kendi bilir...

O pazar günü yapılan apartman toplantısında hararetli tartışmalar oldu yine hemen hemen her toplantıda olduğu gibi... Yönetimin harcamaları, komşuların davranışları, başka başka şeylerle ilgili sıradan tartışmalar... Ha bu arada toplantı sonrasında beni de denetim için yedek üye seçtiler... Pek meraklı değilimdir böyle şeylere ama, ne yapalım seçtiler işte bir kere...

Toplantı sonrası pasta ve kek bir de meyve suyu ikramları da oldu tabi ki... Ne güzel sık sık göremediğimiz komşuları da bu toplantılar vesilesi ile tanımış oluyoruz. Yöneticimiz Necip Bey toplantı bitiminde ''Benim biraz işim var şu yazıp çizdiğim defter siz de kalsın birazdan uğrar alırım sizden.'' dedi... Aldığımız kararları not etmiş Necip Bey, Albayım...

Pek meraklı değilimdir birilerinin defterlerini izin almadan karıştırmaya ama, her ne hikmetse, gayrı ihtiyari defteri elime aldım... Aldığımız kararlar bir sayfasında, aidatların artırılması, apartmanda ki bazı onarımlar falan filan işte... Tam başka sayfalarına bakarken, ilginç bazı notlar. Hmmmm! Kim yazmış olabilir ki? Ben de ne diyorum Allah aşkına? Bu defter Necip Beyin olduğuna göre o yazmıştır şüphem yok... Okuyalım bakalım, neler yazmış madde madde...

- Kapıcı Rüstem'e zaman zaman fırça atılacak, merdivenler her zaman temiz olmuyor. Sonrada bana gelip bal dök yala diyor yalaka...

Ertesi Gün ki tarih...

- Kapıcıya merdivenler için fırça atıldı...

- Onaltı numarada ki bekarlar çok gürültü ediyorlarmış uyardım bir daha uyaracağım... Ev sahibi  İsmail Beye kaç kere söyledim, bekarlara verme şu evi diye, kendisi de öğrencilikte çok çekmiş de ondan severmiş öğrencileri...

- Yirmibir numarada ki bayan ev de tek başına kalıyor. Apartmanın ahlakını bozmasından korkuyorum dikkat etmek lazım bu tiplere. Zaman zaman üç beş tane tane erkek girip çıkıyormuş bizim apartman görevlisi görmüş. Kuzenleri imiş güya, pek inanmadım, kaç tane kuzeni var bunun Allah aşkına, soruşturmam lazım etraflıca...

Yine başka bir sayfa başka bir tarih...

- İki ve üç numaranın bebeleri bahçede çok gürültü ediyorlarmış, komşular şikayetçi... Hele de pazar günleri kimseleri uyutmuyorlarmış. Bir kere uyardım bir daha uyarmak gerekecek sanırım.

Başka sayfa başka tarih...

- Otuzaltı numarada oturan Aydın Beyin Pitbull Köpeği var. Millet haliyle çok tırsıyor dışarı çıkardığı zaman, uyardım bir daha uyaracağım zincirini sıkı tutsun diye... Bahçede kim varsa Aydın bey köpekle çıktı mı toz oluyor. Hayır bir de uysal köpekleri olanlar var Pitbull efendi onlar ile karşılaştı mı iyice zıvanadan çıkıyor. İkaz edeceğim sırayla çıkarsınlar köpeklerini.

- Apartman görevlisinin hanımı beşinci çocuğuna hamile. Salak bunlar vallahi biz bu kadar maaş alıyoruz iki tane çocuğa ancak bakıyoruz, bunlar mucizevi bir şekilde nasıl geçiniyorlar anlamak zor... Beş çocuk oldu mu su elektrik de ona göre, bizler yönetim ödüyoruz bunları hep...

- Dokuzuncu kattaki öğrencileri uyarmıştım. Yine şikayet var bir daha uyarmalı kerataları...

Mübarekin defteri bakkalların veresiye defteri gibi. Her sayfaya başka bir şey yazmış albayım...

Değişik bir sayfa...

- Asansör de zaman zaman sigara izmaritlerine rastlıyorum. Bir yakalarsam o asansöre sigara izmariti atanları çok fena yapacağım. En iyisi gizli kamera taktırmak. Öğrencilerden şüpheleniyorum biraz ama, bakalım... Kapıcıya söyledim yakaladın mı direk bana getir bunları diye, iyice fırçalayacağım.

Yine başka bir sayfaya geçmiş Albayım.

- Doğal gaza zam gelmeden biraz biraz almamız lazım...

- Bazı zibidiler asansörün arasına gazete kağıdı sıkıştırıp en üst katta durduruyorlarmış asansörü, bunları bir yakalarsam fena yapacağım, kulaklarından tavana asarım zibidileri...

- Yarın pazar Şerafettin Bey ile bir tavla atarız artık.

- Kaloriferin senelik bakımının yaptırılması için başkan yardımcısı Selim Beye ve kapıcıya yetki ve talimat verdim. Hallederler...

O sırada kapı çalınca, albayım defterini almaya gelmişti... Tam bitiremedim, daha bir sürü notlar vardı.. Getirdim ve kendisine verdim. Teşekkür etti ve defteri aldı gitti...

01 Mayıs 2020 4-5 dakika 626 öyküsü var.
Yorumlar