Gri Kahverengi ve Pembe İle Söyleşi

Bu hafta başka konuklarım var sevgili seyirciler. 3 konuğum gri, kahverengi ve pembe var.

- Sayın Gri, Sayın Kahverengi, Sayın Pembe hepinize geldiğiniz için hoş geldiniz diyorum.

- Hoş bulduk Sayın Turgut. Bizi, kabul ettiğiniz için de ayrıca teşekkür ederiz.

- Hanginizden başlasak acaba ?

Sayın Gri :

- Yazı tura atışalım olmazsa.

- Çok şakacısınız Sayın Gri. Ama bu olmaz ki üç kişisiniz.

Sayın Kahverengi :

- Ben içlerinizde en büyüğüm. Benden başlayabilirsiniz Sayın Turgut.

- Pekala sizden başlıyorum Sayın Kahverengi. Renginizi en fazla nerelerde kullanırlar ?

- En çok toprak ve ahşapta kullanırlar bizi. Daha doğrusu tercih ederler. Sanırım bizim rengimiz. oralara fazla uyum içinde.

- Kahverengi, insanlara neleri hissettirir ?

- Kahverengi, doğal, rahat ve açık bir atmosfer yaratmayı sağlar gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. İnsanlar üzerinde canlılık hareketlilik etkisi bırakır.

- Size dönmek istiyorum Sayın Gri. Kendinizi nasıl ifade edersiniz ? Birazcık bilgi alsak.

- Diplomatik ve ağır bir rengizdir. Ayrıca gözün en rahat ayırdığı renk olarak biliniriz. Hareketsizliği yavaşlığı ve ciddiyeti temsil ederiz.

- Gri renginin tonları çokmuş mesela. Bunları söyleyebilir misiniz ?

-  Açık gri, orta gri, koyu gri, gri mavisi, gri bej ve antrasit gri.

- Antrasit gri de mi varmış ? O nasıl bir renkmiş acaba Sayın Gri ?

- Siyah ve gri arasında bulunan bir rengi ifade etmek amacıyla kullanılmaktadır bu renk.

- Evet, sıra size geldi Sayın Pembe. Kendinizden bahseder misiniz ?

- Pembe renk, kendine ve diğerine olan sevginin evrensel rengiyiz. Arkadaşlığı, şefkati, dengeyi, iç güzelliğini ve yakınlaşmayı temsil ederiz. Şekeri, baharatı ve güzel olan şeyleri anımsattığından pembe renk kız rengi olarak biliniriz.

- Bazen sizi, kırmızıyla karıştırırlarmış.

- Evet malesef karıştıranlar oluyor bizi. Renk körlüğüne dikkat etmek gerekir Sayın Turgut.

- Peki siz, renk ismi olduğunuz gibi, insan ismi özellikle bir bayan ismi olarak da anılıyorsunuz Sayın Pembe.

- Doğrudur. İsmimiz her alanda kullanılır övünmek gibi olmasın.

- Tekrar size dönmek istiyorum Sayın Kahverengi. Sizin bir de eski adınız varmış ? Onu bizimle paylaşır mısınız ?

- Eski Türkçede kahverengi anlamında kullanılan sözcük ise "konur" (kongur)dur. Bu sözcüğün anlamı kaynaklarda "yanık al, yağızımsı al" diye verilmektedir. Açık kahverengi saçlar için kullandığımız "kumral" da bu sözcükle "al"ın bileşiminden (konural) "kumral" olmuştur. Türkçe boz sözcüğünün bir anlamı da kahverengidir.

Gri, oradan hemen lafa atlar.

- Sayın Turgut, gözleriniz siyahmış. Gel de onları griye boyayayım.

- Aman Sayın Gri, yine beni güldürdünüz. Siz hep böyle şakacı mısınız ? Doğrusu gözlerimin renginden çok memnunum. Çok sağolun.

- İyi o zaman benden demesi.

- Sayın Gri, o zaman sıra size geldi. Başka dillerdeki isminiz nasıl yazılır acaba ?

- 1- İngilizce - Grey / Gray

2- İtalyanca - Grigio

3- İspanyolca - Gris

4- Portekizce - Cinsa

5- İrlandaca - Liath

6 - Almanca  - Graue Farbe

7 -   Hırvatça -  Siva Boja       

8 -  Azerbaycan Dili -  Boz rang

9 -  Slovakça -              Šedá farba

10 -  Rusça -      серый цвет

Yeter mi bu kadar Sayın Turgut ? Yoksa sabaha kadar devam mı edeyim ?

- Bu kadar kafi, oldukça bilgilendik Sayın Gri.

- Son soruyu size sormak istiyorum Sayın Pembe. En çok nerelerde kullanılırsınız ?

- Evlerdeki çocuk odalarında, bebek kıyafetlerinde, yetişkin giysilerinde, tekstil ürünlerinde vb. gibi çoğu yerde kullanılırız.

Yönetmenim oradan işaret ediyor, Sanırım bir programımızın daha sonuna geldik. Sizlerle muhabbet gayet çok güzeldi. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum

- Asıl biz çok memnun olduk böyle keyif dolu sohbet etmekten. Biz teşekkür ederiz Sayın Turgut.

Evet sevgili seyirciler, bir söyleşi programımız böylece bitti. Bir başka renklerle buluşmak üzere hoşça kalın, dostça kalın. Bir de sağlıcakla esen kalın.

21 Nisan 2024 3-4 dakika 89 öyküsü var.
Beğenenler (2)
Yorumlar