Gül ile Bülbül

Bir gün bizim bülbülün canı çok sıkılmış. Altın kafesinin kapısını açarak dışarıya canından çok sevdiği gülünü aramaya fırlamış. O canından çok sevdiği gülünü araya araya sonunda bulmuş. Bulmuş ama aradığına da bulduğuna da çok pişman olmuş. Çünkü canı kadar sevdiği gül yalnız bırakıp gittiği gibi onu beklemiyormuş. Dallarının arasında birde ne görsün bizim bülbül. Rengârenk değişik çeşitte başka bülbül. Tabii ki bizim bülbül bu duruma çok üzülmüş. O yıllardan beri gülünü en iyi bir şekilde bahara hazırlamak için ondan nice uzak diyarlarda yapayalnız bir kafes içerisinde çalışıp didinirken bu gülün yaptığı çok ağırına gitmiş. Neyse bizim bülbül bir an oturmuş ve derinden derine düşünmeye başlamış. Bu durum karşısında bülbül çok sevdiği gülüne mi yansın yoksa altın kafesi bırakıp düştüğü bu acımasız duruma mı? Bülbül kafesine dönse altın kafes ona mezar olacak, tekrar gülüne koşsa o unutulmaz aşk ve sevgi olmayacak ve yaşanmayacak. Bizim garip bülbül durmuş ve düşünmüş. Sonunda bir karar vermiş kendi kendince. Demiş ki kendine; Ey zavallı garip bülbül! Ne var idi altın kafesini terk edecek. Sanki son kez koklayıp bırakıp gittiğin gülünü öyle kalır mı sandın. Bak görüyorsun işte ihanetin böylesini. Çekip kılıcını koparsan gülünü koklayan o hain bülbülün kellesini, geri gelir mi sanıyorsun gülünün sana olan aşkı ve sevgisini. Bakıp bakıp da biraz ibret al. Her zaman sevdiğinin yanında kal. Çok şeyler kazanacağım diyerek altın kafese kanma. Azla yetinmesini bil, kanaat etmeyi kıt sanma. Gülünü de kaptırdığına bu kadar yanma. Hayat acısıyla tatlısıyla devam ediyor, Her bülbül boş kalan o gülden o güle konuyor. Sende aklını başına al, hayatın tadını çıkar. Hayat bu böyle gelmiş böyle gider. Bu aşk acısı bilmem ne zaman diner. Bu öyküde burada biter. Her okuyana da bir ders çıkarmak düşer.

(Bu öykümü gerçek bir yaşamdan sizlere aktarıyorum. Gurbete giden bir gencimizin yıllar sonra canından çok sevdiği eşini görmek için geldiğinde gördüğü manzara karşısında ne yapacağını şaşırması ve bu durum karşısında aldığı kararlara özetleyerek siz okuyucuların beğenisine sunuyorum ilginize ve her türlü eleştirilerinize şimdiden çok tşk. Saygılarımla;)

16 Ağustos 2009 2-3 dakika 3 öyküsü var.
Yorumlar (1)
  • 6 yıl önce

    Günün öyküsünü ve yazarımızı kutlarızud83eudd20